Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14A_9_Impresionismus Téma: 14A_Dějiny kultury Datum ověření: VM bude ověřen v 9. A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují s novým uměleckým směrem přelomu 19. a 20. století. S novou hudební poetikou, nástrojovým obsazením, novou melodikou.
2
IMPRESIONISMUS přelom 19. a 20. století
3
Hlavní znaky název podle hnutí fr. malířů: Moneta, Maneta, Pissara, Renoira barevnost pomíjivý okamžik dojem nebo náladu prchavé vteřiny
4
C. Monet – Imprese, Východ slunce
5
Hudební impresionismus
celotónové stupnice melodická útržkovitost jasně členěná rytmika barevná harmonie jemná dynamika a instrumentace nástroje: příčná flétna, klavír, smyčce s dusítky, harfa, lesní roh, hoboj
6
Hudební skladatelé Claude Achille Debussy (1862 - 1918)
francouzský skladatel zakladatel impresionismu Dílo: Preludia (Dívka s vlasy jako len, Potopená katedrála...) Syrinx (pro sólovou flétnu) Faunovo odpoledne
7
Maurice Ravel (1875 - 1937) francouzský skladatel
matka pocházela ze Španělska (exotické prvky) Dílo:Vodotrysky Pavana za mrtvou infantku Bolero - skl.pro orch., má stejnou rytmickou figuru, gradaci Dafnis a Chloe
9
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje: QUIBIK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: R GAWAIN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. zahranicni-knihy.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KOKIN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Citace: CHARALAMBIDIS, Alexandros; CÍSAŘ, Zbyněk; PILKA, Jiří a kol. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN, 2005, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.