Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiloš Němeček
1
ČASOVÉ VZTAHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Sotolář. Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2
Události jdou chronologicky za sebou.
Nejtypičtějším příkladem je kronika. ZÁPLETKA ROZUZLENÍ
3
Vypravujte chronologicky příběh:
Tvořte ho společně. Řekněte každý vždy jednu větu. Neodbočujte. Začátek: „Na to nemáš,“ ušklíbl se Karel.
4
Události se vypravují od konce.
Autor obvykle odhaluje příčiny událostí. ŘEŠENÍ PŘÍČINY
5
Retrospektivní vypravování:
Vymýšlejte první věty prozrazující řešení známých příběhům. Např.: Děti rychle zavřely pec, zahodily lopatu a vyběhly z chaloupky.
6
Události se odvíjí v liniích vedle sebe.
Dějové linie obvykle sledují různé postavy. POSTAVA 1 POSTAVA 2
7
Ve dvojici si vyberte příběh, který oba znáte:
Každý teď bude sledovat jinou postavu a její dějovou linii. Např.: A: Karkulka zamířila k lesu. Po cestě si trhala květiny na kytici pro babičku. B: Vlk tiše sledoval okraj lesa a vtom zpozoroval blížící se malou postavu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.