Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_03_26_Renesance II. Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba renesance Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Žáci se seznámí s jednotlivými představiteli světové renesanční hudby a jejich dílem. Poznají instrumentální hudbu renesance a tehdejší notaci. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Představitelé, hudební nástroje, notace.
Renesance Představitelé, hudební nástroje, notace.

3 Vrcholní představitelé

4 Vrcholní představitelé
Giovanni Pierluigi da Palestrina ( ) Vrcholní představitelé

5 Vrcholní představitelé
Giovanni Pierluigi da Palestrina ( ) Orlando di Lasso ( ) Vrcholní představitelé

6 Giovanni Pierluigi da Palestrina

7 Giovanni Pierluigi da Palestrina
Pocházel z Palestriny (blízko Říma). Giovanni Pierluigi da Palestrina

8 Giovanni Pierluigi da Palestrina
Pocházel z Palestriny (blízko Říma). Byl varhaníkem, kapelníkem a později byl jmenován papežským skladatelem. Giovanni Pierluigi da Palestrina

9 Giovanni Pierluigi da Palestrina
Pocházel z Palestriny (blízko Říma). Byl varhaníkem, kapelníkem a později byl jmenován papežským skladatelem. Působil v Sixtinské kapli. Giovanni Pierluigi da Palestrina

10 Giovanni Pierluigi da Palestrina
Pocházel z Palestriny (blízko Říma). Byl varhaníkem, kapelníkem a později byl jmenován papežským skladatelem. Působil v Sixtinské kapli. Napsal téměř 1000 skladeb (duchovní i světské). Giovanni Pierluigi da Palestrina

11 Orlando di Lasso

12 Pocházel z dnešní Belgie.
Orlando di Lasso

13 Orlando di Lasso Pocházel z dnešní Belgie.
Působil v různých městech Evropy, např. Mnichov. Orlando di Lasso

14 Orlando di Lasso Pocházel z dnešní Belgie.
Působil v různých městech Evropy, např. Mnichov. Patří k nejplodnějším umělcům všech dob. Orlando di Lasso

15 Orlando di Lasso Pocházel z dnešní Belgie.
Působil v různých městech Evropy, např. Mnichov. Patří k nejplodnějším umělcům všech dob. Napsal kolem 2000 skladeb. Orlando di Lasso

16 Hudební nástroje

17 Vznikají nové hudební nástroje.

18 Hudební nástroje Vznikají nové hudební nástroje.
Starší nástroje jsou technicky zdokonalovány např. varhany. Hudební nástroje

19 Hudební nástroje Vznikají nové hudební nástroje.
Starší nástroje jsou technicky zdokonalovány např. varhany. Nástroje se vyrábějí ve všech hlasových polohách např. zobcová flétna – sopránová, altová, tenorová, basová. Hudební nástroje

20 Notace

21 S rozvojem vícehlasu vzniká potřeba přesnější notace.

22 Notace S rozvojem vícehlasu vzniká potřeba přesnější notace.
Vzniká tzv. menzurální notace. Notace

23 Notace S rozvojem vícehlasu vzniká potřeba přesnější notace.
Vzniká tzv. menzurální notace. Menzurální notace používá od 14. století 5 linkový systém. Notace

24 Notace S rozvojem vícehlasu vzniká potřeba přesnější notace.
Vzniká tzv. menzurální notace. Menzurální notace používá od 14. století 5 linkový systém. Taktová čára vzniká až v 17. století. Notace

25 Zajímavosti Základní tvary menzurální notace: brevis semibrevis minima
semiminima Zajímavosti

26 Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google