Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

České Budějovice, červen 2016

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "České Budějovice, červen 2016"— Transkript prezentace:

1 České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Bakalářská práce Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku Autor: Jiří Kutiš Vedoucí: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent: Ing. Petra Matoušková České Budějovice, červen 2016

2 MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU
Prohloubení znalostí Práce manažera tvoří důležitou a nedílnou úlohu ve správném fungování jakéhokoliv podniku. Zájem o dané téma Využitelnost v praxi

3 CÍL PRÁCE Jakým manažerským dovednostem je v podniku přisuzován největší význam. Následně provést analýzu problémů dle jednotlivých manažerských stupňů s interpretací výsledků.

4 výzkumné otázky Jaká je úroveň manažerských dovedností dle jednotlivých manažerských stupňů? Jak hodnotí podřízení úroveň manažerských dovedností svých nadřízených? Jakou pozornost věnuje Český statistický úřad vzdělání svých zaměstnanců i v porovnání s jinými úřady? Jsou manažeři ochotni investovat do svého vzdělávání vlastní finanční prostředky? Jaká vysoká škola nejlépe připraví budoucí možné manažery?

5 POUŽITÉ METODY Sběr sekundárních dat Dotazníkové šetření
Srovnávací metoda Pozorování

6 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY 1) Jaká je úroveň manažerských dovedností dle jednotlivých manažerských stupňů? Nižší i střední management - 2,1 bodu - Interpersonální role – Delegování – Komunikace - - Ovlivňování - Orientace na cíl Nejhorší hodnocení - oblast organizace času (2,7) Největší pozornost přisuzována těmto dovednostem: Plánování - Orientace na cíl - Komunikace (Organizace času – Delegování – Ovlivňování - Interpersonální role)

7 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY 2) Jak hodnotí podřízení úroveň manažerských dovedností svých nadřízených? Průměrné hodnocení – 2,3 bodu - Delegování - Komunikace - Orientace na cíl - Interpersonální role - Organizace času Nejhorší hodnocení - oblast ovlivňování (2,5)

8 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY 3) Jakou pozornost věnuje Český statistický úřad vzdělání svých zaměstnanců i v porovnání s jinými úřady? - Porovnání s ČOI a ČTÚ - Výroční zprávy úřadů (2009 – 2014) - ČTÚ – Kč na jednoho zaměstnance - ČSÚ – Kč na jednoho zaměstnance - ČOI – Kč na jednoho zaměstnance

9 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY 4) Jsou manažeři ochotni investovat do svého vzdělávání vlastní finanční prostředky? Střední management - 100% Nižší management - 80% Většina manažerů je ochotna investovat vlastní finanční prostředky do svého vzdělávání Podřízení - 70%

10 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY 5) Jaká vysoká škola nejlépe připraví budoucí možné manažery? Manažeři i podřízení: - Vysoká škola ekonomická v Praze - Jihočeská univerzita Podřízení: - České vysoké učení technické v Praze - VŠTE v Českých Budějovicích Nejvíce zaměstnanců preferuje VŠE v Praze

11 NÁVRHY OPATŘENÍ Úroveň manažerských dovedností na úrovni blízké optimálnímu stavu Největší pozornost věnovat rozvíjení oblasti organizace času Sebevzdělávání Doplnění Katalogu kurzů (firma Topvision) Každý rok šetření – zjištění rezerv a požadavků všech zaměstnanců úřadu

12 PŘÍNOS PRÁCE Výsledky může personální odbor ČSÚ využít při sestavování Katalogu kurzů na další období Zlepšení úrovně manažerských dovedností

13 ZÁVĚREČNÉ ZHODNOCENÍ Cíl bakalářské práce byl splněn
Výzkumné otázky byly zodpovězeny Navržená opatření jsou reálná

14 ODPOVĚĎ NA OTÁZKU VEDOUCÍHO PRÁCE
Myslíte si, že spoléhá dobrý manažer při rozhodování spíše na teoretické vybavení získané studiem nebo na vlastní intuici získanou praxí?

15 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "České Budějovice, červen 2016"

Podobné prezentace


Reklamy Google