Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Členovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_25_dělení členovců
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
2
Obecná charakteristika
Mají členěné-článkované tělo Výskyt- souš, voda Jedovaté, nejedovaté formy Cévní s.- otevřená Nervová s.- žebříčkovitá Gonochoristé Vnější kostra-chitin
3
Dělení Trilobiti-vyhynuly- PRVOHORY
Pavoukovci-PAVOUCI ,ŠTÍŘI ,SEKÁČI ROZTOČI Korýši Vzdušnicovci –STONOŽKY, MNOHONOŽKY, HMYZ
4
Trilobiti Ovládly prvohorní moře
Dnes výskyt ve formě zkamenělin(otisk) Tělo tři části, krunýř Joachim Barrande- významný franc. paleontolog. Objev Trilobitů Barrandien- oblast s výskytem zkamenělin(Praha-Plzeň) Barrandov-Praha
5
Pavoukovci Tělo tvoří dvě části Hlavohruď a zadeček
Hlavohruď vznikla spojením hlavy a hrudi Zadeček navazuje na ni Končetiny- 4 páry, vyrůstají z hlavohrudi
6
Pavouci- jedovatí, nejedovatí, kanibalismus
Štíři- jedovatí, tropy, subtropy,Štír kýlnatý- ČR Sekáči – schopnost odhození končetiny Roztoči- ektoparaziti
7
Korýši Většina žije ve vodě,minimálně potřebují vlhké prostředí
Velikost- různá Dýchají žábrami Tělo většiny kryto krunýřem
8
Vzdušnicovci Dýchajív vzdušnicemi
Stonožky-dravé, tělo zploštělé, každý článek- jeden pár končetin Mnohonožky-nejsou dravé, nezploštělé tělo, každý článek. Dva páry nohou Hmyz
9
Hmyz Tělo má tři části Hlava hruď zadeček
Končetin je 6, vyrůstají z hrudi Dle vývoje dělíme hmyz na NDK.nedokonalá proměna(vážka) Vajičko, larva, dospělec DK-dokonalá proměna(vosa) DK-vajičko, larva, kukla, dospělec
10
Opakování Co je DK? Co je NDK? Kolik končetin má pavouk?
Kolik končetin má vosa? Co je parazit? Kdo byl J.Barrande? Co je zkamenělina?
11
Citace Vlastní zdroje
12
Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodopis na ZŠ a MŠ 17
Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodopis na ZŠ a MŠ 17.listopadu 1325, Mladá Boleslav pro 6.ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění učiva o bezobratlých. Materiál je vhodné prezentovat pomocí interaktivní tabule. Materiál byl vytvořen a pilotován v II. pololetí školního roku 2011/2012.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.