Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Předmět: Práce s počítačem Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Vít Michalec Barevné modely Anotace: Materiál seznamuje s barevnými modely, druhy a způsoby míchání barev, včetně jejich výhod, nevýhod. Klíčová slova: barevný model CMYK, barevný model RGB, barevný model HSB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vít Michalec Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2
Digitální učební pomůcka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Výuka nového tisíciletí Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 30 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PRPBG1_15
3
Barevný model Barevný model definuje základní barvy zobrazené počítačem Popisuje způsob míchání barev tak, aby se obraz co nejvíce blížil realitě Používá se několik barevných modelů Každý barevný model pracuje s jinými základními barvami. Vzájemnou kombinací základních barev se vytváří všechny ostatní barevné odstíny
4
Způsoby míchání barev Aditivní Subtraktivní
Jednotlivé barvy se sčítají, výsledkem je světlo větší intenzity Této způsob je použitý u monitorů a displejů Subtraktivní Přidáním barvy se ubírá intenzita původního světla Světlo prochází přidávanými barvami a je pohlcováno Použití - tiskárny
5
Barevný model RGB Je aditivní barevný model
Využívá tří základních barev Červená – Red Zelená – Green Modrá – Blue Ostatní barvy jsou vytvořeny mícháním základních barev Použití – monitor, displej Obr.2
6
Barevný model CMY, CMYK Je subtraktivní barevný model
Základní barvy jsou Purpurová - M Azurová - C Žlutá – Y Jejich smícháním vznikne černá barva Přidává se černá barva - K Použití - tiskárny Obr.1
7
Barevný model HSB Model HSB tři základní parametry
Odstín (tón) - Balance Jas - Hue Sytost – Saturation Další barevné modely HSL je podobný modelu HSB YUV se používá v televizním vysílání
8
Bitmapová (rastrová) grafika
Výhody Lze upravovat jas, kontrast, barvy v obrázku U fotek věrné zachování původní scény Nevýhody Velké prostorové nároky na uložení Při zvětšování dochází ke snížení kvality obrazu (rozmazání) Bitmapová grafika je uložena ve formátech: bmp, jpeg, gif, tiff, png a dalších
9
Vektorová grafika Obraz je složen z jednotlivých objektů – úseček, křivek, kružnic a dalších Tyto objekty lze samostatně upravovat – např. zvětšovat, otáčet, posouvat Objekty se mohou překrývat, prolínat Využití vektorové grafiky Tvorba tiskovin (oblast DTP) Technické výkresy, schémata, diagramy Počítačové animace
10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Použité zdroje Veškeré použité informace pocházejí z uvedené literatury a portálu Wikipedie z níže uvedených adres: [1] Navrátil, Pavel: Počítačová grafika a multimédia. Computer Media s.r.o., 112 stran, 2007 [2] [3] [cit ] [4] Obr.2: Quark67, , 14:54, [cit ] Soubor:AdditiveColorMixiing.svg&page=1 Dostupné z WWW: [cit ] [5] Obr.1: Cantus, , 09:53 [cit ] Soubor:SubtractiveColorMixing.png Dostupné z WWW: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vít Michalec Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.