Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-6 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Grafika v části okna Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 248 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Použitá literatura: Radek Vystavěl : Moderní programování,Dostupné z portálu
2
X-ová souřadnice středu Y-ová souřadnice středu
Grafika v části okna Budeme řešit problém,kdy část okna formuláře je obsazena potřebnými ovládacími prvky. Potřebujeme-li kreslit obrázky jen na části okna,musíme použít novou komponentu panel, jehož plochou tak vymezíme určitou oblast okna. Příklad 9 Navrhněte program,který bude kreslit elipsu na základě uživatelem zvolených parametrů: X-ová souřadnice středu Y-ová souřadnice středu Šířka Výška
3
V tomto příkladu musíme nastavit tyto důležité náležitosti:
1.Ze skupiny Common Controls záložky ToolBox přetáhneme do okna formuláře komponentu panel 2.Vlastnost komponenty panel BorderStyle nastavíme na hodnotu FixedSingle,čímž docílíme jeho ohraničení 3.V editoru událostí zvolíme událost Paint panelu,čímž otevřeme obslužnou metodu panel_Paint 4.Prvním příkazem této metody musí být Graphics kp = e.Graphics; pro získání kreslící plochy
4
Geometrie elipsy Z uživatelem zadaných parametrů musíme stanovit parametry metody pro kreslení vlastní elipsy: xLH x-ová souřadnice levého horního rohu yLH y-ová souřadnice levého horního rohu Šířka zadávaná uživatelem z prvku rozhraní Výška zadávaná uživatelem z prvku rozhraní Souřadnice levého horního rohu obdélníka,jemuž bude elipsa vepsána musíme stanovit následujícím výpočtem.
5
V proměnných xStředu a yStředu jsou uloženy údaje z příslušných
ovládacích prvků rozhraní - textových polí, ze kterých potřebujeme zjistit hodnoty xLH a yLH souřadnic levého horního rohu. Od x-ové souřadnice odečteme polovinu šířky elipsy: xLH = xStředu – šířka / 2 Od y-ové souřadnice odečteme polovinu výšky elipsy: yLH = yStředu – výška / 2
6
Navržené uživatelské rozhraní
7
Zdrojový text programu 1.část
private void panel1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { //Získáme kreslící plochu panelu Graphics kp = e.Graphics; //Údaje z textových polí převedeme do číselné formy int xStředu, yStředu, šířka, výška; try xStředu = Convert.ToInt32(textBox1.Text); yStředu = Convert.ToInt32(textBox2.Text); šířka = Convert.ToInt32(textBox3.Text); výška = Convert.ToInt32(textBox4.Text); } catch return;
8
Zdrojový text programu 2.část
//Spočítáme souřadnice levého horního rohu obdélníka //opsaného elipse int xLH = xStředu - šířka / 2; int yLH = yStředu - výška / 2; //Vykreslíme elipsu kp.FillEllipse(Brushes.Red, xLH, yLH, šířka, výška); kp.DrawEllipse(Pens.Black, xLH, yLH, šířka, výška); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { panel1.Refresh();
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.