Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky – Skládání sil Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2
Působících stejným směrem Působících opačným směrem
Skládání sil Působících stejným směrem Působících opačným směrem
3
Skládání sil působících stejným směrem
Každý pes táhne lyžaře silou 100N. Jakou silou je tažen lyžař? První pes: F1 = 100 N Druhý pes: F2 = 100 N Dohromady: F = F1 + F2 = = 200 N Psi táhnou lyžaře silou 200 N.
4
Skládání sil působících opačným směrem
Dva psi se přetahují o hračku. Labrador působí silou 220N, kříženec silou 125N. Jakým směrem půjde výsledná síla, jakou bude mít velikost? F1 = 220 N F2 = 125N F = ? F = F1 – F2 F = 220 – 125 F = 95N Směr určuje šipka.
5
Znázorni v jedné rovině, v jednom působišti následující síly:
F1 = 5N, síla působí vodorovně vpravo F2 = 7N, síla působí vodorovně vlevo F3 = 6N, síla působí kolmo na F1, F2 F4 = 4N, síla je opačná k síle F P F3 = 6N působiště F1 = 5N F2 = 7N F4 = 4N
6
Zuzana táhne kočár silou 5,5kN.
Vyřeš slovní úlohu: Kobyla Zuzanka může vyvinout tahovou sílu 6kN. Kočár klade proti pohybu odporovou sílu 0,5kN. Jaká je výsledná síla, kterou je tažen kočár dopředu? Zuzana: Fz = 6kN = 6 000N Kočár: Fk = 0,5kN = 500N F = Fz – Fk F = – 500 F = N = 5,5 kN Zuzana táhne kočár silou 5,5kN.
7
Urči výslednou sílu: Vypočítej výslednici při skládání sil: F1 = 7N
8
Domácí úkol: Najdi na internetu, kolik otroků tahalo kameny při stavbách pyramid. Najdi informace o nákladních vlacích, které mají dvě lokomotivy? Kde jsou v soupravě zapojeny? V které pohádce se skládají síly? Kolik koní táhlo kočár při korunovaci královny Alžběty II. ? Najdi přísloví, které mluví o skládání sil.
9
Anotace Cíl hodiny: Opakování pojmů skládání sil, znázornění, využití skládání sil v praxi, směr síly, pojmy vodováha, olovnice, využití v praxi. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro ročník při fyzice. Průřezová témata: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D
10
Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com
Fyzika 2. Praha: SPN a.s., ISBN JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, ISBN JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, ISBN JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.