Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Romantismus VY_32_INOVACE_46_934 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Sada 46 Anotace Stručné shrnutí romantické architektury Klíčová slova Romantismus, historismus, svobodnější forma, individualita tvůrce, příroda Předmět Architektura Autor, spoluautor Ing. arch. Ota Zápotocký Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, následná diskuze Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 16 – 18 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana
2
Romantismus Romantismus se projevil ve všech odvětvích umění koncem 18. století a v první polovině 19. století. Svébytný romantický architektonický prakticky neexistuje, je vždy spojen s určitým slohem z minulosti. Zprvu byla orientace tvůrců zaměřena na evropský středověk, především gotiku, románský sloh, později renesanci a další. Další inspirace byla čerpána z Orient, dálného východu a také z přírody volnost architektonické formy symetrie již není důležitá důraz na individualitu tvůrce historismus, později vedoucí až k bezduchému akademismu zapojení a využívání přírody a přírodních forem
3
zahradní a drobná architektura, městské sady a parky
anglický typ parku, neohraničený přechod do volné krajiny altány, minarety, temply, grotty, ... přestavby zámků a hradů (Lednice, Hluboká, ...) novogotické křídlo Staroměstské radnice v Praze, kostel sv. Cyrila a Metoděje v Praze Karlíně, zámecké parky Lednice – Valtice, Veltrusy, Kačina, ... nejreprezentativnější architekturu klasicismu označujeme jako samostatný sloh empír, oblíben byl především ve Franci za vlády Napoleona jako reprezentace císařství, u nás např. zámek Kačina kostely v Trutnově a Mariánských Lázních
14
Otázky pro opakování a k zamyšlení:
popiš znaky romantické architektury datuj romantismus v architektuře porovnej pojmy klasicismus a romantismus uveď některé památky
15
Použité zdroje pérové kresby:
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje pérové kresby: PECHAR, Josef. Vývoj architektury 19. a 20. století. Praha: Vydavatelství ČVUT, ISBN 000. fotografie: Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.