Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:"— Transkript prezentace:

1 Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia Substituční metoda NemM316 Březen 2014 Číslo klíčové aktivity: III/2 Anotace: Integrály řešené pomocí substituce

2 Při integrování nevyužíváme pouze vzorce, ale i integrační metody.
integrace funkce f(x) Primitivní funkce F(x) derivace Derivování je jednoznačné – pomocí vzorců. Integrování navíc vyžaduje intuitivnost a zkušenosti. Při integrování nevyužíváme pouze vzorce, ale i integrační metody.

3 Substituční metoda: nahrazení vnitřní funkce
Vysvětlíme rovnou na příkladu nahrazení vnitřní funkce Derivace levé a pravé strany předcházející rovnice

4 Integrování funkcí pomocí substituce:

5

6

7 Seznam použitých zdrojů
RNDr. Čermák, P. Odmaturuj z matematiky 2 – Základy diferenciálního a integrálního počtu. Opravený dotisk prvního vydání. Brno: Nakladatelství DIDAKTIS spol s r. o., stran . ISBN RNDr. Hrubý, D., RNDr. Kubát, J. Matematika pro gymnázia – diferenciální počet. 1. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o., stran. ISBN Seznam použitých obrázků Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:"

Podobné prezentace


Reklamy Google