Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_18_DĚJINY KULTURY VIII. - Klasicismus Téma: 14A_VV8.roč. Datum ověření: VM ověřen dne Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis: VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější. DUM si klade za největší cíl naučit žáky rozdíly mezi hlavními a nejdůležitějšími slohy a styly, umět je poznat, poznat hlavní znaky a identifikovat v praxi. K presentaci je přidáno krátké video, které pohyblivým způsobem přibližuje žákům detaily děl a staveb.
2
KLASICISMUS na přelomu 17. a 18. přísné linie
striktní antické dědictví využití jednoduchých antických sloupů trojúhelníkovitý štít
3
Klasicismus ve Francii
přísné linie antické sloupy trojúhelníkovitý štít Chrám sv. Genofery v Paříži - Pantheon
4
Vítězný oblouk v Paříži
Najdi a urči hlavní znaky architektury Vítězný oblouk v Paříži
5
Anglická architektura
Urči hlavní znaky Národní galerie v Londýně
6
Braniborská brána v Berlíně
Klasicismus v Německu silné římsy antické sloupy Braniborská brána v Berlíně
7
Klasicismus v Rusku Najdeš hlavní znaky? kostel v Petrohradu
8
Kapitol ve Washingtonu
Klasicismus v USA Kapitol ve Washingtonu
9
Zámecké parky francouzský park
10
Jaký je v parcích hlavní rozdíl…?
anglický park
11
Architektura v České republice
Najdeš i zde hlavní znaky…? Stavovské divadlo v Praze
12
Zámek Kynžvart
13
Typické znaky tohoto zámku…?
Zámek Kačina Video Kačina 1:02
14
Použité zdroje a citace:
AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. paweru.blogspot.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. turistickyatlas.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
15
AUTOR NEUVEDEN. www. cnb. cz [online]. [cit. 28. 5. 2013]
AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. blog.visionequartet.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Použitá videa: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
16
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje: VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění: pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 1997, 67 s MRÁZ, Bohumír a Marie ČERNÁ. Dějiny výtvarné kultury. 2., upr. vyd., V Idea Servis 1. vyd. Praha: Idea Servis, , 4 sv. (183, 209, 219 s.). ISBN Citace: viz výše Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis: VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější. DUM si klade za největší cíl naučit žáky rozdíly mezi hlavními a nejdůležitějšími slohy a styly, umět je poznat, poznat hlavní znaky a identifikovat v praxi. K presentaci je přidáno krátké video, které pohyblivým způsobem přibližuje žákům detaily děl a staveb.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.