Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJán Zeman
1
v VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA_2_SLOVNÍ ÚLOHY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační číslo: cz.1.07/1.4.00/ Mgr. Jitka Lukášová
2
Slovní úlohy Jsou to příklady, které obsahují jak text, tak i čísla
Cílem slovní úlohy je vždy vypočítat výsledek (odpovědět, na co se nás v úloze ptají, kde je otazník ?) 2
3
Zásady řešení slovních úloh jsou:
Důkladně si ji přečíst Napsat jednoduchý zápis Vždy najít to, co máme vypočítat To, co máme vypočítat, obvykle značíme malými písmeny abecedy – např. x, y, z… Je vhodné si udělat úlohu graficky (namalovat si podstatné objekty) Důležité je dále řešit slovní úlohu výpočtem
4
Nikdy nesmíme zapomenout na odpověď
Toto jsou tedy zásady pro každou slovní úlohu, abychom dospěli ke zdárnému výsledku!!!!!!
5
Úloha 1 Děti měly na lavicích knihu. Některé je měly otevřené a někdo ještě zavřenou. (viz obrázek) Kolik bylo na lavicích knih celkem?
6
Řešení: Zápis: Otevřené knihy ………….. 5 Zavřené knihy ………….. 1
Celkem knih ………….. X Výpočet: x = 5 + 1 x = 6 knih Na lavicích bylo celkem 6 knih.
7
Úloha 2 Péťa má narozeniny. Dostal dort se svíčkami. Některé mu na dortu hoří, některé ne. Co jeden rok, to jedna svíčka. Kolik let je tedy Péťovi?
8
Řešení: Zápis: Hořící svíčky ……………… 4 Nezapálené svíčky ………. 2
Celkem svíček (let) ………. X Výpočet: x = 4 + 2 x = 6 svíček (let)
9
Odpověď: Péťa má na dortu 6 svíček a je mu tedy 6 let.
10
Úloha 3 V lese roste 5 starých smrků. Dřevorubci se rozhodli 2 pokácet. Kolik stromů ještě zbude v lese?
11
Řešení Zápis: Celkem stromů ………… 5 Pokácené ………………. 2 Zbyly ……………… x
Výpočet: x = 5 – 2 x = 3 stromy
12
Odpověď: V lese ještě zbyly 3 stromy. Nyní s paní učitelkou vytvořte úlohu na počet objektů 4 a 1
13
Závěr Vždy dodržuj zásady řešení úloh (viz na začátku)
Úlohy řešíme proto, abychom v praxi byli přesní, důslední…
14
Zdroje: Zdroj: vlastní dílo Autor: Jitka Lukášová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.