Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI"— Transkript prezentace:

1 VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Závěrečná zpráva z kvantitativního sociologického výzkumu pro Českou televizi květen 2014

2 DESIGN VÝZKUMU

3 2. METODA VÝZKUMU Kvantitativní výzkum na populaci dospělé ČR.
Výběrový soubor (vzorek dotázaných) Velikost výběrového soboru: N = 1211 respondentů. Termín sběru dat: – Způsob výběru vzorku: kvótní výběr na základě dat ČSÚ, 2011 a pozdějších aktualizací. Kvótní znaky: pohlaví, věk, nejvyšší dosažené vzdělání a bydliště (velikost obce a region). Cílová skupina: obyvatelé ČR ve věku 18 let v s volebním právem. Nástroj sběru dat Dotazník s délkou vyplnění průměrně 12 minut, obsahoval 15 uzavřených a multipoložkových otázek. Metodika sběru dat CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) vyškolených operátorů s respondenty. Rozhovory realizovalo call centrum agentury FOCUS. Školení operátoři agentury FOCUS zaznamenávali odpovědi respondenta při interview do elektronického dotazníku. Při zpracování dat byly využity techniky jednorozměrné i vícerozměrné statistiky. Zpracování proběhlo v programu SPSS / PC. Interval spolehlivost: max. ± 2,8 % na 95 % hladině významnosti. Kontrola sběru dát Sběr dat je kontrolován v souladu s pravidly kodexu Esomar. Kontrola je prováděna v těchto oblastech: správnost výběru požadované osoby podle kvóty, úplnost a správnost vyplnění dotazníku, Správnost kladení otázek. 3

4 NÁZORY NA EVROPSKOU UNII A ČESKÉ ČLENSTVÍ V EU

5 Míra informovanosti o dění v EU
„Jste dostatečně informován/a o Evropské unii, jejích orgánech a politických jednáních, která probíhají v Bruselu?“ údaje v % údaje v % N = 1211

6 Míra informovanosti o dění v EU dle sociodemografických charakteristik
„Jste dostatečně informován/a o Evropské unii, jejích orgánech a politických jednáních, která probíhají v Bruselu?“ údaje v % N = 1211

7 Vnímání Evropské unie nedemokratická demokratická zbytečná užitečná
„Co si myslíte o Evropské unii? Budu Vám postupně číst dvojice protikladných slov a vy mi řekněte, které z těchto slov lépe vyjadřuje Váš názor na EU.“ demokratická užitečná efektivní blízká českým občanům levicová nedemokratická zbytečná neefektivní vzdálená českým občanům pravicová údaje v % nedemokratická zbytečná pravicová neefektivní vzdálená českým občanům demokratická užitečná levicová efektivní blízká českým občanům N = 1211 průměrné hodnoty odpovědí

8 Vnímání Evropské unie dle politické orientace respondentů
„Co si myslíte o Evropské unii? Budu Vám postupně číst dvojice protikladných slov a vy mi řekněte, které z těchto slov lépe vyjadřuje Váš názor na EU.“ nedemokratická zbytečná pravicová neefektivní vzdálená českým občanům demokratická užitečná levicová efektivní blízká českým občanům průměrné hodnoty odpovědí N = 1211

9 Názory na různé aspekty českého členství v EU
„Do jaké míry souhlasíte či nesouhlasíte s následující mi výroky?“ údaje v % N = 1211

10 Názory na různé aspekty českého členství v EU
„Do jaké míry souhlasíte či nesouhlasíte s následující mi výroky?“ 1 - rozhodně souhlasím rozhodně nesouhlasím Členství ČR v Evropské unii přináší nárůst byrokracie a zřizování zbytečných úřadů. Členství ČR v Evropské unii je doprovázeno přílišným omezováním evropskými zákony Členstvím ČR v Evropské unii získala unie příliš velký vliv na politiku a rozhodování u nás. Členstvím ČR v Evropské unii je zajištěna větší vojenská bezpečnost naší země. Členství v Evropské unii vedlo ke zvýšení životní úrovně občanů ČR Členství ČR v Evropské unii ohrožuje českou kulturu. průměry, N = 1211

11 Odraz členství ČR v EU v osobním životě respondentů
„Jak se promítlo členství Česká republiky v EU do Vašeho osobního života?“ údaje v % údaje v % N = 1211

12 Odraz členství ČR v EU v osobním životě respondentů dle sociodemografických charakteristik
„Který z následujících výroků nejvíce odpovídá Vašemu názoru na volby do Evropského parlamentu?“ údaje v % N = 1211

13 Národní a evropská identita respondentů
„Považujete se za ... ?“ údaje v % údaje v % N = 1211

14 Národní a evropská identita respondentů dle sociodemografických charakteristik
„Považujete se za ... ?“ údaje v % N = 1211

15 Rovnocennost pozice ČR v EU
„Myslíte si, že je pozice České republiky v Evropské unii rovnocenná s ostatními členskými zeměmi?“ údaje v % údaje v % N = 1211

16 Rovnocennost pozice ČR v EU dle sociodemografických charakteristik
„Myslíte si, že je pozice České republiky v Evropské unii rovnocenná s ostatními členskými zeměmi?“ údaje v % N = 1211

17 Preferované budoucí uspořádání EU
„Jaký je Váš názor na budoucí uspořádání EU? Který z následujících výroků se nejvíce blíží Vašemu názoru?“ údaje v % údaje v % N = 1211

18 Preferované budoucí uspořádání EU dle sociodemografických charakteristik
„Jaký je Váš názor na budoucí uspořádání EU? Který z následujících výroků se nejvíce blíží Vašemu názoru?“ údaje v % N = 1211

19 Hodnocení postupu EU v konfliktu na Ukrajině
„Domníváte, že dosavadní postup Evropské unie v konfliktu na Ukrajině je v zájmu občanů České republiky?“ údaje v % údaje v % N = 1211

20 Hodnocení postupu EU v konfliktu na Ukrajině dle sociodemografických charakteristik
„Domníváte, že dosavadní postup Evropské unie v konfliktu na Ukrajině je v zájmu občanů České republiky?“ údaje v % N = 1211

21 VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU

22 Názory na důležitost evropských voleb
„Který z následujících výroků nejvíce odpovídá Vašemu názoru na volby do Evropského parlamentu?“ údaje v % údaje v % N = 1211

23 Názory na důležitost evropských voleb dle sociodemografických charakteristik
„Který z následujících výroků nejvíce odpovídá Vašemu názoru na volby do Evropského parlamentu?“ údaje v % N = 1211

24 Preference strany nebo konkrétního kandidáta
„Pokud byste šel/šla volit do Evropského parlamentu, co by pro Vás při rozhodování o tom, komu dáte svůj hlas, bylo důležitější?“ údaje v % údaje v % N = 1211

25 Preference strany nebo konkrétního kandidáta dle sociodemografických charakteristik
„Pokud byste šel/šla volit do Evropského parlamentu, co by pro Vás při rozhodování o tom, komu dáte svůj hlas, bylo důležitější?“ údaje v % N = 1211

26 Strana s největším potenciálem ovlivňovat dění v EU
„Která z kandidujících politických stran má, dle Vašeho názoru, reálně největší potenciál ovlivňovat rozhodování Evropského parlamentu?“ žádná 3x S&D 1x konzervativní euroskepticá strana Klub angažovaných nestraníků údaje v % N = 1211

27 Strana s největším potenciálem ovlivňovat dění v EU
„Která z kandidujících politických stran má, dle Vašeho názoru, reálně největší potenciál ovlivňovat rozhodování Evropského parlamentu?“ LEVICOVĚ ORIENTOVANÍ STŘEDOVĚ ORIENTOVANÍ PRAVICOVĚ ORIENTOVANÍ údaje v % údaje v % údaje v % N = 1211

28 Obraz kandidátů v očích veřejnosti
ODBORNĚ NEJKOMPETENTNĚJŠÍ KANDIDÁT NEJVĚTŠÍ OBHÁJCE SOCIÁLNÍCH PRÁV NEJVĚTŠÍ OBHÁJCE NÁRODNÍCH ZÁJMŮ údaje v % údaje v % údaje v % N = 1211

29 Obraz kandidátů v očích veřejnosti dle politické orientace respondentů
ODBORNĚ NEJKOMPETENTNĚJŠÍ KANDIDÁT NEJVĚTŠÍ OBHÁJCE SOCIÁLNÍCH PRÁV NEJVĚTŠÍ OBHÁJCE NÁRODNÍCH ZÁJMŮ údaje v % údaje v % údaje v % N = 1211

30 Vhodný kandidát na českého eurokomisaře
„Kterého z následujících politiků považujete za nejvhodnějšího kandidáta České republika na pozici eurokomisaře?“ údaje v % údaje v % N = 1211

31 Vhodný kandidát na českého eurokomisaře dle sociodemografických charakteristik
„Kterého z následujících politiků považujete za nejvhodnějšího kandidáta České republika na pozici eurokomisaře?“ údaje v % N = 1211

32 KELLER - řádková a sloupcová %
celek - 29 % pohlaví věk vzdělání velikost obce N = 1211

33 TELIČKA - řádková a sloupcová %
celek - 32 % pohlaví věk vzdělání velikost obce N = 1211

34 NIEDERMAYER - řádková a sloupcová %
celek - 9 % pohlaví věk vzdělání velikost obce N = 1211

35 ZAHRADIL - řádková a sloupcová %
celek - 14 % pohlaví věk vzdělání velikost obce N = 1211


Stáhnout ppt "VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI"

Podobné prezentace


Reklamy Google