Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-18 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Příkazy vstupu a výstupu dat Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 160 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 18. Příkazy vstupu dat Příklad1:
Příkazy pro vstup dat používáme tehdy,potřebujeme-li načíst určitá data z klávesnice a uložit je do příslušné proměnné.K tomuto účelu se používá příkaz ReadLine() ,který je zapouzdřen ve třídě Console. Máme načíst z klávesnice znaky a uložit je do proměnné X.Syntaxe zápisu v jazyce C# vypadá následovně: string X = Console.ReadLine(); A čteme: Proměnné X datového typu string(textový řetězec) přiřaď data načtená z klávesnice. Z uvedeného zápisu vyplývá,že metoda ReadLine třídy Console nám vrací hodnoty datového typu string(textový řetězec). Tento datový typ nám však vždy nemusí vyhovovat a je někdy nutno provést navíc datovou konverzi. Příklad1:

3 18.1 Příkazy vstupu dat s použitím datové konverze
Pro potřebu datové konverze můžeme použít příkaz třídy Convert, který pře- vádí datový typ string na jiný zvolený datový typ,který k této třídě přiřadíme tečkovou konvencí. Máme načíst z klávesnice číselné znaky a uložit je do proměnné X datového typu integer.Syntaxe zápisu v jazyce C# vypadá následovně: int X = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); A čteme: Proměnné X datového typu integer(celočíselný typ) přiřaď data načtená z klávesnice. Metoda ToInt32() třídy Convert nám přetypuje data načtená metodou Read- Line z typu string na typ integer.S těmito daty již lze provádět matematické operace. Příklad2:

4 19. Příkazy výstupu dat Příklad1:
Příkazy pro výstup dat používáme tehdy,potřebujeme-li zobrazit určitá data na výstupním periferním zařízení,jako je tiskárna nebo monitor.K tomuto účelu se používají příkazy Write(),WriteLine() ,které jsou zapouzdřeny ve třídě Console. Máme zobrazit data,která se nachází v proměnné X na monitor.Syntaxe zápisu v jazyce C# vypadá následovně: Console.WriteLine(„Obsah proměnné X uchovává hodnotu {0}.”,X); Na monitoru se objeví celý informační textový řetězec,který je uložen mezi uvozovkami.Tento řetězec obsahuje zástupný symbol tvořený dvěma slože- nými závorkami s indexem proměnné,která je umístěna za čárkou.Narazí-li překladač na zástupný symbol,dosadí na jeho místo obsah indexované proměnné X (indexace začíná nulou). Příklad1:

5 Máme za úkol vytvořit program,který sečte hodnoty dvou proměnných
načtených z klávesnice a zobrazí jejich obsah i výsledek na monitoru: int a,b,vysledek; a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); b = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); vysledek = a+b; Console.WriteLine(„Součet čísel {0} a {1} je {2}.”,a,b,vysledek); Console.Read(); Na monitoru se objeví celý informační textový řetězec,avšak na místě zástupných symbolů budou konkrétní čísla(viz.barevné označení).Počty zástupných symbolů a proměnných se musí shodovat a je třeba zachovávat správné pořadí (nultý index patří proměnné a,index jedna proměnné b …atd.) V samotném informačním řetězci se však zástupné symboly mohou vyskyto- vat v libovolném pořadí,např.: Console.Write(„Výsledek {2} je součet čísel {1} a {0}.”,a,b,vysledek); Příklad2:

6 Programovací jazyk C# rozeznává dva typy příkazů pro výstup dat:
Write WriteLine Tento příkaz zobrazí na ploše příkazového řádku obsah informačního texto- vého řetězce včetně dosazených hodnot na místě zástupných symbolů,při- čemž kurzor zůstane na řádku. Zobrazení výsledků příští instrukce bude na tomto řádku pokračovat. Write

7 Tento příkaz zobrazí na ploše příkazového řádku obsah informačního texto-
vého řetězce včetně dosazených hodnot na místě zástupných symbolů, při- čemž kurzor přejde na nový řádek,jako kdybychom použili zakončení řádku klávesou Enter. WriteLine


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google