Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Nástroje podpory uživatelů
Ing. Jitka Šedá S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
2
Obsah Dokumentace Často kladené otázky Helpdesk systém
S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
3
Dokumentace I. Je přehledem aplikací UIS
Popisuje postup a způsob použití aplikací Zahrnuje několik svazků, které jsou věnované základním skupinám uživatelů (učitelé, studenti, referentky) a okruhu uživatelských aplikací (vědeckovýzkumná, provozní atd.) Používá se i při školení uživatelů Prochází aktualizací současně s vývojem aplikací S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
4
Dokumentace II. Svazky obsahují vlastní text, reálné screenshoty z aplikací, typy a poznámky k probírané problematice, rejstřík Sazba textu v prostředí TeX – styl pro sazbu individualit každé univerzity Zveřejňuje se ve formátu PDF, soubor se generuje pro každou univerzitu zvlášť – aktuální svazky jsou v Dokumentovém serveru přístupné všem uživatelům S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
5
Dokumentace – přehled svazků
1. Všichni uživatelé 2. Student 3. Učitel 4. Věda a výzkum 5. Studijní referentka 6. Přijímací řízení 7. Koleje a menzy 8. Portál vedoucího ústavu 10. Systémový integrátor – báze systému 11. Osobní management 12. Portál veřejných informací 13. Systémový integrátor – studijní systém 14. E-learning S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
6
Dokumentace – budoucí svazky
9. Ostatní portálové aplikace (portál OSSA a OSVT, portál SIF, portál člena orgánu atd.) 15. E-learning – studijní opory 16. Technologický subsystém (přístupový systém apod.) 17. Centrální management počítačové sítě 18. Provoz UIS 19. Metodická příručka o zavedení IS 20. Vývoj UIS S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
7
FAQ – často kladené dotazy
Seznam často kladených otázek s odpověďmi Nástroj pro provozovatele a systémové integrátory Třídění tématické (přihlašování do UIS, účty na univerzitě atd.) nebo podle fakult (informace spojené se studiem na fakultě, o provozu fakultních systémů) Pomoc pro uživatele i provozovatele UIS (snížení počtu uživatelských dotazů) Odpovědi jsou operativně doplňovány nebo odstraňovány S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
8
Helpdesk systém I. Systém pro přehledné hlášení chyb a nedostatků informačního systému Podpora pro provozní pracovníky jednotlivých instancí UIS (hlášení přijímá vývojový tým MZLU v Brně) Vnitrouniverzitní podpora (hlášení přijímá provozní tým univerzity) Měl by přispět k větší spokojenosti uživatelů S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
9
Helpdesk systém II. Chyby vkládány přes webové rozhraní prostřednictvím tzv. kanálů, které hlášení třídí podle kategorií Napojení na poštovní systém – automatické hlášení nově evidované chyby klíčovým pracovníkům, při neřešení úkolu informování pracovníků, kteří mají dohled nad řešením chyb a úkolů Pro zpětnou kontrolu je průběh řešení jednotlivých problémů zaznamenáván Systém helpdesk se v současnosti dokončuje S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
10
Závěr Nástroje podpory uživatelů jsou v provozu rozsáhlých systémů nutností Usnadňují práci vývojovému a provoznímu týmu, systémovým integrátorům S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
11
Děkuji za pozornost Dotazy? 23. – 25. dubna 2007
S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2007
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.