Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-12 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Klíčová slova,identifikátory,čísla,textové řetězce Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 170 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 7.Co jsou klíčová slova? Slova,která mají pro programovací jazyk zásadní(klíčový)význam a překladač si je vysvětlí jednoznačným způsobem. Charakteristika: -slova musí být použita jen k tomu účelu,ke kterému jsou určena (např.else se smí použít jen k účelu větvení programu) -Slova nesmějí být použita jinak a v jiném významu (např.názvy identifikátorů)

3 8.Co jsou identifikátory?
-jsou názvy všeho,co se v programu používá,zejména názvy proměnných a konstant -konkrétní názvy volíme tak,aby Iogicky vystihovaly,k čemu bude identifikátor použit Příklady správně napsaných identifikátorů: X A1 ABC_1 Druhe_cisIo A12B _MAX Příklady nesprávně napsaných identifikátorů: A obsahuje mezeru 1ABC začíná číslicí Druhé_číslo česká diakritika A-12B obsahuje pomIčku @A speciální symbol eIse klíčové slovo

4 9.Pracujeme s čísly -při využití matematických výrazů v programech se neobejdeme bez čísel -rozeznáváme několik druhů čísel a jejich zápis se řídí určitými pravidly 9.1 Čísla v desítkové soustavě Čísla celá kladná Záporná Racionální čísla s pevnou desetinnou čárkou Racionální čísla s plovoucí desetinnou čárkou

5 Čísla celá (v dekadické soustavě)
Můžeme použít pro vyjádření čísla všechny číslice. Před číslem nemusí být nic nebo kladné znaménko (kladné číslo), nebo je znaménko mínus(záporné číslo). 35,682,1024 +65,+13,+200 -45,-827,-10000 Kromě číslic a znamének se při vyjádření čísel nesmí objevit nic jiného a mezi číslicemi v čísle nesmí být mezera.

6 Racionální čísla s pevnou desetinnou čárkou
V jazyce C# je nutno rozlišovat: -píšeme-li ve zdrojovém textu programu,musíme používat desetinnou tečku -při programování na konzole však zapisujeme hodnoty proměnných tak,že používáme desetinnou čárku. 658,23 -13,57 nebo 658.23 -13.57 Kromě číslic, znamének a desetinných čárek(teček) se při vyjádření čísel nesmí objevit nic jiného a mezi číslicemi v čísle nesmí být mezera.

7 Racionální čísla s plovoucí desetinnou čárkou
Aby bylo možno napsat čísla velkého rozsahu,používá se formát tvaru: Číslo = X . 10Y kde: X….mantisa Y….exponent Například: 256 = 2, 0,0048 = 4, V programovacím jazyku se pro zápis mocnin používá výraz EY: 256 = 2.56E2 0,0048 = 4.8E-3

8 9.2 Čísla v šestnáctkové (hexadecimální) soustavě
Desetinné číslo Hexadecimální číslo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A 11 B 12 C 13 D 14 E 15 F Hexadecimální soustava obsahuje 16 znaků-prvních deset je shodných se soustavou dekadickou,zbývající si vypůjčuje z latinské abecedy. V programovacím jazyce C# se hexa- decimální číslo značí tak,že před toto číslo se klade předpona Ox. Např.: Ox5CF OxAD Ox3B5E

9 10. Znaky a textové řetězce
-programovací jazyk C# může pracovat také se znaky.Znakem se rozumí jakýkoliv znak,který se nachází na klávesnici.Všechny tyto znaky jsou součástí kódu ASCII(American Standard Code for Infor- mation Interchange),kde každému znaku odpovídá jedno hexadeci- mální číslo. Znaky -je posloupnost znaků,které představují jednotlivá slova nebo věty Textový řetězec Znaky se v jazyce C# zapisují mezi apostrofy: např.: `A`, ` ?` Textové řetězce se zapisují mezi uvozovky: např.: „Ahoj“


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google