Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Životní cyklus výrobku

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Životní cyklus výrobku"— Transkript prezentace:

1 Životní cyklus výrobku
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Životní cyklus výrobku VY_32_INOVACE_44_882 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Sada 44 Anotace Každý výrobek má svůj životní cyklus – životnost a dá se graficky znázornit. V každé fázi jsou jiné tržby, zisky, zákazníci a konkurence. Aby byl výrobek konkurenceschopný, je třeba ho ve všech fázích sledovat a případně i inovovat. Klíčová slova Cyklus výrobku, zavedení, růst, zralost, pokles, tabulka Předmět Marketing Autor, spoluautor Mgr. Jitka Vavřincová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 18 – 21 let, obor Podnikání Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek

2 Životní cyklus výrobku
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Životní cyklus výrobku 2

3 Podle zájmu zákazníků rozeznáváme
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výrobek Podle zájmu zákazníků rozeznáváme čtyři fáze životního cyklu výrobků či služeb: Zavedení Růst Zralost Pokles 3

4 Nový výrobek je prvně distribuován do prodejní sítě.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 1. Zavedení výrobku Nový výrobek je prvně distribuován do prodejní sítě. 4

5 Na trh již vstupují konkurenti s obdobným, částečně
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 2. Růst Na trh již vstupují konkurenti s obdobným, částečně zdokonaleným výrobkem, což nutí firmu k zavádění technických novinek. 5

6 Výroba je plně standardizována, vyrábějí se velké
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 3. Zralost Výroba je plně standardizována, vyrábějí se velké série výrobků, snižují se ceny a roste vliv propagace. 6

7 Snížení poptávky po výrobku vede ke snížení nabídky,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 4. Pokles Snížení poptávky po výrobku vede ke snížení nabídky, někdy i k opuštění trhu. Technicky progresivní firmy zavádějí nové výrobky a celý proces se opakuje. 7

8 Znázorněte graficky životní cyklus výrobku.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Úkol: Znázorněte graficky životní cyklus výrobku. 8

9 Název Zavádění Růst Zralost Pokles tržby zisk zákazníci konkurence
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Úkol: Nakreslete si tuto tabulku a doplňte do ní slova z následujícího snímku. Název Zavádění Růst Zralost Pokles tržby zisk zákazníci konkurence 9

10 (Pozn: na následujícím snímku je řešení)
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Slova do tabulky: Příznivci novinek nízké rychle se přizpůsobující klesají počet soupeřů se snižuje produkt roste dosahující maxima záporný klesá opozdilci vysoký zvyšuje se počet soupeřů většina počet soupeřů je stabilizován (Pozn: na následujícím snímku je řešení) 10

11 rychle se přizpůsobují většina opozdilci konkurence nepodstatná
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Název Zavádění Růst Zralost Pokles tržby nízké prudce rostou dosahují maxima klesají zisk záporný zvyšuje se vysoký klesá zákazníci příznivci novinek rychle se přizpůsobují většina opozdilci konkurence nepodstatná zvyšuje se počet soupeřů počet soupeřů je stabilizován počet soupeřů se snižuje 11

12 Znáte nějaký výrobek, který již prošel celý svůj životní cyklus?
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Závěrečná otázka: Znáte nějaký výrobek, který již prošel celý svůj životní cyklus? 12

13 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje MLČOCH, Jan. Ekonomika pro SOU a SOŠ. Praha 4: Informatorium, 2000, ISBN


Stáhnout ppt "Životní cyklus výrobku"

Podobné prezentace


Reklamy Google