Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJarmila Horáčková
1
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní konference „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ Luhačovice,
2
Souhrnné údaje V Olomouckém kraji SŽDC aktuálně připravuje celkem 10 větších investičních akcí (nad 100 mil. Kč) v celkové hodnotě 20 mld. Kč. Ve Zlínském kraji SŽDC aktuálně připravuje celkem 9 větších investičních akci (nad 100 mil. Kč) v celkové hodnotě 18 mld. Kč. Žádná z velkých staveb v obou krajích není v tuto chvíli v realizaci. Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
3
Modernizace trati Otrokovice - Vizovice
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
4
Modernizace trati Otrokovice - Vizovice
Popis stavby: Stavba zahrnuje celkovou modernizaci trati, včetně dostavby druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín a elektrizace celé trati střídavou soustavou 25kV, 50Hz. Maximální traťová rychlost bude zvýšena na 100 km/h. Zvýšením kapacity trati bude rovněž umožněn rozvoj terminálu nákladní dopravy v Lípě nad Dřevnicí. Stav přípravy: Dne byl schválen záměr projektu Centrální komisí MD. Je zpracována dokumentace pro územní řízení, s předpokladem podání žádosti o ÚR do konce září 2017, probíhá proces EIA. Předpokládaná realizace v letech 2020 – 2024 Předpokládané náklady 11,8 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
5
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí-Hustopeče nad Bečvou
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
6
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí-Hustopeče nad Bečvou
Popis stavby: Stavba zahrnuje komplexní rekonstrukci 10 km úseku trati a žst. Lhotka nad Bečvou ve všech profesích železniční infrastruktury, spojená se zvýšením traťové rychlosti až do 160 km/h. Stav přípravy: V současné době probíhá územní řízení. Předpokládaná realizace v letech 2019 – 2020 Předpokládané náklady 1,54 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
7
Modernizace trati Brno - Přerov
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
8
Modernizace trati Brno - Přerov
Popis záměru: Studie proveditelnosti tohoto záměru byla 1. září 2015 schválena Centrální komisí Ministerstva dopravy ve variantě M2, která zahrnuje modernizaci a zdvoukolejnění trati, ve významné části v nové stopě, pro rychlost do 200 km/h. Stav přípravy: Celý záměr byl pro další přípravu rozdělen do pěti samostatných investičních akcí, z nichž dvě se nacházejí na pomezí Olomouckého a Zlínského kraje: Modernizace trati Brno-Přerov, 4.stavba, Nezamyslice – Kojetín Modernizace trati Brno-Přerov, 5. stavba Kojetín – Přerov U 4. stavby bylo zahájeno zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, u 5. stavby se předpokládá podpis smlouvy na její zpracování do konce září Prodloužení soutěže bylo způsobeno napadením u ÚOHS. Předpokládaná realizace 4. a 5. stavby v letech 2022 – 2026 Předpokládané náklady 4. a 5. stavby 9,9 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
9
Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk - Olomouc
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
10
Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk - Olomouc
Popis záměru: Studie proveditelnosti tohoto záměru byla 3. března 2015 schválena Centrální komisí Ministerstva dopravy ve variantě C2, která zahrnuje elektrizaci celé trati, spolu se zvýšením traťové rychlosti až do 160 km/h (v úseku Olomouc – Uničov). Stav přípravy: Příprava byla rozdělena do tří samostatných investičních akcí: Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc Elektrizace a zkapacitnění trati Libina – Uničov Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk - Libina (mimo) Pro všechny stavby byl zpracován záměr projektu a dokumentace pro územní řízení, aktuálně se čeká na schválení v Centrální komisi MD. Předpokládaná realizace v letech 2019 – 2022 Předpokládané náklady 6,5 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
11
Stavby v uzlu Přerov Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
12
Stavby v uzlu Přerov Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba:
Rekonstrukce železničních tratí v prostoru mezi výhybnou Dluhonice, Přerovem a Prosenicemi. Probíhá územní řízení a zpracovává se dokumentace pro stavební povolení. Předpokládaná realizace Předpokládané náklady 2,91 mld. Kč Rekonstrukce žst. Přerov, 3. stavba: Výstavba přesmyku pro odstranění kolizních vlakových cest. Probíhá posouzení EIA a zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládaná realizace Předpokládané náklady 1,05 mld. Kč Zvýšení rychlosti žst. Prosenice: Zvýšení rychlosti vložením 4 ks vysokorychlostních výhybek (rychlost 160 km/h do odbočky) na Přerovském zhlaví. Probíhá zpracování dokumentace pro stavební povolení. Předpokládaná realizace Předpokládané náklady 132 mil. Kč Prodloužení podchodu v žst. Přerov: Prodloužení jižního podchodu za areál DPOV. Probíhá zpracování záměru projektu a dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládaná realizace Předpokládané náklady 250 mil. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
13
Změna trakční soustavy na AC 25kV, 50Hz v úseku Nedakonice - Říkovice
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
14
Změna trakční soustavy na AC 25kV, 50Hz v úseku Nedakonice - Říkovice
Popis stavby: Předmětem stavby je změna trakčního napájení ze stejnosměrného napětí 3 kV na střídavé napětí 25 kV, 50 Hz v délce cca 43 km. Realizace této stavby je podmínkou pro zajištění napájení úseku Otrokovice – Vizovice Stav přípravy: V současné době se dokončuje záměr projektu a následně ze dokončí dokumentace pro územní řízení. Předpokládaná realizace v letech 2019 – 2020 Předpokládané náklady 1,7 mld. Kč Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
15
Samostatné rekonstrukce železničních stanic
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
16
Samostatné rekonstrukce železničních stanic
Popis záměru: V prostoru Olomouckého a Zlínského kraje se v současné době připravuje celkem šest staveb samostatných rekonstrukcí železničních stanic: Bystřice pod Hostýnem (2019–2020, 300 mil. Kč) Holešov (2019, 387 mil. Kč) Hranice na Moravě (2020, ? Kč) Rožnov pod Radhoštěm (2019, 120 mil. Kč) Vsetín (2019–2020, 2,2 mld. Kč) Uherské Hradiště (2020, 300 mil. Kč) Předmětem akcí je komplexní rekonstrukce železniční infrastruktury, řešící prostory pro cestující, včetně bezbariérových nástupišť a přístupů, spolu s rekonstrukcí železničního svršku a spodku a technologií železniční dopravní cesty. V žst. Vsetín navíc bude stávající výpravní budova zdemolována a nahrazena novostavbou. Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
17
Náhrady rizikových železničních přejezdů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
18
Náhrady rizikových železničních přejezdů
Popis záměru: Na základě zpracované analýzy bezpečnosti úrovňových železničních přejezdů na tranzitních železničních koridorech byly vytipovány přejezdy, vhodné k nahrazení mimoúrovňovým křížením. V prostoru střední a východní Moravy se jedná o dvě stavby. První je „Náhrada přejezdu P6532 v km 204,392 trati Přerov – Olomouc“, řešící náhradu přejezdu v Holické ulici v Olomouci. Druhou je „Náhrada přejezdů P8166 v km 150,962, P8167 v km 151,352 a P8168 v km 151,931 trati Břeclav – Přerov“, která řeší náhradu trojice přejezdů v ulici Zámoraví v Napajedlech. Stav přípravy: V současné době se u obou staveb dokončuje výběr zhotovitele záměru projektu a dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládaná realizace v letech 2021 – 2023 Předpokládané náklady nejsou zatím stanoveny, závisí na konečném technickém řešení Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy
19
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.