Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT."— Transkript prezentace:

1 EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT

2 Téma k řešení v rámci OP RLZ:
Evaluace a autoevaluace jako komplexní projekt SP KVALITA I – Vytvoření systému externí evaluace včetně zřízení CZVV (včetně poradenské a informační činnosti) SP KVALITA II – Vytvoření systému autoevaluace (včetně národních šetření, poradenské a informační činnosti) - z čehož je realizována pouze část národní šetření

3 SP KVALITA I Vytvoření systému externího monitorování a hodnocení včetně zřízení Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (včetně informační a poradenské činnosti)

4 Hlavní úrovně systému pedagogické evaluace
CÍL PROJEKTU: ROZŠÍŘIT SYSTÉM PEDAGOGICKÉ EVALUACE NA RŮZNÝCH ÚROVNÍCH, ZVÝŠIT TAK KVALITU ŠKOLSTVÍ A PODPOŘIT KURIKULÁRNÍ REFORMU Hlavní úrovně systému pedagogické evaluace ŽÁK ŠKOLA VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM

5 PARTNEŘI PROJEKTU: Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV)
Ústav pro informace ve vzdělávání (ÚIV) Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (CZVV)-nový partner projektu od

6 AKTIVITY NÚOV: Zpracování koncepce nové závěrečné zkoušky
Využívání hodnotících standardů při tvorbě jednotných zadání Vytváření jednotného zadání závěrečných zkoušek pro obory vzdělání Pilotní ověřování jednotného zadání závěrečné zkoušky Tvorba podpůrných materiálů pro implementaci nové závěrečné zkoušky

7 AKTIVITY CZVV: Národní hodnotící zkoušky pro žáky 9. ročníků ZŠ
Osobní portfolio žáka Zavedení nových forem konání maturitní zkoušky Genderové aspekty maturitní zkoušky Ověřování úrovně znalostí a dovedností žáka v cizích jazycích Tvorba nástrojů pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání Vzdělávání pedagogických a organizačních pracovníků v souvislosti s reformou maturitní zkoušky a s hodnocením v oblasti základního vzdělávání Distribuce a implementace výstupů Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání

8 AKTIVITY ÚIV: Hodnocení úrovně vzdělání v ČR s ohledem na krajovou diferenciaci „krajská PISA“ Hodnocení úrovně vzdělání v jednotlivých krajích ČR „profily krajů“ České školství ve světle dlouhodobě zjišťovaných výsledků vzdělávání v mezinárodních šetřeních Vytvoření systému statistických ukazatelů pro hodnocení vzdělávacího systému

9 Jaké problémy jsme řešili?
Různá připravenost partnerů v případě více-tematického projektu, který je realizován více partnery Podstatné i nepodstatné změny projektu, které vznikaly z níže uvedených důvodů: z problematičnosti plánování na období 4 let významné legislativní změny (ve spojitosti s maturitní zkouškou – v projektu je zajišťováno DVPP k MZ) nový partner projektu – vzniklo Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání přetransformováním ÚIV a jeho divize CERMAT – podstatná změna projektu z nevyjasněnosti některých definic (monitorovací indikátory) z důvodu nenaplněných předpokladů (např. v úkolu portfolia bylo upuštěno od povinnosti využití k dobrovolnému přístupu a dále např. plnění úkolu CAT přestavuje technicky a organizačně náročnější aktivitu, než se předpokládalo)

10 Jaké problémy jsme řešili?
Běžné provozní problémy vyplývající z nedostatečné přípravy Operačního programu a všech pravidel nesoulad přístupu pravidel ES a zákonů ČR např. v oblasti financování víceletých projektů průběžné financování projektů, kdy žádost o platbu je podávána na základě profinancovaných prostředků v minulém období (v plnění aktivit běžně dochází k výkyvům, což následně činí problémy, kdy není možné požádat na dané období o tolik peněz kolik je potřeba, ale o tolik, kolik bylo vydáno v období minulém) z nevyjasněnosti některých pravidel v době příprav (např. zda je možné vybavit spolupracující školy technikou nutnou pro realizaci projektu, přístup týkající se služebních cest, konferencí apod.) Řídící výbor – z hlediska příjemce, gestora – věcného dohledu, ale i realizátora je časově náročné řídit více projektů

11 Výhled do budoucnosti – aktivit SP KVALITA I v kontextu plnění OP VK
V rámci OP VK, priorita 4, podporovaná oblast 4.1, podporovaná aktivita: Vývoj , realizace a podpora centrálně řízených evaluačních procesů při ukončování studia na středních školách Individuální národní projekty: Nová závěrečná zkouška Maturitní zkouška V rámci OP VK, priorita 1, podporovaná oblast 1.1, Zvyšování kvality na základě zjišťování dat, a to i v mezinárodním kontextu Individuální projekt ostatní: Národní šetření Podpora škol v oblasti evaluace, nabídka evaluačních nástrojů a ověřování klíčových kompetencí žáků za účelem zvyšování kvality vzdělávání Podpora škol v oblasti evaluace

12 Výhled do budoucnosti – aktivit SP KVALITA I v kontextu plnění OP VK
V rámci OP VK, priorita 4, podporovaná oblast 4.1, podporovaná aktivita: Vytváření a zavádění vlastního hodnocení škol a školských zařízení Individuální národní projekty: AUTOEVALUACE I a II

13 Děkuji za pozornost Kontakt: Odkaz:


Stáhnout ppt "EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT."

Podobné prezentace


Reklamy Google