Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_16_25_Hudební výrazové prostředky Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudební výrazové prostředky Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Žáci poznají hudební výrazové prostředky. Seznámí se s jejich významem. Ověřeno ve třídě: VII.C Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Hudební výrazové prostředky

3 Úvod Každý z nás už v životě slyšel velké množství písní.
S hudbou se totiž setkáváme, ať už chceme nebo ne, každý den. Zkusme tedy odpovědět na pár otázek.

4 Pár otázek na začátek

5 Pár otázek na začátek Co je to hudba?

6 Pár otázek na začátek Co je to hudba?
Jak poznáme, že to, co slyšíme, je hudba?

7 Pár otázek na začátek Co je to hudba?
Jak poznáme, že to, co slyšíme, je hudba? Co dělá hudbu hudbou?

8 Co jsou hudební výrazové prostředky?

9 Co jsou hudební výrazové prostředky?
Jsou to prvky, bez kterých by hudba nemohla existovat.

10 Co jsou hudební výrazové prostředky?
Jsou to prvky, bez kterých by hudba nemohla existovat. Je to hudební materiál, se kterým skladatel pracuje a kombinuje ho tak, aby vznikla písnička či skladba.

11 Hudební výrazové prostředky
Melodie

12 Hudební výrazové prostředky
Melodie Rytmus

13 Hudební výrazové prostředky
Melodie Rytmus Harmonie

14 Hudební výrazové prostředky
Melodie Rytmus Harmonie Dynamika

15 Hudební výrazové prostředky
Melodie Rytmus Harmonie Dynamika Barva

16 Melodie Melodie vychází z řady tónů, které jsou uspořádány tak, abychom je vnímaly jako písničku.

17 Melodie Melodie vychází z řady tónů, které jsou uspořádány tak, abychom je vnímaly jako písničku. Může být zpívaná nebo hraná na hudební nástroj.

18 Melodie Melodie vychází z řady tónů, které jsou uspořádány tak, abychom je vnímaly jako písničku. Může být zpívaná nebo hraná na hudební nástroj. Některé melodie obsahují příliš vysoké nebo příliš hluboké tóny, proto se těžko zpívají.

19 Rytmus Rytmus je střídání dlouhých a krátkých not či pomlk.

20 Rytmus Rytmus je střídání dlouhých a krátkých not či pomlk.
Je kombinován s melodií.

21 Rytmus Rytmus je střídání dlouhých a krátkých not či pomlk.
Je kombinován s melodií. Velmi úzce souvisí s nemelodickými bicími nástroji, jejichž hudební zápis je pouze rytmický.

22 Harmonie Každá písnička je doprovázena akordy.

23 Harmonie Každá písnička je doprovázena akordy.
Harmonie je spojování různých akordů podle určitých pravidel.

24 Harmonie Každá písnička je doprovázena akordy.
Harmonie je spojování různých akordů podle určitých pravidel. Jedna melodie může být doprovázena jiným sledem akordů. Díky tomu, můžeme měnit výraz písně.

25 Dynamika Dynamika je hlasitost neboli síla zvuku.

26 Dynamika Dynamika je hlasitost neboli síla zvuku.
V notopisu má své určené značky:

27 Dynamika Dynamika je hlasitost neboli síla zvuku.
V notopisu má své určené značky: pp=pianissimo p=piano mf=mezzoforte f=forte ff=fortissimo =crescendo =decrescendo

28 Barva Každý hudební nástroj má jiný zvuk.

29 Barva Každý hudební nástroj má jiný zvuk.
Barva je výběr hudebních nástrojů a jejich různá kombinace.

30 Barva Každý hudební nástroj má jiný zvuk.
Barva je výběr hudebních nástrojů a jejich různá kombinace. Každý z nás má jinou barvu hlasu. Vyzkoušejte si se zavázanýma očima, jestli poznáte, který ze spolužáků mluví.

31 Zdroje Obrázky – Klipart Microsoft PowerPoint
Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google