Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název: Měření spotřeby paliva při jízdě z
Název: Měření spotřeby paliva při jízdě z kopce se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Zážehové motory Ročník: 4. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku: březen 2013
2
Anotace DUM pro seznámení s měřenou spotřebou při jízdním režimu jízdy z kopce po zahřátí motoru. CZ.1.07/1.5.00/
3
Měření spotřeby paliva
měřeno na palivovém systému zážehového motoru BMW 318 IS, Motronic M 1.7.2 CZ.1.07/1.5.00/
4
Použité přístroje – BOSCH KTS 650
CZ.1.07/1.5.00/
5
Popis režimu Režim jízdy z kopce se zařazeným rychlostním stupněm je jedním z nejdiskutovanějších jízdních režimů. Pro nastínění pravdy jsem provedl následující laboratorní měření. CZ.1.07/1.5.00/
6
Nastavení komponent Otáčky motoru záměrně nastavím na 1520 min-1. Teplota chladicí kapaliny motoru je 94°C. CZ.1.07/1.5.00/
7
Nastavení hodnot snímačů
CZ.1.07/1.5.00/
8
Škrticí klapka otevřená na 0%
CZ.1.07/1.5.00/
9
Vzdouvací klapky s kompenzací
CZ.1.07/1.5.00/
10
Naměřené hodnoty Při nastavení komponent, viz výše, řídicí jednotka vyhodnotila, že řidič chce využít motor k brždění. Proto nastavil nulovou dodávku. Pokud bychom ale otáčky snižovali pod 1500 min-1, tak by řídicí jednotka vyhodnotila, že se motor chce zastavit, proto nastaví dodávku vyšší než pro volnoběh, aby se motor nezastavil a jeho otáčky nastavila na volnoběžné. CZ.1.07/1.5.00/
11
Vstřikované množství CZ.1.07/1.5.00/
12
Petr Hart, DiS. Děkuji za pozornost CZ.1.07/1.5.00/
13
Zdroje Všechny obrázky – vlastní tvorba autora CZ.1.07/1.5.00/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.