Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia Inverzní a složené funkce NemM109 Říjen 2013 Číslo klíčové aktivity: III/2 Shrnutí a procvičení učiva o inverzních a složených funkcí Anotace:
2
Inverzní funkce f f f-1 f-1 f-1 f
3
f 2 1 4 2 3 6 8 4 Inverzní funkce existuje pouze k funkci prosté a vzniká záměnou x za y. 5 10 Df Hf Df-1 Hf-1 f-1 2 1 4 2 6 3 Grafy navzájem inverzních funkcí jsou souměrné podle osy prvního a třetího kvadrantu kartézské soustavy souřadnic. 8 4 10 5
4
Určete, zda k následujícím funkcím existují funkce inverzní
Určete, zda k následujícím funkcím existují funkce inverzní. V kladném případě najděte jejich předpis, určete definiční obor a obor hodnot. Výsledky:
5
Funkce složené Argument funkce, stejně jako funkční hodnota, jsou reálná čísla. Můžeme tedy funkční hodnotu jedné funkce dosadit jako argument do jiné funkce. Operace skládání funkcí není komutativní
6
Př. Jsou dány funkce f a g, určete h = f ◦ g a k = g ◦ f:
7
Další příklady: určete h = f ◦ g a k = g ◦ f
8
Seznam použitých zdrojů
Petáková, J. Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Dotisk 1. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o., stran. ISBN RNDr. Hrubý, D., RNDr. Kubát, J. Matematika pro gymnázia – diferenciální počet. 1. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o., stran. ISBN Seznam použitých obrázků Grafy funkcí vytvořené pomocí programu geogebra Obrázek vložen z klipartu Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.