Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2
NABÍDKA ZBOŽÍ
3
NABÍDKA ZBOŽÍ - VŠEOBECNĚ
Nabídka zboží je úspěšností obchodní firmy. Podněcuje zájem o koupi zboží. Vychází z prodejního rozhovoru, vystavení a označení zboží, formy prodeje……
4
DRUHY NABÍDKY OSOBNÍ NABÍDKA OPTICKÁ
5
OSOBNÍ NABÍDKA Je velmi důležitá u prodeje s obsluhou.
Vyžaduje znalosti prodavače o zboží a o psychologii zákazníka /umění jednat s lidmi/. Usnadní tím rozhodování zákazníka Mluvíme jasně, přirozeně, zřetelně se správnou výslovností. Dělí se na: doplňkovou nabídku nabídku nových druhů zboží připomínkovou nabídku náhradní nabídku
6
DOPLŇKOVÁ NABÍDKA nabízí takové druhy zboží, které jsou vhodné jako doplnění nakupovaného zboží bývají to drobné druhy zboží na které se často zapomíná nejlepší formou je předvedení zboží, ukázka a zdůvodnění, proč je koupě výhodná Příklady: Nákup č. 1 – mouka, vejce, mléko doplníme droždí…. Nákup č. 2 – zákusky káva, čaj….. Nákup č. 3 – párky, rohlíky -----hořčice…….
7
Příklady – doplňkové nabídky
Šaty – pásek, šála, korále; Autíčko na dálkové ovládání - baterie; Boty – tkaničky, krém na boty, sprej do bot; Uveďte další příklady ……..
8
NABÍDKA NOVÝCH DRUHŮ ZBOŽÍ
umět přesvědčit zákazníka, že nové zboží je modernější, kvalitnější, ekologičtější souběžně musí proběhnout i optická, velmi dobrá znalost nový druh zboží – přednosti, výhody, ošetřování nabídka /viditelné místo s poutačem a popiskou/
9
PŘIPOMÍNKOVÁ NABÍDKA Zde zákazníkovi připomeneme, že určitý druh zboží máme ještě na skladě, že je výhodné si jej koupit právě teď /akce, slevy/
10
NABÍDKA NÁHRADNÍCH DRUHŮ ZBOŽÍ
Využijeme ji při prodeji v pultové prodejně. Pokud v prodejně nemáme požadované zboží, ihned zákazníkovi nabízíme vlastnostmi podobné zboží. Například: čerstvá rajčata – nahradíme sterilovanými rajčaty →
11
OPTIKÁ NABÍDKA k nabídce se používá samotné zboží, vystavením nebo vyložením na vkusném výstavním zařízení v prodejní místnosti nebo ve výkladní skříni Další druhy nabídky které se používá pro upoutání zákazníka: poutače, směrovky, cenovky, nabídky dne/výstavky, předvádění zboží/, letáky, ochutnávky, reklama v televizi, rozhlasu, tisku ……..
12
Ukázky optické nabídky
13
OPAKOVÁNÍ Jaký je význam nabídky. Jaké je rozdělení osobní nabídky.
Uveďte příklady osobních nabídek z praxe. Uveďte příklady optické nabídky . Uveďte příklady nabídky spojené s prodejním rozhovorem.
14
ZDROJE Mojmír Novotný, OBCHODNÍ PROVOZ pro střední odborná učiliště, nakladatelství Fortuna Praha 2003,ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.