Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje (KAP LK)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje (KAP LK)"— Transkript prezentace:

1 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje (KAP LK)
- vzdělávací aktivity v rámci projektu KAP LK - naplňování cílů KAP LK I.

2 Vzdělávací aktivity KAP LK

3 Tematická setkávání platforem
Platforma „Vzdělávání pro všechny“(Antošová Jana) – 71 osob Rozvoj kariérového poradenství Podpora inkluze Platforma „Volba povolání“ (Antošová Jana) – 57 osob Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Platforma „Rozvoj osobnosti“ (Leníková Markéta) – 60 osob Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Zkvalitnění péče o žáky nadané a talentované    Platforma „Rozvoj kompetencí“(Leníková Markéta) – 54 osob Rozvoj výuky cizích jazyků Čtenářská a matematická gramotnost Platforma „Přírodovědné a technické vzdělávání“ (Štefková Jana) – 109 osob Podpora polytechnického vzdělávání ICT kompetence společné workshopy či semináře otevřené pro široký okruh relevantních aktérů působících ve vzdělávání slouží pro diskuzi důležitých témat vzdělávání navázání spolupráce k řešení stávajících problémů výměna zkušeností aktuality k dané problematice vzdělávání se v novinkách v dané oblasti

4 Zrealizované …

5 Kompenzační pomůcky v praxi
Co: 1. setkání platformy „Vzdělávání pro všechny“ Kdy: odpolední akce s prezentací kompenzačních pomůcek Piktomag: komunikační a didaktické pomůcky – magnetické piktogramy s jednoduchý srozumitelným obrázkem slouží k rozčlenění a zpřehlednění úkonů denní rutiny pro děti s ADHD, autisty či roztržité, s omezenými komunikačními schopnostmi Tablexia: aplikace na podporu kognitivních schopností, detektivní hra, která rozvíjí u dětí vizuální i sluchovou paměť, soustředění, prostorovou orientaci hra se zapojením detektivní tematiky, vhodná k doplnění standardní výuky, vyvíjená ve spolupráci s odborníky (dětský psycholog, speciální pedagog) Spectra: kompenzační pomůcky pro zrakový, tělesný a komunikační handicap předváděčka track ballů, speciálních klávesnic (větší rozměr, „Pichtova“ klávesnice, zařízení zobrazující text Braillovým písmem…) – PC jako komunikační prostředek

6 Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Co: 1. setkání platformy „Rozvoj osobnosti“ a „Přírodovědné a technické vzdělávání“ Kdy: odpolední přednáška a workshop pro pedagogy, lektor: Mgr. et Mgr. Martin Konečný (POD STROMEM s.r.o) základní legislativa týkající se nadaných žáků akce pro nadané žáky v přírodovědných oborech (olympiády, přípravná soustředění v rámci olympiád, dny otevřených dveří AV ČR) autentické zkušenosti z výuky a praktické: čerpá z praxe na Menza gymnáziu ukázky aktivit pro nadané žáky: jednoduché experimenty zaměřené na demonstraci fyzikálních jevů pomocí běžně dostupných předmětů

7 Blíže ke kariérovému poradenství
Co: 2.setkání platformy „Vzdělávání pro všechny“ Kdy: kariérová poradkyně Petra Drahoňovská, držitelka Národní ceny kariérového poradenství za r předání zkušeností s praxe – práce s dospělými i dětmi představení sad karet, které za tímto účelem sestavila do podoby Kariérového diJÁře (aktuálně verze pro dospělé, verze pro žáky a studenty se připravuje) možnost odzkoušení prezentovaných pomůcek – v rámci workshopu účastníci dostali kariérové diáře a vyzkoušeli si práci s nimi, analýzu svých silných a slabých stránek, stanovení vhodných cílů ke zlepšení apod.

8 veletrh Technologie do škol
Co: 2.setkání platformy „Přírodovědné a technické vzdělávání“ Kdy: Celodenní odborná konference s doprovodnou výstavou odborný program ve dvou rovinách pro ředitele, ICT metodiky a správce sítí pro pedagogy a příznivce využívání ICT ve výuce (využívání technologií přímo v hodině, měřící systémy Vernier, vzdělávací aplikace možnost vytváření elektronických publikací, práce se systémem Moodle, možnosti jeho využítí novinky společností Microsoft a Google, jejich využitelnost pro plánování výuky, v organizaci a chodu školy Doprovodná výstava: zastoupení firem z celé ČR (nejen regionální zastoupení), ukázky vybavení, bližší informace o SW novinkách, nabídka firem z různých oblastí ICT (využívání cloudu, možnosti správy sítě, web hosting, výukové pomůcky, prezentační technika, měřící systémy, interaktivní displeje apod.)

9 Kreativní slovník Co: 1.setkání platformy „Rozvoj kompetencí“
Kdy: odpolední setkání učitelů cizích jazyků lektor: Tomáš Bednář, spoluautor projektu a lektor zážitkové angličtiny seznámení s metodou myšlenkových map ve výuce cizích jazyků (kombinuje souvislosti, názornost a přehlednost) informace o využití slovních map k výuce slovíček a gramatiky (tematické celky, návaznost, souvislosti) možnost osobně si vyzkoušet výuku cizího jazyka pomocí kreativního slovníku (tvorba vlastních map, mnemotechnických pomůcek, užití aktivit v praxi a další) interaktivní, zohlednění různých stylů učení, praktické ukázky, brainstorming, práce se zkušenostmi účastníků

10 Plánované …

11 Přijďte se inspirovat Motivační a informativní dopolední program
Co: 2. setkání platformy „Volba povolání“ Kdy: Motivační a informativní dopolední program NÚV – Mgr. Martina Kaňáková Inspirativní odpolední program Škoda Academy - Mgr. Kateřina Kozlová (předávání zkušeností) Škola řemesel z Prahy - PaedDr. Ivana ´ Nechvátalová, Bc. Kateřina Bímová 1) NÚV - Mgr. Martina Kaňáková • legislativní novinky a návrhy ve schvalovacím procesu i oblasti intervence Podpora Odborného vzdělávání a spolupráce škol a zaměstnavatelů v projektu P-KAP. • Představení námětů na využití výstupů projektu Pospolu (např. stále nabízený kurz pro instruktory praktického vyučování) • Představení nového projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV). • Účastníci se dozvědí o možnostech praktického využití některých evropských nástrojů pro podporu transparentnosti a mobility (např. EUROPASS, EQF či EQAVET). • Prezentovány budou také možnosti využití prvků ECVET při zkvalitňování obsahu praktického vyučování na pracovištích zaměstnavatelů 2) Škola Academy – Mgr. Kateřina Kozlová (předávání zkušeností) 3) Škola řemesel Praha – Ivana Nechvátalová (příklady dobré praxe na obecné téma Volba povolání – kariérové vzdělávání žáků základní školy, propagace žádaných řemeslných oborů. Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů - motivace žáků SŠ ke zvolenému oboru, soulad profilu absolventa s požadavky zaměstnavatelů na současném trhu práce, profesní růst absolventů. Rozvoj školy jako centra dalšího profesního vzdělávání – dynamičnost trhu práce souvisí se změnami profesí a procesem celoživotního učení; řešíme vzdělání rizikové kategorie lidí na trhu práce, tj. lidí se základním vzděláním a jejich uplatnitelnost v profesním životě; pomáháme nezaměstnaným změnit profesi a najít si práci v daném oboru, umožňujeme uchazečům si rozšířit jejich odborné kompetence. Zavádíme kariérové poradenství pro ZŠ, SŠ a veřejnost)

12 Mini Innovation Camp Co: 2.setkání platformy „Rozvoj osobnosti“
Kdy: říjen 2017 JA Czech: seznámení s metodou výuky „učení formou činností“ inspirace a nové náměty do výuky podněcování podnikavosti u žáků obsahově zaměřeno na vyučující občanské výchovy a ekonomie studentům TUL (aprobace s OV) - V průběhu workshopu budou účastníci seznámeni s novou metodou „učení formou činností“. V rámci vzdělávacích aktivit si tak mohou rozvinout své inovativní myšlení, otestují si svého týmového ducha a schopnost prodat svůj nápad. - Cílem workshopu je mimo jiné poskytnout účastníkům inspiraci na vzdělávací aktivitu, kterou by pedagogové následně použili ve své výuce a podněcovali tak podnikavost i u svých žáků. - Standartní „MINI INNOVATION CAMP“ je běžně realizován především pro žáky SŠ. My zajišťujeme realizaci obdobné akce pro budoucí učitele/učitele OV, ekonomie atd. Vítáni jsou ovšem všichni, kdo mají zájem získat nové znalosti a dovednosti v oblasti tvořivé práce s dětmi, žáky, či studenty a sdílet své zkušenosti s ostatními účastníky. Workshop je koncipován formou soutěže, kdy účastníci budou rozděleni do několika týmů. Součástí týmu bude zkušený mentor, který bude dohlížet a radit týmu při zpracování zadání. Výsledek týmové práce bude následně prezentován před odbornou porotou. Odborná porota: zástupce Střední uměleckoprůmyslové školy Kamenický Šenov (zástupce ředitele), Vyšší odborné školy Nový Bor (ředitelka Jindrová), zástupce firmy LaSvit, Úřadu práce, Krajského úřadu Libereckého kraje (Leoš Křeček – vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu), Národního ústavu pro vzdělávání (odborný garant tématu Podnikavosti, kreativita a iniciativa) a zástupce z pořádající organizace JA Czech. Pro vítězný tým máme jako odměnu připraveny hodnotné ceny. 

13 Konference k polytechnickému vzdělávání
Co: 3. setkání platformy „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání“ Kdy: Dopoledne plné informací NÚV – garant intervence Polytechnického vzdělávání projektu P-KAP TUL – Dětská univerzita polytechnicky zaměřené soutěže, olympiády ZŠ a SŠ s příklady dobré praxe novinky z iQLANDIA Prakticky zaměřené odpoledne didaktická inspirace pro vyučující jednotlivých oborů (FY, CH, BI) síťování organizací, výměna dobré praxe formální i neformální vzdělávání kroužky

14 Naplňování cílů KAP LK I.

15 Krajský akční plán vzdělávání Libereckého kraje I.
Krajský akční plán vzdělávání Libereckého kraje I. finální zjištění na konci roku 2018, než začne být tvořen KAP LK II., musí být vyhotovena evaluace KAP LK I., kde by mělo být zhodnoceno jak a kterých cílů bylo v průběhu realizace KAP LK I. dosaženo. Samozřejmě největší pozornost, nejvíce bychom se měli soustředit na naplňování cílů, které jsou v kategorii A (tedy cíle s nejvyšší důležitostí) průběžně je sledováno naplňování dílčích cílů a činností a v závěru v návaznosti na jejich naplnění bude zhodnoceno naplnění obecného cíle jako celku – byl splněn v daném termínu, nebyl splněn, částečně naplněn, nebo byl upraven, nahrazen a zda v realizaci pokračuje, nebo se v realizaci příslušné činnosti již nepokračuje Cíle jsou naplňovány různě – prostřednictvím vzdělávacích aktivit KAP LK (tématická setkávání platforem, workshopy pro ředitele SŠ/VOŠ v LK), zapojením škol v kraji do šablon a dalších výzev OP VVV (IPo, IPs, Programy přeshraniční spolupráce, výzvy pro VŠ, Imlementace KAP a další), prostřednictvím vzdělávacích aktivit MAP v kraji, zapojením do výzev IROP atd.

16 Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
v prioritizaci vyšlo jako jedno z prioritních témat (celkem z 6 obecných cílů, jich je 5 v kategorii A – nevyšší důležitost, jeden je v kategorii B) hlavně zlepšení spolupráce škol se zaměstnavateli, předávání příkladů dobré praxe

17 B1 – Facebook KAP LK, EDULK, stránky KÚLK
- platforma Polytechnika (říjen 2017) = TUL – Dětská univerzita A1 – zapojení do výzev IROP (zájmové a neformální, COV) A2 + A4 - šablony pro SŠ/VOŠ (Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora) A3 + A4 – platforma: konference "Den inspirací" (Volba povolání) – info blok k odbornému vzdělávání + motivace ke spolupráci škol se zaměstnavateli + předávání zkušeností) A5 – ne v KAPu, ale v rámci kraje (Educa, soutěže, stipendijní programy …)

18 Podpora polytechnického vzdělávání
v prioritizaci většina cílů v katerogii A připravovaný I-KAP se bude tímto tématem zabývat (cílová skupina žáci) - průřezové téma

19 A6 - Facebook KAP LK, EDULK, stránky KÚLK (motivace rodičů) - platforma: Veletrh Technologie do škol (využití atraktivních nástrojů) - I-KAP – individuální péče, kroužky, využívání COV, zapojení různých aktérů (iQLANDIA, TUL, SEV, zaměstnavatelé, školy) - šablony pro SŠ – Nové metody ve výuce na SŠ (rozvoj inovativních metod) A7 - I-KAP (podpora rozvoje polytechnických dovedností žáků) - Facebook KAP LK, EDULK, stránky KÚLK, dny otevřených dveří na školách (popularizace oborů a motivace rodičů) - šablony pro SŠ/VOŠ - Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ, Stáže pedagogů ve firmách (podpora spolupráce se zaměstnavateli) - šablony pro SŠ/VOS - Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (spolupráce škol) A8 - platforma: Práce s nadanými a talentovanými žáky ve výuce přírodovědných předmětů - platforma: Veletrh Technologie do škol (program pro pedagogy) - vzdělávací aktivity KAP – workshop pro ředitele: Malevil „Badatelsky orientovaná výuka pro SŠ“ a „Science show“ - šablony pro SŠ/VOŠ – Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ v rozsahu 8/16/24/80 hodin, Stáže pedagogů ve firmách - ne v KAP, ale v regionu DZS projekty (mezinárodní spolupráce) iQLANDIA (projekt Elixír do škol) A9 - I-KAP (kvalitní vzdělávací obsah, využití stávajících odborných institucí) - šablony pro SŠ – Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ, Projektová výuka (podpora mezipředmětových vazeb) - šablony pro SŠ/VOŠ – Nové metody ve výuce (rozvoj inovativních metod) A10 - EDUCA (prezentace a popularizace polytechnických oborů) - IPo na udržení jedinečných oborů - kulatý stůl se zástupci zřizovatelů, ÚP, zaměstnavateli, KHK, škol… B2 - I-KAP (kroužky) - platforma: Konference k polytechnickému vzdělávání - Facebook KAP LK, EDULK (medializace, rozšíření povědomí) - ne v KAP, v regionu: iQLANDIA, TUL – Dětská univerzita, kroužky DDM, SVČ… A11 - šablony pro SŠ/VOŠ - Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ, Stáže pedagogů ve firmách (podpora spolupráce se zaměstnavateli) - COV (sdílení prostor) platforma: konference "Den inspirací" (Volba povolání) – motivace ke spolupráci škol se zaměstnavateli + předávání zkušeností) činnost platformy Volba povolání v rámci KAP (spolupráce škol se zaměstnavateli)

20 Rozvoj kariérového poradenství
patří mezi témata, kterým byla přidělena nižší důležitost – hlavně z toho důvodu, že školy (střední školy) přiřadili tématu jako celku nižší důležitost (celkem 8 cílů – 4 v kategorii B, 4 v kategorii C) většina cílů je řešena zapojením škol do šablon

21 C1 - Facebook KAP LK, EDULK, stránky KÚLK
– šablony (říjen 2017) Podpora neformálního vzdělávání C2 - šablony (říjen 2017) Podpora neformálního vzdělávání C3 – šablony (červen 2017) Budvání kapacit pro rozvoj škol II + aktivity MASek, CVLK, IQ Landii aj. C4 - zapojení do výzev IROP B3 – šablony pro SŠ/VOŠ (Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ) B4 - platforma: konference "Den inspirací" (Volba povolání) - šablony pro SŠ/VOŠ (Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele - personální podpora SŠ/VOŠ) B5 – Implementace KAP (nadaní a talentovaní) - šablony pro SŠ/VOŠ (Školní kariérový poradce - personální podpora SŠ/VOŠ, Školní psycholog - personální podpora SŠ) B6 - platforma: workshop "Blíže ke kariérovému poradenství" (Vzdělávání pro všechny, Volba povolání) - Implementace KAP (nadaní a talentovaní) - šablony pro SŠ (Školní kariérový poradce - personální podpora SŠ/VOŠ)

22 Podpora inkluze téma, kterému školy v LK přiřadili vůbec tu nejmenší důležitost, ačkoliv nakonec nedopadly jeho obecné cíle tak špatně (celkem 8 obecných cílů – 6 v kategorii B, 2 v kategorii C) většina cílů je řešena zapojením škol do šablon

23 C5 - šablony (říjen 2017) Podpora neformálního vzdělávání
- Implementace KAP (nadaní a talentovaní) C6 - zapojení do výzev IROP B7 + B10 – platforma: workshop "Kompenzační pomůcky v praxi" (Vzdělávání pro všechny) - šablony pro SŠ/VOŠ (Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv) B8 + B9 – šablony pro SŠ (Školní psycholog, Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele (i VOŠ), Školní asistent, Školní speciální pedagog) B10 - šablony pro SŠ/VOŠ (Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na inkluzi - DVPP v rozsahu /80 hodin) B11 – Implementace KAP - šablony pro SŠ/VOŠ (Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ) B12 – šablony pro MŠ/ZŠ (Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ)

24 Rozvoj cizích jazyků nepovinné téma, které má nejméně obecných cílů a řadí se mezi ty s větší důležitostí (3 cíle v kategorii A, 2 v kategorii B) hlavně nové metody výuky a propojení s praxí (zahraniční spolupráce, mobilita)

25 B13 - nejvíce členitý obecný cíl – dělí se dále na 6 dílčích cílů a 15 činností
– šablony SŠ/VOŠ (CLIL ve výuce na SŠ/VOŠ, Nové metody ve výuce na SŠ/VOŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin) - platforma workshop „Kreativní slovník“ - přeshraniční spolupráce a zahraniční mobilita => Programy přeshraniční spolupráce - některé vzdělávací aktivit MAP v Libereckém kraji a - kurzy, semináře, školení v kraji (např. NIDV) A12 – šablony SŠ/VOŠ (CLIL ve výuce na SŠ/VOŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin) - ostatní semináře a kurzy v kraji (např. NIDV), A13 – šablony SŠ (Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelé – personální podpora SŠ) - Programy přeshraniční spolupráce A14 – šablony SŠ/VOŠ (CLIL ve výuce SŠ/VOŠ) - projekt GEMINI (CVLK – spolupráce s Německem – školy, zaměstnavatelé) B14 - platforma workshop „Kreativní slovník“

26 Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání
naopak téma, které má nejvíc obecných cílů, celkem 10 (6 v kategorii B, 4 v kategorii C)

27 B15 – ??? nový kariérní řád pro pedagogy  ???
B16 + C7 – šablony pro SŠ/VOŠ (Vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP v rozsahu 8/16/24 hodin) B17 – šablony pro SŠ/VOŠ (Stáže pedagogů u zaměstnavatelů, Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ) B18 - šablony pro SŠ/VOŠ (Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele - personální podpora SŠ/VOŠ) B19 + C7 - platforma: konference "Den inspirací" (Volba povolání) C8 - šablony pro SŠ/VOŠ (Školní kariérový poradce, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ - DVPP v rozsahu 8/16/24 hodin) C9 – ne v KAPu (TUL) B20 – ne v KAPu (ÚP) C10 - šablony pro SŠ/VOŠ (Školní kariérový poradce - personální podpora SŠ/VOŠ)

28 Zkvalitnění péče o žáky nadané a talentované
téma, kterému se Liberecký kraj věnuje jako jediný v celé ČR (nepovinné téma) jedno z hlavních témat, kterému se chceme věnovat i v rámci výzvy Implementace KAP => na toto téma je kladen velký důraz a důležitost z pohledu kraje – hlavně najít a zajistit systémové řešení ze strany kraje (dostatečné personální kapacity, finanční zastřešení, jednotná metodika v identifikaci a práci s těmito dětmi a žáky)

29 A15 – platforma: workshop „Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů“ (Rozvoj osobnosti a spojeno s Polytechnikou) - práce Krajské sítě podpory nadání (kulaté stoly, školení, semináře, NIDV) - Implementace KAP (zaměřeno na identifikaci nadaných žáků a finanční podporu) - Dětská univerzita (TUL) - šablony pro SŠ/VOŠ (Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin B21 - platforma: workshop „Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů“ (Rozvoj osobnosti a spojeno s Polytechnikou) - kulaté stoly NIDV – výměna zkušeností pro pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ - Implementace KAP (metodika pro práci s nadanými a talentovanými) - šablony pro SŠ/VOŠ (Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv), pro SŠ (Školní asistent – personální podpora pro SŠ) A16 - platforma: workshop „Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů“ (Rozvoj osobnosti a spojeno s Polytechnikou) - šablony SŠ (Stáže pedagogů u zaměstnavatelů – i pro VOŠ, Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ, Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv – pro VOŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozshau 8/16/24/80 hodin) - výzvy pro VŠ (Pregraduální vzdělávání) - činnost KSPN a NIDV (školení, kurzy, semináře, kulaté stoly) - zapojení do výzev IROP (vybavení pro práci s nadanými a talentovanými žáky) B22 – projekt Inkubátor talentů (SUPŠ Kamenický Šenov) - Implementace KAP (kroužky pro nadané a talentované děti) - dotace a nadační fondy zaměřené na talentované a nadané žáky A17 – FB, Edulk, Talentovani.cz, stránky Krajského úřadu Libereckého kraje - Implementace KAP (specializované kroužky pro nadané a talentované, finanční podpora) A18 – Implementace KAP (podpora spolupráce škol a aktérů podílejících se na rozvoji a péči o nadané a talentované) - šablony SŠ/VOŠ (Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin, Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ, Stáže pedagogů u zaměstnavatelů) - činnost KSPN a NIDV (kulaté stoly, kurzy, semináře, školení) - platforma – kulatý stůl A19 – dotační fond Libereckého kraje, další dotace a nadační fondy zaměřené na nadané a talentované žáky - propagace na FB, EDULK, talentovani.cz, stránky Krajského úřadu Libereckého kraje

30 Čtenářská a matematická gramotnost
tomuto tématu také bude věnována pozornost při tvorbě projektu do výzvy Implementace KAP, ačkoliv v Libereckém kraji je mu přiřazována menší důležitost (celkem 7 obecných cílů – 4 jsou v kategorii B, 3 jsou v kategorii C) nepovinné téma

31 B23 – literární a recitační soutěže, matematické soutěže
- vzdělávací aktivity MAP a NIDV - Implementace KAP (matematika a důraz na její výchovný aspekt - šablony SŠ (Nové metody ve výuce SŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin, Podpora podnikavosti žáků SŠ prostřednictvím volnočasové aktivity – fiktivní firma, Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv – i pro VOŠ) B24 – Implementace KAP (čtenářská a matematická gramotnost učňovských oborů, propojení výuky s praxí a moderní a klasické výuky) - šablony SŠ (Školní asistent – personální podpora SŠ, Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem, Nové metody ve výuce na SŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin, Podpora podnikavosti žáků SŠ prostřednictvím volnočasové aktivity – fiktivní firmy) C11 – vzdělávací aktivity MAP a NIDV - šablony SŠ/VOŠ (Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin) C12 – Implementace KAP (zvýšit zájem o matematické obory => přispívá k naplnění také stipendijní program ve vybraných oborech vzdělávání) - šablony SŠ/VOŠ (Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ) - vzdělávací aktivity KAP – workshop pro ředitele (Malevil – GrowJob „Hodnotový učitel“) B25 – platforma: workshop „Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů“ (spojení Polytechnika a Nadaní a talentovaní žáci) a workshop pro ředitele (Malevil –iQLandia „Badatelsky orientovaná výuka“) - Implementace KAP (nové metody výuky, tvůrčí přístup pedagogů a využití regionálních specifik – např. sklářství, textilní průmysl) - šablony SŠ (Nové metody ve výuce na SŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin) - šablony ZŠ (Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 16/32/56 hodin) a šablony MŠ (Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rosahu 40/16 hodin) C13 – Implementace KAP (spolupráce subjektů a dostupnost služeb knihoven) - zapojení do výzev IROP B26 – zapojení do výzev IROP

32 Podpora kompetencí k podnikavosti, kreativitě a iniciativě
téma s vyšší důležitostí, celkem 6 obecných cílů (3 v kategorii A, 3 v kategorii B)

33 A20 – platforma: workshop „Mini Innovation Camp“ (JA Czech)
- šablony (Školní psycholog – personální podpora MŠ/ZŠ/SŠ, Sociální pedagog – personální podpora MŠ/ZŠ/SŠ, Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ, Školní speciální pedagog – personální podpora MŠ/ZŠ/SŠ, Zapojení odborníka do výuky na SŠ/VOŠ, Podpora podnikavosti žáků SŠ prostřednictvím volnočasové aktivity – fiktivní firma) B27 – vzdělávací aktivity KAP – workshop pro ředitele: Malevil (GrowJob) „Hodnotový učitel“ - šablony SŠ/VOŠ (Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin) - vzdělávací aktivity MAP B28 - platforma: workshop „Mini Innovation Camp“ (JA Czech) - šablony SŠ (Nové metody ve výuce SŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin, Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ, Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv – i pro VOŠ, Podpora podnikavosti žáků SŠ prostřednictvím volnočasové aktivity – fiktivní firma) A21 - platforma: workshop „Mini Innovation Camp“ (JA Czech) - šablony SŠ (Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatelé – personální podpora SŠ/VOŠ, Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ, Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv ŠŠ/VOŠ, Stáže pedagogů u zaměstnavatelů pro SŠ/VOŠ) - projekt Inkubátor talentů (SUPŠ Kamenický Šenov), Gemini (CVLK) - programy Přeshraniční spolupráce A22 - platforma: workshop „Mini Innovation Camp“ (JA Czech) - vzdělávací aktivit NUV v kraji (např. ve spolupráci s KVK Liberec, „Probuď v sobě inovativního ducha“ - medializace akcí na FB, Edulku, webu Krajského úřadu Libereckého kraje - spolupráce na aktivitách JA Czech v Libereckém kraji - šablony SŠ (Koordinátor spolupráce a zaměstnavatelé – personální podpora SŠ/VOŠ, Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ, Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ/VOŠ, Stáže pedagogů u zaměstnavatelů pro SŠ/VOŠ, Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ – DVPP v rozsahu 8/16/24/80 hodin) B29 – šablony SŠ (Podpora podnikavosti žáků SŠ prostřednictvím volnočasové aktivity – fiktivní firma, Nové metody ve výuce na SŠ) - soutěže, olympiády - konference „Svět patří smělým Liberec – aneb příběhy osobností, které se nebojí měnit svět“ ( )

34 ICT kompetence nepovinné téma
6 obecných cílů, v prioritizaci tři v kategorii A a tři v kategorii B

35 B 30 - platforma: Veletrh „Technologie do škol“ (účelné využívání ICT technologií, Moodle, Publi.cz) - ne v KAP, ale v regionu KVKLI – interaktivní výukové programy na téma mediální výchovy (práce s informacemi), zápůjčky tabletů a čteček (sjednocení vstupní úrovně žáků) A23 - platforma: Veletrh „Technologie do škol“ - šablony pro SŠ/VOŠ – Zapojení ICT technika do výuky; Sdílení zkušeností pedagogů různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (síťování, výměna zkušeností); Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ/VOŠ A24 - platforma: Veletrh „Technologie do škol“ (využívání ICT v různých předmětech) revize ICT kurikula šablony pro SŠ – Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ (mezipředmětové vazby) A25 - financování z IROP - šablony pro SŠ/VOŠ – Zapojení ICT technika do výuky B 31 - Facebook KAP LK, EDULK, stránky KÚLK (medializace a popularizace) - kroužky DDM, soutěže B 32 - platforma: Veletrh „Technologie do škol“ (účast správců sítí)

36 KAP LK na EDULK.cz

37 KAP LK na Facebooku Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje (veřejná skupina)

38 Nápady členů PS Vzdělávání vedoucí k naplnění dílčích cílů:
Kariérové poradenství + Podpora inkluze (zajistit provázanost mezi jednotlivými stupni vzdělávání – ZŠ/SŠ/VOŠ) jak motivovat ředitele k větší spolupráci jak podpořit předávání informací o žákovi ze ZŠ na SŠ ICT kompetence jak podpořit vzájemné učení mezi žáky a pedagogy

39 Usnesení č. 2/4/2017 Členové Pracovní skupiny Vzdělávání vzali na vědomí informaci o již zrealizovaných a plánovaných vzdělávacích aktivitách projektu Strategické plánování rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje a informaci o průběžném naplňování cílů Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I.

40 Kontakty Mgr. Jana Antošová Mgr. Jana Štefková Ing. Markéta Leníková
Kontakty Mgr. Jana Antošová metodička projektu KAP LK Telefon:  213 Mgr. Jana Štefková Telefon:  402 Ing. Markéta Leníková Telefon:  474


Stáhnout ppt "Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje (KAP LK)"

Podobné prezentace


Reklamy Google