Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia Limity v nevlastních bodech NemM120 Listopad 2013 Číslo klíčové aktivity: III/2 Anotace: Limity v nevlastních bodech. Vzorové příklady, procvičení.
2
můžete použít jako vzorec při výpočtu limit v nevlastním bodě
Výpočet limit v nevlastních bodech Předpisy funkcí upravujeme tak, abychom získali limity funkcí, které umíme jednoznačně určit. Např. limitu funkce nepřímé úměry. můžete použít jako vzorec při výpočtu limit v nevlastním bodě
3
Další významné limity
4
Výpočet limit v nevlastních bodech
Při hledání limity této funkce vytkneme -4x3, tím získáme limity známých funkcí Viz předcházející snímek. Toto řešení je obecné pro všechny polynomické funkce tohoto typu a lze tedy řešení zjednodušit:
5
Výpočet limit v nevlastních bodech
V čitateli větší exponent: nevlastní limita V čitateli menší exponent: nula Exponenty se rovnají: vlastní limita
6
Cvičení 1:
7
Výpočet limit s odmocninou v nevlastních bodech
Po dosazení nekonečna dostaneme neurčitý výraz - Po dosazení nekonečna dostaneme neurčitý výraz /
8
Cvičení 2:
9
Seznam použitých zdrojů
Petáková, J. Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Dotisk 1. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o., stran. ISBN RNDr. Hrubý, D., RNDr. Kubát, J. Matematika pro gymnázia – diferenciální počet. 1. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o., stran. ISBN RNDr. Čermák, P. Odmaturuj z matematiky 2 – Základy diferenciální ho a integralního počtu. Opravený dotisk prvního vydání. Brno: Nakladatelství DIDAKTIS spol s r. o., stran ISBN Seznam použitých obrázků Grafická znázornění vytvořená pomocí programu geogebra Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.