Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov"— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola pro 21. století Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 18. prosince 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma sady: Evropa a české země Název: VY_32_INOVACE_16_HUDEBNÍ A POLITICKÉ UDÁLOSTI KONCE 18. STOL. - OPAKOVÁNÍ

2 Anotace předmět: dějepis věková skupina: osmý ročník
časový fond: 20 min fáze hodiny: opakování látky z probraného tématu počet pracovních stran: 3 Materiál je určen k interaktivní výuce. Žáci inovativním způsobem vyhledávají a zpracovávají informace pomocí internetu, interaktivní tabule a powerpointové prezentace.

3 Anotace k jednotlivým stranám
Na první straně žáci přiřadí vhodné pojmy. Vše se tvoří pomocí PC, interaktivní tabule či papíru, pro kontrolu se pak pojmy po postupném klikání přiřadí. Na druhé straně žáci vyberou správnou možnost, a to kliknutím. Správná možnost se zvětší a zmenší, špatná zmizí. Na třetí straně žáci odpoví prostřednictvím PC či int. tabule na otázky. Odpovědi se po postupném klikání zobrazí.

4 Přiřaďte: 1. W. A Mozart 2. L. van Beethoven 3. Jan Stamic 4. Fridrich Schiller 5. Jan Mysliveček A. text Ódy na radost B. český skladatel 18. stol. C. Don Giovanni D. Óda na radost E. dynamika hudby 1. Mozart 2. Beethoven 3. Stamic 4. Schiller 5. Mysliv.

5 Vyber: 1. Novým nástrojem se v 18. stol. stal(y): A, klavír B, varhany
C, buben 2. V 18. stol. se nepoužíval(a) jako hudební žánr: A, opera B, muzikál C, koncert 3. Symfonie je: C, Orchestrální skladba B, vícehlas A, jednohlas 4. Dynamika hudby není: B, její zesílení C, její zeslabení A, její nálada A, EU B, USA 5. Óda na radost je nyní hymnou: C, Německa

6 Odpověz: Tři 1. Kolik měla předrevoluční Francie stavů? 2. Jmenuj tři stavy předrevoluční Francie: 3. Kdo pouze ve skutečnosti vládl? 4. Jak vládl(a)(o)? 5. Kolik obyvatel bylo bez politických práv? 6. Který stav byl pouze zdaněn? 7. Kdo platil nejvíce? 8. Komu všemu platili? šlechta, duchovenstvo, měšťanstvo panovník absolutisticky většina měšťanstvo rolníci Šlechtě, církvi, panovníkovi

7 Použité zdroje A, Použitá literatura: VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 8 pro základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2008, ISBN B, Internetové zdroje: Obr. 1 – Mozart: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2 – Beethoven: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 3 – Stamic: AUTOR NEUVEDEN. media1.webgarden.name [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 4 – Schiller: AUTOR NEUVEDEN. de.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 5 – Mysliveček: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov"

Podobné prezentace


Reklamy Google