Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jednání Odborné pracovní skupiny MAP ORP Litvínov
2
Program Zahájení Představení výzvy Inkluzivní vzdělávání pro SVL (manažer projektu) Inkluze ve vybraných aktivitách (Mgr. Tichý) Konzultace logických rámců Závěr
3
Výzva Inkluzivní vzdělávání pro SVL
2. Výzva Inkluzivní vzdělávání pro SVL Výzva č. 02_17_ 051 OP VVV
4
Cíl výzvy Cílem výzvy je zvýšení kvality vzdělávání dětí a žáků na území sociálně vyloučených lokalit (SVL). Obce budou podpořeny v roli koordinátora řešení problematiky inkluzivního vzdělávání na svém území. Aktivity mohou obce a kraje zacílit na přímou podporu mateřských, základních škol a školských zařízení pro zájmové vzdělávání apod. v oblasti zavádění a realizace individuální integrace. Výzva klade důraz na osvětové aktivity směřované na veřejnost a podporuje vznik platforem a realizaci workshopů pro jednotlivé aktéry ve vzdělávání.
5
Základní údaje o výzvě Příjem žádostí od 22.8.2017
Datum ukončení příjmu žádostí: Nejzazší datum ukončení fyzické realizace projektu: Délka trvání projektu: min. 24 měsíců, max. 36 měsíců Minimální výše výdajů: Kč Oprávnění žadatelé: kategorie I Obce, svazky obcí, sdružení obcí, které jsou zapojené do KPSVL Aktivity v souladu se SPSZ ( Místní plán inkluze)
6
Povinné aktivity (kategorie I)
AKTIVITA 1 – Řízení projektu AKTIVITA 2 – Podpora obce při zavádění inkluzivního vzdělávání Žadatel je povinen realizovat minimálně 1 podaktivitu Aktivity 2 Žadatel je povinen realizovat 1 povinnou podaktivitu z povinně volitelné aktivity 4 nebo 5
7
Přehled aktivit výzvy AKTIVITA 1– Řízení projektu - povinné
AKTIVITA 2 - Podpora obce při zavádění inkluzivního vzdělávání – povinné ( min. 1 podaktivita) AKTIVITA 3– Předškolní vzdělávání – povinně volitelná aktivita AKTIVITA 4 - Prevence školní neúspěšnosti – povinně volitelná aktivita – rozdělena do 2 bloků Tematický blok I. : Programy zaměřené na usnadňování přechodu žáků mezi stupni vzdělání Tematický blok II.: Rozvoj spolupráce pedagogických pracovníků, pracovníků sociálních a zdravotních služeb a rodiny ve vzdělávání
8
AKTIVITA 2 Podpora obce při zavádění inkluzivního vzdělávání
Semináře, debaty, osvětové aktivity apod. o otázce vzdělávání v území Studijní cesty/stáže do zemí EU Rozvoj úředníků samosprávy v oblasti inkluzivního vzdělávání Koordinátor inkluze pro obec/svazek obcí/sdružení obcí Metodik asistentů pedagoga a školních asistentů Podpora pedagogů vzdělávajících děti/žáky se SVP a/nebo přímá podpora dětí a žáků se SVP prostřednictvím zapojení zkušených proinkluzivně orientovaných učitelů speciálních škol (speciálních pedagogů) do procesu inkluzivního vzdělávání.
9
AKTIVITA 4 Předškolní vzdělávání - podaktivity
Vzdělávání pedagogických pracovníků, jehož cílem je zavádění nových metod (ucelených konceptů jako například metody Grunnlaget, KIKUS atd.) do předškolního vzdělávání a výchovy Rozvoj prosociálních, kognitivních a emočních dovedností u dětí v předškolním vzdělávání a výchově. Rozvoj rodičovských kompetencí, zapojování rodičů do přípravy a realizace aktivit pro děti bez nároku na honorář. Podpora aktivních rodičů dětí ze znevýhodněného prostředí formou dobrovolné práce v centru či MŠ nebo částečně honorované pracovní výpomoci v centru či MŠ při přípravě a/nebo realizaci aktivit pro děti.
10
AKTIVITA 4 Předškolní vzdělávání - podaktivity
Aktivní vyhledávání a oslovování rodin dětí, které se předškolního vzdělávání ještě neúčastní Poradenství a podpora rodičům při jednání s pracovníky ve vzdělávacích, sociálních a zdravotnických službách a podpora pedagogů při jednání s rodiči a pracovníky v sociálních a zdravotnických službách. Vzdělávací aktivity pro rodiče včetně poskytování informací o vzdělávacím systému České republiky, jeho možnostech a dostupných vzdělávacích příležitostech pro děti.
11
AKTIVITA 4 Předškolní vzdělávání - podaktivity
Spolupráce MŠ s dalšími institucemi, které se zaměřují na výchovu a péči o děti předškolního věku (např. společné semináře, vzájemné návštěvy). Edukativně stimulační skupiny – jedná se o program určený předškolním dětem s cílem zkvalitnit jejich přípravu na vstup do základní školy (zaměření na rozvoj schopností, dovedností a funkcí potřebných pro osvojení a úspěšné zvládnutí počátečního čtení, psaní a počítání) Podpora hospitací a sdílení dobré praxe mezi pedagogickými i nepedagogickými pracovníky MŠ – vzájemné návštěvy mezi školami
12
AKTIVITA 5 Prevence školní neúspěšnosti - podaktivity
Tematický blok I. : Programy zaměřené na usnadňování přechodu žáků mezi stupni vzdělání Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem Průvodce pro žáky – tzv. „starší kamarád“ Vrstevnické vzdělávání Vzdělávací aktivity o prázdninách
13
AKTIVITA 5 Prevence školní neúspěšnosti - podaktivity
Kroužky ve školách, v zařízeních pro volnočasové aktivity atd. se zaměřením výhradně na podporu rozvoje gramotností/klíčových kompetencí v oblasti aktivního občanství, sociálního a personálního rozvoje. Návštěva jiných škol se skupinou žáků Kariérové poradenství – motivační aktivity pro žáky ve výběru vhodného povolání se zohledněním možností uplatnění na trhu práce
14
AKTIVITA 5 Prevence školní neúspěšnosti - podaktivity
Tematický blok II.: Rozvoj spolupráce pedagogických pracovníků, pracovníků sociálních a zdravotních služeb a rodiny ve vzdělávání Workshopy pro rodiče zejména žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí o důležitosti vzdělání. Podpora rodičů při jednání s pedagogickými pracovníky, pracovníky sociálních a zdravotnických služeb a podpora pedagogů při jednání s rodiči a pracovníky sociálních a zdravotnických služeb.
15
AKTIVITA 5 Prevence školní neúspěšnosti - podaktivity
Zapojování rodičů do aktivit školy (např. zapojování do projektového vyučování, do mimoškolních aktivit, do příprav akcí školy), jedná se o dobrovolnickou činnost. Podpora aktivních rodičů žáků ze znevýhodněného prostředí formou nabídky dobrovolné práce nebo částečně honorované pracovní výpomoci ve škole při přípravě a/nebo realizaci aktivit pro žáky. Hospitace a sdílení dobré praxe mezi pedagogickými i nepedagogickými pracovníky škol
16
AKTIVITA 5 Prevence školní neúspěšnosti - podaktivity
Koordinátor inkluze ve škole Výjezdové aktivity s prvky podporujícími sociální a osobnostní rozvoj, organizované pro pedagogické pracovníky a další pracovníky podílející se na vzdělávání dětí a žáků.
17
Vyloučené aktivity Vznik nových webových portálů nebo jejich částí,
adaptační kurzy, vícedenní akce typu motivačního soustředění pro „starší kamarády“, vícedenní exkurze odpoledních klubů, vícedenní soustředění sportovních i ostatních kroužků, vícedenní výjezdy v rámci vzdělávacích aktivit o prázdninách, dále kroužky, které nejsou primárně zaměřeny na rozvoj sociálních a personálních kompetencí a občanských kompetencí, tj. kroužky zaměřené výhradně na individuální taneční nebo pohybové aktivity a individuální sporty, sólový zpěv, individuální hru na hudební nástroj apod., kroužky ručních prací, šití, šikovných rukou, vaření, výtvarné, keramické, fotografické, kroužky ICT a robotiky a podobně, tvorba a následná realizace nových vzdělávacích kurzů pro pracovníky ve vzdělávání příjemcem a/nebo partnerem, tj. příjemce/partner nemůže vytvořit nový kurz a ten následně realizovat. Možný je pouze nákup vzdělávacího kurzu od externího dodavatele (kurzy nemusí být akreditované), zřizování pozic asistenta pedagoga, školního asistenta, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga a školního psychologa ve školách, vznik a vybavování neformálních volnočasových zařízení/klubů v povinně volitelné aktivitě č. 5, aktivity zaměřené na pořízení vybavení, vč. nábytku.
18
Děkuji za pozornost
19
3. Inkluze ve vybraných aktivitách
20
4. Konzultace logických rámců
celkem 16 logických rámců nejčastější nesrovnalosti Účel projektu – namísto změny popis obsahu činností v rámci výstupu Výstup - namísto formulace Výstupu je uveden popis činností, které se budou součástí programu nebo k němu povedou, Aktivity – namísto činností vedoucích k výstupu jsou činnosti očekávané díky výstupu, opakování rizik v různých úrovních
21
Závěr Další postup – schválení Akčního plánu pro rok 2017/2018
domluvit schůzku s Lencem– upravit logické rámce zpracovat anotaci záměru záměry projednat ve škole, zjistit zájem o případnou účast na daném projektu projednat záměry v Řídícím výboru vybrané záměry dopracovat do podoby použitelné pro zpracování žádosti o dotaci schválení Akčního plánu pro rok 2017/2018 příští jednání – pondělí ?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.