Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje"— Transkript prezentace:

1 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
P - KAP Metodická podpora škol v tvorbě plánů aktivit a školních akčních plánů PaedDr. Jiří Polášek workshop, Olomouc

2 škol Olomouckého kraje
Stanovení cílů rozvoje školy – plány aktivit pro rozvoj vzdělávání škol Olomouckého kraje Cíle akčního plánování Projektové možnosti škol Tvorba plánů aktivit a školních akčních plánů Podpora tvorby plánů z projektu P-KAP

3 Cílem akčního plánování je nalézt slabé místo, iniciovat změnu, zajistit její realizaci a udržovat dosažené výsledky. Akční plánování je technika, která do procesu plánování zapojuje široký pedagogický sbor a partnery školy. Partnery jsou všichni, kterých se připravovaný akční plán týká a směřuje k podpoře aktivity všech, kteří se na něm podílejí. Proces akčního plánování je dlouhodobý, dochází k propojení škol s dalšími subjekty pro rozvoj funkčních partnerství pro zvyšování kvality vzdělávání.

4 Školní akční plány / plány aktivit – postup sestavení
Obecné schéma akčního plánování 1. Shromažďování informací 2. Analýza stávajícího stavu 3. Priority 4. Návrh řešení 5. Plán akcí 6. Realizace 7. Monitoring 8. Evaluace 4

5 Školní akční plány / plány aktivit – postup sestavení
Priority školy Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria jejich hodnocení Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost 5

6 ŠABLONY - projektová možnost zapojení školy
„Šablony" – jsou program vyhlášený OPVVV se zjednodušeným vykazováním. Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. První výzva se očekává koncem roku Nebude to výzva poslední, další výzva je plánována na rok O tyto projekty budou moci žádat všechny školy. Podmínkou bude zpracování tzv. plánu aktivit (PA). Bude detailně stanovovat cíle a k nim vedoucí kroky v tématech vybraných v tzv. oblastech intervencí, k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření. Cíle a priority, které školy v tomto šetření uváděly tak budou podkladem pro vytváření zmíněných plánů aktivit. MŠMT nyní specifikuje témata šablon, která budou do určité míry odpovídat oblastem intervencí. výzva v roce 2016 bude zaměřená především na podporu pedagogů. výzva v roce 2018 bude zaměřená především na podporu žáků. 6

7 IPO - Projektová možnost zapojení školy
IPO - individuální projekty ostatní pro školy Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. První výzva se očekává koncem roku 2016 nebo na začátku roku Nebude to výzva poslední, další výzva je plánována cca 2-3 roky po první výzvě. Podmínkou bude zpracování tzv. školního akčního plánu (ŠAP), který bude detailně stanovovat cíle a k nim vedoucí kroky v jednotlivých tzv. oblastech intervencí, k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření. Cíle a priority, které školy v tomto šetření uváděly tak pro ně budou podkladem pro vytváření zmíněných školních akčních plánů. Projekty získá jen vybraný vzorek škol, v návaznosti na hodnocení hodnotitelů OP VVV. Mají být preferovány školy s máločetnými obory s nadregionálním významem. 7

8 Školní akční plán /ŠAP/ - povinné zpracování všech oblastí intervencí
Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; Podpora polytechnického vzdělávání; (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání); Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, rozvoj kariérového poradenství, rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání; Podpora inkluze; Infrastruktura SŠ a VOŠ.

9 Příklad pro ŠAP – Priorita, obecný cíl, konkrétní cíle
Priorita: Systematická realizace kariérového poradenství (dále KP). Obecný cíl: Vytvořit funkční systém KP pro žáky školy. Konkrétní cíle: Vytvořit základní tým KP ve škole a zajistit koordinaci KP ve škole 1 pracovníkem Poskytnout pracovníkům zabývajícím se KP odpovídající vzdělání. Poskytovat žákům individuální KP o možnostech kariérové dráhy po absolvování školy. Poskytovat individuální KP žákům ohroženým předčasným odchodem ze vzdělávání. Poskytovat individuální KP žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Realizovat exkurze žáků u zaměstnavatelů zohledňující různé kariérové orientace. 9

10 Příklad pro ŠAP – konkrétní cíl a úkoly k jeho splnění
Konkrétní cíl: Poskytovat žákům individuální KP o možnostech kariérové dráhy po absolvování školy Úkoly: Ve spolupráci s odbornými učiteli a s externisty zpracovat varianty kariérové orientace po absolvování školy. Nastudovat zpracované kariérové orientace odbornými učiteli, aby je ve vhodných tématech aplikovali v předmětech. Zavést ve škole poradenské hodiny a přidělit k tomu důstojný prostor (kancelář) Motivovat žáky k využívání KP. Realizovat individuální KP o možnostech kariérové dráhy po absolvování školy. Provést evaluaci dosažení cíle. 10

11 Příklad pro ŠAP – nastavení ke každému konkrétnímu úkolu
Kritéria hodnocení splnění úkolu. Předpoklady plnění úkolů. Harmonogram a termíny splnění úkolů. Zodpovědnost pověřených pracovníků za splnění úkolu.

12 Podpora škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání I /projekt P-KAP NUV Praha na období září r – 2019/ Podpora škol odborným garantem při přípravě ŠAP/PA: semináře k přípravě ŠAP/PA; příprava podpůrných materiálů; přímá práce se školami při přípravě ŠAP/PA; posouzení připravených ŠAP/PA, předání zpětné vazby zpracovatelům; monitorování realizace ŠAP/PA, poskytování zpětné vazby; vyhodnocení realizace ŠAP/PA, formulování doporučení pro přípravu dalších ŠAP/PA; zajištění výměny zkušeností škol s akčním plánováním; zajištění sběru příkladů dobré praxe a jejich zveřejnění.

13 Podpora škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání II /2019 – 2021/
Podpora škol v oblastech jednotlivých intervencí (směřuje ke vzdělávání pracovníků škol): realizace opatření ze zpráv o stavu inkluzivního vzdělávání; semináře pro školy k jednotlivým oblastem intervencí; přímá práce se školami na základě jejich požadavků v oblastech povinných intervencí; podpora škol, které zřizovatelé identifikovali jako školy s potřebou individuální podpory; výměna zkušeností z jednotlivých oblastí intervencí mezi školami; vytvoření sítě metodiků na území kraje pro jednotlivé oblasti intervencí a jejich mapování; příklady dobré praxe a jejich zveřejnění; poskytování metodické pomoci školám při přípravě a realizaci projektů.

14 Forma podpory škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání /období září r. 2016 – 2021/
Semináře akční plánování, výměna zkušeností dvoudenní (v rozsahu 16 hodin) Semináře, setkání platforem, webináře, konzultace jednodenní (v rozsahu 4 hodiny)

15 Výstupy akčního plánování
Do projektu KAP v Olomouckém kraji je zapojeno 99 škol Termín tvorby Plánů aktivit na škole /PA/ - zjednodušené: r září – listopad pro první výzvu na tvorbu šablon, výzva bude zaměřená především na podporu pedagogů; r pro druhou výzvu na tvorbu šablon, výzva bude zaměřená především na podporu žáků. Termín tvorby Školních akčních plánů /ŠAP/ na škole: r září – listopad pro první výzvu na tvorbu individuálních projektů; r – 2019 pro druhou výzvu na tvorbu individuálních projektů.

16 Děkuji Vám za pozornost
PaedDr. Jiří Polášek Odborný garant projektu P - KAP 16


Stáhnout ppt "Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje"

Podobné prezentace


Reklamy Google