Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace"— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. David Rohusch NÁZEV: VY_32_INOVACE_02B_01 Asie - Východní TEMA: Mimoevropské regiony ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY: 1/6/2013

2 ANOTACE Materiál je určen k interaktivní výuce.
Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, Třída: 4. ročník 4. letého gymnázia Výstup: Powerpointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Využití: Výuka zeměpisu / geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, atlas Inovace: Materiál je určen jako doplnění slovního seznámení se s učivem. V některých částech je formou animací vizualizována probíraná látka, studenti také musejí hledat v atlase a společně s pedagogem. Do prezentace můžou studenti odpovědi vpisovat a kliknutím se správné odpovědi odkryjí. Do výkladu jsou vloženy kontrolní otázky k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci pracují podle pokynů v prezentaci. Digitálním perem / fixem zapisují odpovědi na interaktivní tabuli a poté si je kontrolují se správným řešením. Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.

3 Východní a centrální Asie
Spojte čarou Čína (Taiwan) KLDR Mongolsko Jižní Korea Japonsko 12 mil km2 1,6 mld

4 Přírodní podmínky Povrch
Himalaje, Kchun-lun, Ťan-Šan, Pamír, Tibetská náhorní plošina, Korejská pohoří (Diamantové hory), Mongolský Altaj – najděte v atlase nejvyšší vrcholy Pouště – Gobi, Taklamakan Velká čínská nížina, Turfanská proláklina -154m Vodstvo Pramenná oblast himalájských řek hlavní – Chuang che, Chang Jiang Klima Mírný až tropický pás na jihu Číny Kontinentalita vnitřní o., pobřeží - monzun, vnitrozemí – aridní a bezodtoké o.

5 Obyvatelstvo Nerovnoměrné rozmístění – Mongolsko – 1,5 obyv/km2 x 700/km2 - Taiwan Jazyková strukt. – japon., korejšt., altajské j., čínsko-austrasijská, čínština – mandar., kanton. Náboženská s. – Budhismus, Konfucianismus, Taoismus, Šintoismus, Čchondogjó, Křesťanství, Islám Národnostní s. – Chanové (90% v ČLR), Ujgurové, Tibeťané, Mongolci, Korejci, Japonci a několik desítek menšin Homogenní s. – Japonsko, Korejský poloostrov Mongolci – pastevci, nomádi, jurta Vysoký pp – korejský pol., Čína – antipopul. opatření zrušena

6 Šangrila, Čína Tibeťanky, Čína Dali, Čína JZ Čína

7 Hospodářství - Zemědělství
Rýžoviště Dračí páteře RV- hlavní prod.oblast – rýže, pšenice, kukuřice, soja, čaj, bavlna, bourec morušový, tabák ŽV – Mongolsko – stepi – kůň – národní bohatství, skot, velbloudi, prasata, rybolov Guilin

8 Hospodářství - průmysl
Nejvyspělejší – Jap, A. tygři (Taiwan, J Korea) Energetický - J Korea – 40% jádro, KLDR – 60% hydro ČLR – specifické postavení, silná ale centr. řízená ekonomika Mongolsko, KLDR – nejchudší Celý region má nedostatek ropy, značné zásoby ostatních paliv (Japonsko – nic, stavební mat.) Čína – těžební, energetický (Tři soutěsky), dopravní strojírenství, hutnictví, spotřební p.- levné výrobky, potravin.p. Japonsko – kvarter, robotizace, pracovní nasazení, strojír., elektro., biotechnologie…

9 u tibetských hranic, Čína
Cesta do Šangrila Dali Guilin, lovci ryb

10 Test 1. Pomocí atlasu charakterizuj povrch oblasti.
2. Charakterizuj řeky oblasti 3. Které státy jsou národnostně homogenní 4. Charakterizuj hospodářství Japonska 5. Jaký je vývoj počtu obyv. ve V Asii

11 Test 1. Pomocí atlasu charakterizuj povrch oblasti.
Himalaje, Kchun-lun, Ťan-Šan, Pamír, Tibetská náhorní plošina, Korejská pohoří (Diamantové hory), Mongolský Altaj – najděte v atlase nejvyšší vrcholy Pouště – Gobi, Taklamakan Velká čínská nížina, Turfanská proláklina -154m 2. Charakterizuj řeky oblasti Pramenná oblast himalájských řek, 2 rozsáhlé – Chuang-che, Jang-c-tiang, bezodtoké oblasti , Tarimská pánev 3. Které státy jsou národnostně homogenní JKorea, KLDR, Japonsko, Čína – 90% 4. Charakterizuj hospodářství Japonska kvarter, robotizace, pracovní nasazení, strojír., elektro., biotechnologie… 5. Jaký je vývoj počtu obyv. ve V Asii Vysoká porodnost na Korej.pol., Čína – antipopul. Opatření rušeno x stárnutí populace

12 CITACE Slide 3: Mapa východní Asie. NEUVEDEN. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6, 7, 9: archiv autora.


Stáhnout ppt "ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace"

Podobné prezentace


Reklamy Google