Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové"— Transkript prezentace:

1 Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové
2. setkání pracovních skupin Mžany

2 1. setkání pracovních skupin
Program jednání: Prezence, zahájení Představení dosavadních výstupů a dalšího postupu MAP Projednání aktivit a předpokládaných výstupů pracovních skupin Pracovní jednání v jednotlivých skupinách Výstupy pracovních skupin Diskuse, závěr Realizátoři: Statutární město Hradec Králové (nositel projektu) Hradecký venkov o. p. s. (partner s finanční spoluúčastí) Realizace projektu:

3

4 Místní akční plán rozvoje vzdělávání
Cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání plánování partnerských aktivit pro řešení místně specifických problémů a potřeb Účel a záměr MAP: Systémový přístup ve vzdělávacím procesu škol Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte Zlepšení spolupráce v území Zavedení metodiky akčního plánování do řízení na úrovni školy a území „Objevení“ a podpora systémových lídrů v místě Vzdělávání dítěte jako ústřední bod

5 Výstupy MAP Klíčová aktivita 1 – AKČNÍ PLÁNOVÁNÍ
Analýza území a strategických dokumentů – rozhovory se zástupci škol – zjišťování investiční projektů a neinvestičních aktivit, zapojení cílových skupin do projektu (02- 04/2016) k připomínkování do více na Strategický rámec priorit MAP – vize do roku 2023 (schválení řídícím výborem ) Dohoda o prioritách – podklad pro žádosti o dotace z OPVVV, IROP, ITI, MAS (05- 07/2016, aktualizace 1x za 6 měsíců) Doplnění a upravování projektových  záměrů do Akční roční plán - zapojení co nejvíce dotčených subjektů (07/ /2017)

6 Výstupy MAP Klíčová aktivita 2 – ROZVOJ UDRŽITELNÉHO PARTNERSTVÍ A SPOLUPRÁCE VE VZDĚLÁNÍ Ustanovení Řídícího výboru Dohoda o partnerství a spolupráci mezi Statutárním městem Hradec Králové a Hradeckým venkovem o.p.s. Ustanovení pracovních skupin – 1. jednání Mžany Klíčová aktivita 3 – BUDOVÁNÍ ZNALOSTNÍCH KAPACIT A ŠÍŘE KOMPETENCÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ÚZEMÍ Vzdělávací aktivity pro cílové skupiny a partnery projektu Plán budování znalostních a kompetenčních kapacit (viz. plán vzdělávacích aktivit)

7 Strategický rámec MAP do roku 2023
1. verze schválena řídícím výborem Aktualizace proběhne v březnu 2017 Doplnění nových projektových záměrů a upravení již schválených do Projektové záměry zasílejte na VIZE Mateřské a základní školy na území ORP HK poskytují kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání v moderních budovách v tvůrčím a podnětném prostředí. Školy jsou kvalitně řízeny a zastávají významnou funkci v místních komunitách. Zájmové a neformální vzdělávání tvoří nedílnou součást vzdělávacího systému. Všichni aktéři v oblasti základního a předškolního vzdělávání vzájemně komunikují, spolupracují a společně vytvářejí podmínky pro vzdělávání a všestranný rozvoj dětí a žáků.

8 Prioritní oblasti MAP Prioritní oblast 1: Technické a investiční zajištění moderní infrastruktury škol s dostatečnou kapacitou v souladu s demografickým vývojem dětí a žáků v území Cíl 1.1 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení MŠ Cíl 1.2 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZŠ Cíl 1.3 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZUŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Prioritní oblast 2: Materiální, technické a personální zajištění polytechnického a přírodovědného vzdělávání v MŠ, ZŠ a organizacích zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 2.1 Modernizace a obnova vybavení MŠ a ZŠ Cíl 2.2 Osobnostně profesní rozvoj pedagogických pracovníků Cíl 2.3 Podpora mimoškolních a volnočasových aktivit

9 Prioritní oblasti MAP Prioritní oblast 3: Rozvoj a podpora vzájemné spolupráce MŠ, ZŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 3.1 Vytvoření komunikativního a spolupracujícího prostředí pro vzdělávání Prioritní oblast 4: Rozvoj pozitivního klimatu v MŠ a ZŠ podporující podnikavost a iniciativu dětí a žáků Cíl 4.1 Vytváření pozitivní atmosféry ve třídách a škole Cíl 4.2 Uplatnění více forem a metod ve vzdělávání se zaměřením na praktickou výuku

10 Investiční priority seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP a pro integrované nástroje ITI, IPRÚ a CLLD zpracovaný pro MAP vzdělávání na území ORP Hradec Králové.

11

12

13

14 Akční plán MAP Definuje nutné kroky, aktivity k dosažení jednotlivých cílů, priorit a vize Zahrnuje: - aktivity jednotlivých škol, - aktivity spolupráce mezi více školami a dalšími subjekty z oblasti základního vzdělávání - vybudování potřebné infrastruktury Při vytváření plánu aktivit se ptáme: „Jaké aktivity musíme realizovat, abychom dosáhli cílů, které jsme si stanovili v prioritách?“ Strategický rámec a aktivity nejsou od sebe odtržené. Plán aktivit navazuje přímo na vizi, priority a jejich cíle. Aktivity musí naplňovat cíle priorit.

15 Role pracovních skupin při tvorbě MAP
stanovit období pro realizaci akčního plánu navrhnout další konkrétní aktivity do ročního AP pro naplnění jednotlivých cílů ve vazbě na výstupy z 1. jednání definovat aktivity spolupráce navrhnout, které aktivity mají být rozpracovány do formy logického rámce Tyto prioritní projekty bude možné realizovat v následném projektu tzv. MAP+

16 Dnešní úkol pracovních skupin
navrhnout další konkrétní aktivity do ročního AP pro naplnění jednotlivých cílů ve vazbě na výstupy z 1. jednání definovat aktivity spolupráce

17 Prioritní oblast 1: Technické a investiční zajištění moderní infrastruktury škol s dostatečnou kapacitou v souladu s demografickým vývojem dětí a žáků v území Cíl 1.1 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení MŠ Číslo a název aktivity: Modernizace budov MŠ Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci mateřských škol a jejich zřizovatelů při přípravě projektů a žádostí o dotace na modernizaci budov mateřských škol. Iniciovat podání žádostí o dotaci na modernizaci 3 budov mateřských škol na území Hradeckého venkova. Realizátor: Hradecký venkov o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol a jejich zřizovatelé Indikátor: 3 podané žádosti o dotaci na modernizaci budov MŠ Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 9 tis. Kč

18 Cíl 1.2 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZŠ
Číslo a název aktivity: Modernizace budov ZŠ Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci základních škol a jejich zřizovatelů při přípravě projektů a žádostí o dotace na modernizaci budov základních škol ve vazbě na klíčové kompetence podporované z IROP (výuka cizích jazyků, přírodních věd, technických a řemeslných oborů, digitálních technologií; bezbariérovost budov a rozšiřování kapacit kmenových učeben). Iniciovat podání žádostí o dotaci na modernizaci budov v 6 základních školách na území Hradeckého venkova. Realizátor: Hradecký venkov o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol a jejich zřizovatelé Indikátor: 6 podaných žádostí o dotaci na modernizaci budov ZŠ Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 20 tis. Kč

19 Cíl 1.3 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZUŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Číslo a název aktivity: Modernizace budov ZUŠ a organizací neformálního a zájmového vzdělávání Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci ZUŠ a organizací neformálního a zájmového vzdělávání a jejich zřizovatelů při přípravě projektů a žádostí o dotace na modernizaci budov ve vazbě na klíčové kompetence podporované z IROP (výuka cizích jazyků, přírodních věd, technických a řemeslných oborů, digitálních technologií; bezbariérovost budov a rozšiřování kapacit kmenových učeben). Iniciovat podání žádostí o dotaci na modernizaci budov v 1 ZUŠ a 1 organizaci zájmového a neformálního vzdělávání Realizátor: Hradecký venkov o.p.s. Spolupráce: Zástupci vzdělávacích zařízení a jejich zřizovatelé Indikátor: 2 podané žádosti o dotaci na modernizaci budovy ZUŠ nebo budovu zájmového a neformálního vzdělávání Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 6 tis. Kč

20 Prioritní oblast 2: Materiální, technické a personální zajištění polytechnického a přírodovědného vzdělávání v MŠ, ZŠ a organizacích zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 2.1 Modernizace a obnova vybavení MŠ a ZŠ Číslo a název aktivity: Projektový tým Charakteristika aktivity: Vytvořit projektový tým, který bude základním a mateřským školám zpracovávat žádosti o dotace na krajské a národní dotační tituly. Školy nemají dostatečnou odbornou kapacitu na zpracovávání a administraci krajských a národních dotací a proto by odborný tým, který jednotlivé školy a jejich potřeby monitoruje, aktivně vyhledával vhodné dotační tituly a dle požadavků škol by zpracovával a administroval pro školy tyto projekty. Realizátor: Centra společných služeb při mikroregionech Spolupráce: Hradecký venkov o.p.s. Indikátor: 5 zpracovaných žádostí o dotace Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 15 tis. Kč

21 Cíl 2.2 Osobnostně profesní rozvoj pedagogických pracovníků
Číslo a název aktivity: Výměna zkušeností v oblasti nových učebních metod, polytechnického a přírodovědného vzdělávání Charakteristika aktivity: V základních školách, které vybudují nové učebny na polytechnické a přírodovědné vzdělávání a zakoupí do nich nové moderní vybavení, se uskuteční semináře s ukázkami nových učebních metod pro učitele z ostatních škol. V rámci těchto seminářů budou diskutovány možnosti dlouhodobější spolupráce základních škol v rozvoji nových učebních metod a využívání či sdílení nových prostor pro výuku. Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol Indikátor: 2 semináře Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 10 tis. Kč

22 Cíl 2.3 Podpora mimoškolních a volnočasových aktivit
Číslo a název aktivity: Sdílení dobré praxe Charakteristika aktivity: Uspořádat semináře pro učitele základních škol, jehož obsahem bude vzájemná výměna zkušeností s učebními metodami vybraných předmětů. Na vybrané ZŠ se uskuteční blok praktických seminářů, kde budou mít učitelé možnost sdílet svoje zkušenosti s učebními metodami. Prezentující budou z řad učitelů a v 15 minutém bloku představí své výukové metody ostatním účastníkům. Učitelé se budou moci dle zájmu a daného tématu zapisovat na tyto bloky. Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol Indikátor: 3 semináře Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 30 tis. Kč

23 Prioritní oblast 3: Rozvoj a podpora vzájemné spolupráce MŠ, ZŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 3.1 Vytvoření komunikativního a spolupracujícího prostředí pro vzdělávání Číslo a název aktivity: Projektové dny místních zájmových spolků Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci základních a mateřských škol s místními zájmovými spolky, které mají aktivity pro děti a mládeže. Tyto zájmové spolky (rybáři, myslivci, včelaři, sportovci, hasiči a další připraví pro děti všech věkových kategorií projektový den. Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Mikroregiony Nechanicko, Urbanická brázda a Obce památkové zóny 1866 Indikátor: 3 projektové dny Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 45 tis. Kč

24 Prioritní oblast 4: Rozvoj pozitivního klimatu v MŠ a ZŠ podporující podnikavost a iniciativu dětí a žáků Cíl 4.1 Vytváření pozitivní atmosféry ve třídách a škole Číslo a název aktivity: Otevřená škola Charakteristika aktivity: Rozvíjet spolupodílení dětí na chodu školy (skutečná participace na řízení školy, plánování a realizace výuky). Ve spolupráci se základními školami, kde se děti nějakým způsobem spolupodílejí na chodu školy (dětské parlamenty, školní dětská samospráva apod.) uspořádat setkání zástupů těchto dětských samospráv. Cílem by byla výměna zkušeností a představení příkladů dobré praxe pro jejich další činnost a fungování. Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol Indikátor: 1 setkání dětských školních parlamentů a samospráv Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 20 tis. Kč

25 Cíl 4.2 Uplatnění více forem a metod ve vzdělávání se zaměřením na praktickou výuku
Číslo a název aktivity: 4.2.2 Spolupráce se SŠ a s firmami v regionu Charakteristika aktivity: Rozšířit přehled žáků o budoucím vzdělávání a uplatnění na trhu práce. K výuce pracovních činností využívat dílny ve výrobních závodech budoucích potenciálních zaměstnavatelů. Číslo a název aktivity: 4.2.1 Soutěže a přehlídky Charakteristika aktivity: Účast žáků na soutěžích, výstavách a přehlídkách.

26 KONTATKY NA PRACOVNÍKY REALIZAČNÍHO TÝMU
Magistrát města Hradec Králové Mgr. Tereza Karásková, projektová manažerka MAP, tel.: 495 707 703, Mgr. Ladislava Malinová, manažer projektu MAP, Hradecký venkov o.p.s. Ing. Jana Rejlová, projektová manažerka MAP, mobil: , Bc. Helena Kuthanová, analytička MAP, mobil: ,

27 DĚKUJEME VÁM ZA SPOLUPRÁCI A TĚŠÍME SE NA DALŠÍ SETKÁNÍ
Ing. Alena Synková, předsedkyně Řídícího výboru MAP Jana Kuthanová, místopředsedkyně Řídícího výboru MAP


Stáhnout ppt "Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové"

Podobné prezentace


Reklamy Google