Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola Opava, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_731_CashBack Autor Ing. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie Předmět Ekonomika Ročník 2. Datum tvorby Datum ověření Druh učebního materiálu Prezentace doplněná otázkami k procvičení Anotace Prezentace obsahuje výklad pojmu CashBack, jeho realizaci s příklady a výhody této služby. Klíčová slova CashBack Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny a k procvičení učiva. Žáci samostatně odpovídají na otázky dle zadání. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
2
FINANČNÍ GRAMOTNOST CASHBACK
3
CASHBACK – DEFINICE je možné zařadit jako doplňkový nástroj hotovostního platebního styku, je to výběr hotovosti při platbě kartou u pokladny obchodníka, služba je v nabídce ČSOB, Poštovní spořitelny a České spořitelny od roku 2006/2007.
4
CASHBACK k obchodníkům, kteří tuto službu poskytují patří prodejny Albert, COOP atd. podmínkou pro využívání této služby je platební karta vydaná příslužnou bankou k běžnému účtu, tento způsob výběru hotovosti je běžný v západní Evropě a USA.
5
CASHBACK – REALIZACE Prodejna musí být označena logem CashBack,
gif K výběru můžete použít kartu: embosovanou i elektronickou, VISA nebo MasterCard, kreditní i debetní, U pokladny před platbou nákupu oznámíte vybíranou částku.
6
CASHBACK – REALIZACE Podmínky výběru:
a) nákup v min. hodnotě 300,- Kč, b) možnost výběru platební kartou max ,- Kč, Peníze obdržíte spolu s účtenkami z pokladny a karetního terminálu (bude na nich uvedena částka výběru, nákupu a jejich součet).
7
CASHBACK – VÝHODY Služba má výhody pro jednotlivé subjekty:
1. Zákazníci více možností dostat se k hotovosti, nižší poplatky za výběr/službu, peníze v bezpečeí, 2. Obchodníci komfortnější nakupování, rozšíření služeb pro zákazníky, nižší množství peněz v pokladně.
8
CASHBACK – VÝHODY Služba má výhody pro jednotlivé subjekty: 3. Banky
nabídka atraktivní služby, zvyšuje používání platbních karet. Otázky k procvičení: Využili jste a už službu CashBack ? Myslíte si, že je určena jen některým zákazníkům ? Proč je podle vás služba výhodná, uveďte alespoň 4 důvody ? Znáte max. výši částky, kterou je možné si vybrat službou CashBack ?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.