Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
0
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit (P-KAP)
Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování Ing. Mgr. Lenka Návratová Kravaře –
1
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Odborný garant v kraji Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti intervencí
2
PODPORA ŠKOLÁM V RÁMCI PROJEKTU P-KAP
K tvorbě ŠAP se ke dni přihlásilo 101 SŠ a VOŠ. Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) nabízí školám: Přímou spolupráci odborného garanta ve škole při přípravě ŠAP. Semináře k akčnímu plánování. Semináře k tématům jednotlivých intervencí. Již zahájeny. Semináře k výměně zkušeností s tvorbou nebo naplňováním ŠAP/PA.
3
ŠAP + semináře Místo konání: Střední škola společného stravování, Ostrava-Hrabůvka, Krakovská 1095 Datum Intervence Počet účast. Lektor Rozvoj škol jako center celoživotního učení obsazen PhDr. J. Bydžovská PhDr. J. Novotná Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů JUDr. Petr Jansa Podpora polytechnického vzdělávání Mgr. P. Paníček Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Ing. K. Lichtenbergová
4
Vytvořené materiály na podporu tvorby ŠAP, PA
Metodické materiály pro školy: Metodika tvorby školního akčního plánu Příloha 1 k metodice - příklady částí ŠAP pro všechny povinné oblasti intervencí Příloha 2 k metodice - šablona ŠAP Příloha 3 k metodice - specifika PA oproti ŠAP Příloha 4 k metodice - šablona PA Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ - zaslána všem školám. Vše na odkazu:
5
Intervence ŠAP Povinné intervence:
podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů; podpora polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální); podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; rozvoj kariérové poradenství, rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání, podpora inkluzivního vzdělávání.
6
Intervence ŠAP Volitelné intervence:
jazykové vzdělávání včetně potřeb infrastruktury, ICT kompetence včetně potřeb infrastruktury (podpora digitálních kompetencí, konektivita škol), čtenářská a matematická gramotnost
7
Tvorba a Termín zpracování ŠAP
TVORBA ŠAP – první kroky sestavení týmu pro tvorbu ŠAP (vybraní vyučující, jeden hlavní zpracovatel ŠAP, případně partnerství – zřizovatel, zaměstnavatelé, rodiče aj.) zpracování charakteristiky (profilu) školy (text max. 2-3 strany) – nejedná se o propagační materiál školy, ale potřeba si zde odpovědět na otázky např. kdo jsme, co děláme, kam směřujeme, jaké je naše poslání, jaká je naše strategie analýza stavu v oblasti povinných intervencí – možno vycházet z již zpracovaných dokumentů školy (plány, strategie), z inspekčních zpráv, vyplněný dotazník z šetření P- KAP, aj. Doporučuje se zpracovat SWOT analýzu. stanovení strategických oblastí vymezení priorit a cílů pro období ŠAP metodická pomoc GI a OG vytvoření vlastního ŠAP TERMÍN ZPRACOVÁNÍ vzhledem k projektovým výzvám, jak na šablony nebo na IPo (konec r. 2017) by měly mít školy zpracované a schválené ŠAPy nejpozději do konce školního roku, případně na počátku příštího školního roku tj. září 2017.
8
OBECNÁ STRUKTURA šap, pa
Priority školy Kariérové poradenství jako součást vzdělávání. Vytvořit ve škole funkční systém kariérového poradenství (KP) pro žáky školy. Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria jejich hodnocení Realizovat exkurze žáků u zaměstnavatelů zohledňující různé kariérové orientace. Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost Ve spolupráci s odbornými učiteli a s externisty zpracovat varianty kariérové orientace žáků po absolvování školy. 8
9
Proč tvořit Šap ? ŠAP/PA jako příležitost:
Finanční: - možnost získat finanční prostředky pro školu v rámci IPo, - možnost uplatnit se v krajských projektech „Tématické sítě a partnerství“, - finanční prostředky z „šablon“ (případná možnost navýšených finanč. prostředků) Manažerská - zkvalitnění práce školy s využitím prvků akčního plánování, Výměna zkušeností v jednotlivých prioritách mezi školami, případně kraji Prohloubení pojetí jednotlivých priorit: - návrhy do budoucna - návrhy pro revize ŠVP Posílení strategického plánování a řízení školy Příprava na společné vzdělávání
10
IS P-KAP IS P-KAP (informační systém projektu P-KAP)
nezaměňovat s IS KP (informační systém koncového příjemce pro šablony), slouží primárně pro základní výměnu dokumentů mezi týmem P-KAP a školami, adresa systému: odkaz byl zaslán všem školám (bez rozdílu tvorby ŠAP/PA), byly zaslány informace, jak se do systému přihlásit, byl zaslán postup, jak přidat nového uživatele mimo ŘŠ. OG zasílá zprávy vyvěšen seznam seminářů na duben 2017 včetně přihlášky
11
IS P-KAP – dokumenty DOKUMENTY V SYSTÉMU: MAPOVÁNÍ NA ŠKOLÁCH
tato sekce slouží k předávání výsledků z inkluzivního mapování na škole směrem k ředitelům škol, je spravována pouze garantem inkluze a ŘŠ, po vložení dokumentu do této sekce odchází řediteli informační mail. ŠKOLNÍ DOKUMENTY dokumenty, ke kterým mají právo všichni uživatelé (ŘŠ, Zpracovatel ŠAP), nyní je zde uložen DOTAZNÍK a Výstup z analýzy potřeb SŠ a VOŠ, po vložení dokumentu odchází informační mail ŘŠ.
12
IS P-KAP KRAJSKÉ DOKUMENTY
v sekci jsou uloženy dokumenty pro všechny školy v kraji a nyní obsahuje: . Prioritizaci potřeb . Analýzu potřeb škol v MSK . Analýzu potřeb v území . Krajský akční plán P-KAP DOKUMENTY jedná se o dokumenty projektu P-KAP (např. metodiky pro školy, videometodika aj.) ZPRÁVY OG jsou průběžně vkládány zprávy od OG , např. semináře aj. NOTIFIKACE systém automaticky upozorňuje na změny, které byly provedeny informace na horní stavové liště vpravo pod obrázkem zvonku
13
DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Mgr. Lenka Návratová lenka.navratova@nuv.cz
Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování
14
Proejekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.