Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Cenové triky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Cenové triky."— Transkript prezentace:

1 Cenové triky

2 Cenové triky konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli
využívá psychologii prodeje cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu používají se zejména ve vztahu ke konečným spotřebitelům

3 Baťovské ceny 3999,- ceny končící číslicí 9, např. 99, 199, 499
psychologický efekt, zákazník podvědomě vnímá ceny pod určitou hranicí využití u spotřebního zboží, potravin, služeb 3999,-

4 Slevy rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku…
3 + 1 zdarma Slevy rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku… pro různé skupiny zákazníků – studenty, děti, např. jízdné množstevní – při větším odběru např. každý desátý kus zdarma věrnostní – při opakovaném nákupu např. u cestovních kanceláří sezónní slevy – pro sezónní zboží

5 Akční ceny AKCE snížení ceny je vykompenzováno velkým objemem prodeje
využívají supermarkety a hypermarkety pro spotřební zboží i potraviny využívá se i pro snížení zásob obtížně prodejného zboží AKCE

6 Cenové řady 349 149 49 určují pozici výrobku na trhu
rozdílné ceny pro novinky, zavedené výrobky… např. knihy, DVD, konfekce…. 349 149 49

7 Rozdělení ceny v ceníku
zákazník vnímá cenu jako nižší psychologický efekt Např. jídelní lístek, ceny zájezdů… Pobyt s polopenzí jen za 4.990,- Doprava 1.990,- Pojištění 390,-

8 Komplety za zvýhodněnou cenu
motivují k většímu nákupu zákazník zaplatí méně, než kdyby kupoval jednotlivé produkty komplet může obsahovat i samostatně neprodejné výrobky káva + hrneček jen 199,-

9 Rozlišení ceny podle doby nákupu
za včasný nákup – služby cestovních kanceláří na poslední chvíli – vstupenky na kulturní akce v průběhu dne – zelenina a ovoce Last minute

10 2.000 Ceny bez DPH velkými číslicemi uvedena cena bez DPH
využívají velkoobchody např. Makro 2.000 cena včetně DPH 2.420,-

11 Zachování ceny pří zmenšení výrobku
při zvýšených nákladech firma zachová stávající ceny dochází k „zmenšování výrobků“ využívá se u potravin, drogistického zboží… 119,- 119,-

12 Výhodná cena při splnění určitých podmínek
cena platí při koupi určitého počtu kusů cena platí při určitém způsobu placení cena platí v určitou dobu cena platí pro určitý způsob prodeje 2.999,- cena platí při platbě v hotovosti


Stáhnout ppt "Cenové triky."

Podobné prezentace


Reklamy Google