Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+"— Transkript prezentace:

1 PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová
mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+ „Zvyšování kompetencí u pracovníků s mládeží pro lepší start mladých do života“ –

2 Co je osobnostní rozvoj?
Propojuje klíčové kompetence, celoživotní vzdělávání a rozvoj osobnosti. Je nedílnou součástí celoživotního vzdělávání a stává se součástí formální, neformálního a informálního učení. Definuje, že vyučování není jediný možný způsob, jak dosáhnout cíle. Prolíná se všemi etapami lidského života. Je spojen s poznáním a rozvojem svého potenciálu. Seberealizace.

3 K čemu slouží, co se dozvím?
Pochopením zákonitostí, i skrytých. Růst schopností, kreativity a následně spokojenosti sama se sebou. Cesta k úspěchu. Životní strategie. Skrytý potenciál. Já a moje postavení ve světě okolo mě. Poznání sám sebe. Učení se rozhodovat, měnit a udržet.

4 Metody Dle cíle: Cesta k sobě – individualita
Testy osobnosti Rozvoj tvořivosti Cesta k druhým – vztah ke společnosti rozvoj komunikačních dovedností, kooperace Sebepřesah –ideál autonomního, tolerantního, neideologicky zaměřeného člověka atd. rozvoj zodpovědnosti, tolerance, akceptovat druhé Cesta k profesi –rozvoj vztahu k profesi a rozvoj dovedností Schopnost řešení konfliktů Nácvik týmové spolupráce Rozvoj dovedností

5 Metody Testy osobnosti – eneagram, eysenckův test, rorschachův test, tematický apercepční test, baum test atd. Praktické nácviky Rekvalifikační kurzy Osobnostní výcviky Kurzy komunikace Asociační hry Výtvarná tvorba Relaxační hry Psychomotorické hry Sociální experimenty Tvořivá dramatika Aktivní naslouchání Skupinové hry Nácvik asertivního jednání Brainstorming Modelové situace

6 Projekt Máš na TO! Pro mladé nezaměstnané do 30 let
Vzdělávací program: rozvoj jejich schopností Vzdělávání o trhu práce Rozvoj komunikační dovedností Poznání sám sebe Setkání s kontroverzními tématy Rozvoj ostatních sociálních dovedností – kooperace, spolupráce, tolerance Dohromady připadá na klienta 10 výukových dní.

7 Použitá literatura ATKINSONOVÁ, R. L. Psychologie. Praha: Portál, s ISBN BENEŠ, J. Člověk v zrcadle svého vývoje. Praha: Horizont, s Bez ISBN ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: Institut sociálních vztahů, s ISBN DAHLKE, R. Nemoc jako řeč duše. Praha: Pragma, s ISBN FRANK, R. H. Mikroekonomie chování. Praha: Svoboda, s ISBN GILLERNOVÁ, I., KOMÁRKOVÁ, R. Rozvíjení tvořivosti. In Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, s SBN HEWSTONE, M., STROEBE, W. Sociální psychologie. Praha: Portál, s ISBN KOHOUTEK, R. Základy psychologie osobnosti. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s. r. o., s. ISBN KOMÁRKOVÁ, R. Sociální interakce ve skupině. In Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada, s SBN KON, I. S. Sociologie osobnosti. Praha: Orbis, s Bez ISBN LAZAROVÁ, B., KNOTOVÁ, D. O čem, jak a s kým v osobnostním rozvoji. In K sobě k druhým k profesi. Brno: Masarykova univerzita, s. 38-44s. SBN  LAZAROVÁ., B., KOLÁŘ. J. (Eds.) Osobnostní příprava studentů pedagogických oborů – příspěvek do sborníku. In Sborník z konference Trendy v přípravy pedagogických pracovníků. Brno: Konvoj, s SBN  MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice – Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, s. 98. ISBN ROGERS, C. R. Způsob bytí: Klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Praha: Portál, s ISBN SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti: Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno: Barrister & Principal, s ISBN ŠTĚTOVSKÁ, I. Možnosti a meze sociálněpsychologického výcviku, perspektivy dalšího rozvoje. In Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada, s ISBN TOMAN, J. Jak zdokonalovat sám sebe. Praha: Svoboda, s ez ISBN VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat: Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS, s ISBN VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, s SBN 

8 KONEC


Stáhnout ppt "PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+"

Podobné prezentace


Reklamy Google