Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu"— Transkript prezentace:

1 Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Bakalářská práce Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu Autor práce: Petr Kopic Vedoucí práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent práce: Ing. Marcela Juraszková České Budějovice, červen 2016

2 Motivace a důvody Zaměření na Krajskou správu ČSÚ v Českých Budějovicích, kde 23 let pracuji na pozici IT administrátor Komunikace - nedílná a velice důležitá součást našeho života Bez efektivní komunikace se neobejde žádná organizace Nefunkčnost a neefektivnost vnitropodnikové komunikace se nevyhnutelně odrazí v činnosti organizace

3 Cíl práce Zjistit a analyzovat ve vybraném podniku, jaké chyby dělají řídící pracovníci, jak tyto chyby ovlivňují zaměstnance a pracovní výkony Na základě analýzy zjistit, jestli vedoucí dostatečně komunikuje se svými zaměstnanci, či poskytuje zpětnou vazbu apod.

4 Výzkumné otázky Je četnost komunikace s vedoucími pracovníky pro zaměstnance postačující? Je komunikace z hlediska toku informací efektivní ve všech směrech? Jaké komunikační klima v Českém statistickém úřadu panuje? Poskytují vedoucí pracovníci svým podřízeným dostatečnou zpětnou vazbu? Je efektivita vnitropodnikové komunikace v ČSÚ z pohledu vedoucích pracovníků a z pohledu podřízených zaměstnanců hodnocena shodně?

5 Použité metody Řízené rozhovory se třemi vedoucími pracovníky
manažeři na dvou stupních řízení rozhovor obsahoval 15 otázek Dotazníkové šetření s řadovými zaměstnanci osloveno 75 zaměstnanců 19 uzavřených otázek a 1 otázka otevřená sběr dotazníků pomocí webové aplikace Survio zpracování dotazníků v MS Excel (vytvořeny grafy) Výzkum probíhal ve dnech 17. – 24. března 2016

6 Dosažené výsledky Četnost komunikace s vedoucími pracovníky je pro zaměstnance převážně postačující nejvíce se využívá , osobní rozhovor a porady téměř není využíván intranet Komunikace z hlediska toku informací není efektivní ve všech směrech největší problém v diagonální komunikaci Komunikační klima je spíše otevřené, přesto se našlo mnoho nedostatků některé informace jsou blokovány některé informace jsou předávány pouze vybraným zaměstnancům

7 Dosažené výsledky Zpětnou vazbu poskytují vedoucí pracovníci svým podřízeným převážně dostatečně Efektivita vnitropodnikové komunikace v ČSÚ je z pohledu vedoucích pracovníků i z pohledu podřízených zaměstnanců hodnocena převážně shodně

8 Návrhy opatření Zlepšit diagonální komunikaci
Úplně otevřít komunikační klima na porady Krajské správy zvát i zaměstnance, kteří mají v Č. Budějovicích sídlo, ale do organizační struktury Krajské správy nepatří Více využívat intranet Přihlásit vedoucí pracovníky na kurz komunikačních dovedností

9 Závěrečné zhodnocení Informace zjištěné výzkumem i návrhy opatření budou předány vedení Krajské správy ČSÚ České Budějovice BP může být zdrojem informací a inspirací pro vedoucí pracovníky Pokud budou návrhy přijaty a zrealizovány, bude vhodné tento výzkum po určité době zopakovat a výsledky porovnat To povede ke zjištění, zda navrhovaná opatření jsou efektivní a účelná

10 Dotazy vedoucího a oponenta
Dotaz vedoucího práce: Objasněte přidanou hodnotu Vaši bakalářské práce Dotazy oponenta: Na str. 45 doporučujete ve větší míře využívat pro vnitropodnikovou komunikaci intranet. Můžete být konkrétnější - jaký typ informací byste šířil tímto kanálem? Jakými vhodnými opatřeními byste snížil či dokonce potlačil komunikační šumy ve sledované instituci?

11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu"

Podobné prezentace


Reklamy Google