Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, KNĚŽMOST, OKRES MLADÁ BOLESLAV
326 784 166, 739 První informativní třídní schůzka 9. května 2017
2
Pravidelný denní režim (minimalizovat spěch a zmatky po ránu).
Co je třeba dodržovat? Dostatek spánku (co nejvíce pravidelnosti v časech vstávání a usínání). Pravidelný denní režim (minimalizovat spěch a zmatky po ránu). Kvalitní a pravidelné stravování (omezit sladkosti a sladké nápoje). Společně strávený čas (společná příprava do školy, hry, povídání, naslouchání,…).
3
Čím můžete vašemu prvňáčkovi pomoci?
Každý den společně se školákem kontrolujeme aktovku, okrouháme tužky a pastelky, vyklidíme vše nepotřebné. Podle rozvrhu společně připravíme učebnice, sešity i pomůcky. Školní pomůcky nakupujeme raději až po poradě s vyučující.
4
Čím můžete vašemu prvňáčkovi pomoci?
Mluvíme s prvňáčkem o škole, dáme mu příležitost k vyprávění. Stanovíme si pevná pravidla, která společně dodržujeme. Posilujeme samostatnost dítěte a vedeme ho k zodpovědnosti.
5
Stanovíme stálé místo s vhodným osvětlením. Kontrolujeme správné
Příprava do školy Stanovíme stálé místo s vhodným osvětlením. Kontrolujeme správné sezení školáka a držení tužky. Je-li to možné, připravujeme se každý den ve stejnou dobu. Délka přípravy by měla trvat cca 30 min. (neměla by přesáhnout 60 min.). Nezačínáme ihned po příchodu domů (necháme dítě chvíli ,,vydechnout“).
6
Můžeme zařadit krátké přestávky (nedoporučujeme TV nebo PC).
Příprava do školy Můžeme zařadit krátké přestávky (nedoporučujeme TV nebo PC). Snažíme se vyvarovat konfliktům a rozčilování. Dítě hodnotíme kladně, oceňujeme jeho úspěchy (pochvala od rodiče je pro dítě tou nejlepší motivací).
7
Co by měl prvňáček zvládat?
Umím pozdravit, poprosit a poděkovat. Znám svoje jméno a příjmení a vím, jak se jmenují rodiče. Poznám barvy (červenou, žlutou, modrou, zelenou, hnědou a černou). Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami.
8
Co by měl prvňáček zvládat?
Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou. Vím, že každá věc má své místo a dovedu po sobě uklidit. Umím se obout, obléknout i převléknout. Dokážu na tkaničce u bot udělat mašličku. Naslouchám dospělým i dětem.
9
Co bude váš školák potřebovat?
již 4. září Školní aktovku. Penál - 2x tužka č. 2 (trojboká), pastelky (trojboké), fixy, guma, ořezávátko. Přezůvky (v sáčku do šatny). Cvičební úbor (do tělocvičny – tričko, kraťasy, sportovní obuv s bílou podrážkou; na hřiště – teplákovou soupravu, sportovní boty).
10
Co bude váš školák potřebovat?
Ručník. Pracovní oděv (zástěrka či staré tričko). Desky na písmenka a číslice. Desky na pracovní sešity (A4) - zcela na Vás Záložky do učebnic a sešitů (stačí proužek tvrdšího papíru).
11
Co bude váš školák potřebovat?
Výtvarné potřeby (na celou VV KAPSÁŘ) Igelitový ubrus na lavici. Vodové barvy, kulatý štětec, kelímek na vodu (s bezpečnostním uzávěrem). Temperové barvy (10 ks), plochý štětec, paleta, hadřík. Plastelína klasická + 1 kelímek plastelíny Play- Doh (130 g). Lepidlo na papír (tyčinkové - Kores), malý Herkules, barevné papíry. Nůžky s kulatou špičkou (ale ostré). Špejle, voskové pastelky.
12
Co bude váš školák potřebovat?
Obaly na pracovní sešity – nakupujte prosím až tehdy, kdy je dostanete (v září). Vše musí být podepsané (veškeré sešity, pomůcky, oblečení i boty). Všechny pomůcky, které nebyly zmíněny, sežene škola a další domluva proběhne v září (učebnice, sešity, …). děti se učí číst pomocí ANALYTICKO – SYNTETICKÉ metody PÍSMENO – SLABIKA – VÁZANÉ SLABIKOVÁNÍ otevřené slabiky SA , LE, PO, MI… skládání jednoduchých slov MÁMA, SELE DŮLEŽITÉ – zapamatování a vybavení si tvarů písmen
13
Děti se učí číst pomocí analyticko – syntetické metody.
Čtení Děti se učí číst pomocí analyticko – syntetické metody. písmeno – slabika – slovo otevřené slabiky (MA, ME, MI…) skládání jednoduchých slov (máma, teta) Slabiky čteme jako celek. Nepředříkáváme a nešeptáme hlásky dopředu. YTICKO – SYNTETICKÉ metody PÍSMENO – SLABIKA – VÁZANÉ SLABLEŽITÉ – zapamatování a vybavení si tvarů písmen
14
Kontrola porozumění textu. Logopedie
Čtení Po zvládnutí čtení slabik následuje jejich spojování vázaným slabikováním do slov. Každý den čteme 10 minut. Kontrola porozumění textu. Logopedie
15
uvolnění ruky (uvolňovací cviky) správné držení psacích potřeb
PSANÍ správné sezení uvolnění ruky (uvolňovací cviky) správné držení psacích potřeb správné natočení sešitu vhodné osvětlení přiměřená doba psaní (max. 10 minut)
16
správný úchop tužky (špetkový)
PSANÍ správný úchop tužky (špetkový) Palec drží, prostředníček podpírá a ukazováček je položen shora (lehké položení můžeme motivovat zobáním kuřátek a ukazováčkem na pero lehce poklepeme).
17
Třídní fond – 200 Kč (barevné čtvrtky a jiné pomůcky na VV, odměny)
INFORMACE Třídní fond – 200 Kč (barevné čtvrtky a jiné pomůcky na VV, odměny) Uvolnění ze školy – omluvení absence do 2 dnů (telefonicky, mailem), uvolnění z výuky (vyzvednout osobně), uvolnění z výuky (dovolená…) – vyplnění žádosti SRPŠ – do sdružení rodičů a přátel školy se vybírá 1 rodič za třídu
18
Úkolníček – veškeré informace a domácí úkoly budou zapsány v úkolníčku
Úkoly v PS budou označeny červeným puntíkem. Exkurze, výlet, projektové dny Zážitky z prázdnin – prázdninový deník, desky (5. září) Příprava třídy (koberec, papíry, výzdoba třídy…)
19
Plavecký kurz (Městský bazén MB) – II. třída – 20 h, III. třída – 20 h
INFORMACE Plavecký kurz (Městský bazén MB) – II. třída – 20 h, III. třída – 20 h Odkazy:
20
Nádherné prázdniny a těšíme se v září!!!!!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.