Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

České Budějovice, červen 2016

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "České Budějovice, červen 2016"— Transkript prezentace:

1 České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Regionální produkt a jeho využití na zvýšení tržeb maloobchodní jednotky Autor bakalářské práce: Lucie Kotrlíková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Romana Křížová České Budějovice, červen 2016

2 Cíl bakalářské práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat stávající situaci v nabídce produktů s regionální značkou ve vybrané obchodní jednotce. Na základě spotřebitelských preferencí a možností konkrétní obchodní jednotky popř. řetězce, navrhnout možnosti rozvoje prodeje regionálních produktů.

3 Výzkumné otázky Kupují lidé místní potraviny a potraviny označené regionální značkou? Je prodej místních potravin a potravin označených regionální značkou vhodným nástrojem pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky?

4 Metodika práce Dotazníkové šetření Řízený rozhovor

5 Kupují lidé místní potraviny a potraviny označené regionální značkou?
Potraviny označené regionální značkou nakupuje 39% dotazovaných (graf č. 3, str. 24). Potraviny od místních výrobců nakupuje 37% dotazovaných (graf č. 2, str. 23). Potraviny označeny regionální značkou jsou zdravější přesvědčeno 27% dotazovaných (graf č. 10, str. 27) . Místní potraviny jsou zdravější přesvědčeno 35% dotazovaných (graf č. 9, str. 27) .

6 Kupují lidé místní potraviny a potraviny označené regionální značkou?
Chuť potravin je pro mne důležitá souhlasí 92% respondentů (graf č. 11, str. 28). Čerstvost potravin je pro mne důležitá kladně hodnotí 95% respondentů (graf č. 12, st. 28).

7 Je prodej místních potravin a potravin označených regionální značkou vhodným nástrojem pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky? Dotazovaní dávají přednost nákupu českých potravin 49 % (graf č. 1, str. 23). Potraviny od místních výrobců nakupuje 37% respondentů (graf č. 2, str. 23). Nákup potravin označených regionální značkou upřednostňuje 39% respondentů (graf č. 3, str. 24).

8 Je prodej místních potravin a potravin označených regionální značkou vhodným nástrojem pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky? 43% respondentů se klaní k tomu, že potraviny od místních výrobců jsou dražší než jiné (graf č. 7, str. 26). 48% respondentů tvrdí, že potraviny označené regionální značkou jsou dražší než jiné (graf č. 8, str. 26). Trvanlivost je důležitá pro 74 % respondentů (graf č. 13, str. 29). Éčka nejsou škodlivá pro 35% respondentů (graf č. 14, str. 29).

9 Porovnání výsledků dotazníkového šetření a výsledků z řízeného rozhovoru
Ve vybrané obchodní jednotce mají zákazníci zájem nakupovat regionální produkty. Zákazníci nevnímají rozdíl mezi místními potravinami a potravinami označenými regionální značkou. Respondenti stojí o kvalitu, čerstvost.

10 Porovnání výsledků s dalšími podobnými pracemi
Nákup místních potravin Kubíková (2015) 42 % se cíleně zaměřuje na nákup (str. 44). Graf č. 2, str. 23 udává, že 37% dává přednost nákupu místních potravin, 34% je nerozhodných. Nákup potravin označených regionální značkou Kubíková (2015) 63 % někdy zakoupí tuto potravinu (str. 44.) Graf č. 3, str. 24 udává, že 39% dává přednost nákupu potravin označených regionální značkou.

11 Návrhy a opatření Prvky merchandisingu: Vystavit zboží do výšky očí tj. 110 – 150 cm, Regál označit POS a POP materiály, Roll up nad regálem (str. 49). Nový akční leták ( str. 51) Ochutnávky místních potravin a potravin označených regionální značkou (str. 54) Školení zaměstnanců Jednoty (str. 54)

12 Děkuji za pozornost

13 Doplňující otázky Vedoucí bakalářské práce: Jakým způsobem se bude podle vašeho názoru rozvíjet problematika regionální produkce a spotřeby potravin z teoretického i praktického hlediska? Oponent bakalářské práce: Jak byste, na základě Vámi provedeného dotazníkového šetření, charakterizovala většinového českého zákazníka, bez ohledu na problematiku regionálních potravin? Proč, dle zásad merchandisingu, vede obchodní jednotka zákazníka levotočivě?


Stáhnout ppt "České Budějovice, červen 2016"

Podobné prezentace


Reklamy Google