Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Regionální produkt a jeho využití na zvýšení tržeb maloobchodní jednotky Autor bakalářské práce: Lucie Kotrlíková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Romana Křížová České Budějovice, červen 2016
2
Cíl bakalářské práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat stávající situaci v nabídce produktů s regionální značkou ve vybrané obchodní jednotce. Na základě spotřebitelských preferencí a možností konkrétní obchodní jednotky popř. řetězce, navrhnout možnosti rozvoje prodeje regionálních produktů.
3
Výzkumné otázky Kupují lidé místní potraviny a potraviny označené regionální značkou? Je prodej místních potravin a potravin označených regionální značkou vhodným nástrojem pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky?
4
Metodika práce Dotazníkové šetření Řízený rozhovor
5
Kupují lidé místní potraviny a potraviny označené regionální značkou?
Potraviny označené regionální značkou nakupuje 39% dotazovaných (graf č. 3, str. 24). Potraviny od místních výrobců nakupuje 37% dotazovaných (graf č. 2, str. 23). Potraviny označeny regionální značkou jsou zdravější přesvědčeno 27% dotazovaných (graf č. 10, str. 27) . Místní potraviny jsou zdravější přesvědčeno 35% dotazovaných (graf č. 9, str. 27) .
6
Kupují lidé místní potraviny a potraviny označené regionální značkou?
Chuť potravin je pro mne důležitá souhlasí 92% respondentů (graf č. 11, str. 28). Čerstvost potravin je pro mne důležitá kladně hodnotí 95% respondentů (graf č. 12, st. 28).
7
Je prodej místních potravin a potravin označených regionální značkou vhodným nástrojem pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky? Dotazovaní dávají přednost nákupu českých potravin 49 % (graf č. 1, str. 23). Potraviny od místních výrobců nakupuje 37% respondentů (graf č. 2, str. 23). Nákup potravin označených regionální značkou upřednostňuje 39% respondentů (graf č. 3, str. 24).
8
Je prodej místních potravin a potravin označených regionální značkou vhodným nástrojem pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky? 43% respondentů se klaní k tomu, že potraviny od místních výrobců jsou dražší než jiné (graf č. 7, str. 26). 48% respondentů tvrdí, že potraviny označené regionální značkou jsou dražší než jiné (graf č. 8, str. 26). Trvanlivost je důležitá pro 74 % respondentů (graf č. 13, str. 29). Éčka nejsou škodlivá pro 35% respondentů (graf č. 14, str. 29).
9
Porovnání výsledků dotazníkového šetření a výsledků z řízeného rozhovoru
Ve vybrané obchodní jednotce mají zákazníci zájem nakupovat regionální produkty. Zákazníci nevnímají rozdíl mezi místními potravinami a potravinami označenými regionální značkou. Respondenti stojí o kvalitu, čerstvost.
10
Porovnání výsledků s dalšími podobnými pracemi
Nákup místních potravin Kubíková (2015) 42 % se cíleně zaměřuje na nákup (str. 44). Graf č. 2, str. 23 udává, že 37% dává přednost nákupu místních potravin, 34% je nerozhodných. Nákup potravin označených regionální značkou Kubíková (2015) 63 % někdy zakoupí tuto potravinu (str. 44.) Graf č. 3, str. 24 udává, že 39% dává přednost nákupu potravin označených regionální značkou.
11
Návrhy a opatření Prvky merchandisingu: Vystavit zboží do výšky očí tj. 110 – 150 cm, Regál označit POS a POP materiály, Roll up nad regálem (str. 49). Nový akční leták ( str. 51) Ochutnávky místních potravin a potravin označených regionální značkou (str. 54) Školení zaměstnanců Jednoty (str. 54)
12
Děkuji za pozornost
13
Doplňující otázky Vedoucí bakalářské práce: Jakým způsobem se bude podle vašeho názoru rozvíjet problematika regionální produkce a spotřeby potravin z teoretického i praktického hlediska? Oponent bakalářské práce: Jak byste, na základě Vámi provedeného dotazníkového šetření, charakterizovala většinového českého zákazníka, bez ohledu na problematiku regionálních potravin? Proč, dle zásad merchandisingu, vede obchodní jednotka zákazníka levotočivě?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.