Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Preference sledovanosti TV pořadů
u dětí mladšího školního věku
2
Měření televizní sledovanosti- výzkum
3
Výzkum televizní sledovanosti
Zadavatel výzkumu ATO = Asociace televizních organizací Členové ATO: Česká televize FTV Prima spol. s r. o. AKA – Asociace komunikačních agentur v ČR + přidružení členové: Barrandov televizní studie AT media Realizátor: MEDIARESEARCH a.s.
4
Elektronické měření televize a rádia
hlavní parametry měření tv v čr Od roku 2002 ( ) Panel od roku 2013: (1 650 dom. denně) Průběžná obměna panelu (25 %/rok) Kontinuální výzkum (9 000 dom./rok), Adresní opora výzkumu Měřící zařízení SimEar®, GSM/GPRS technologie přenosu dat Měření všech TV stanic (analog/DVB, satelit/kabel/terestrické, IP TV) Data až do úrovně sekund Data 6h-6h následující den ráno Kontinuální výzkum životního stylu -LSS
6
LSS děti – výzkum životního stylu
Výzkum LSS děti je bezesporu jedním z cenných kontinuálních zdrojů informací o životě dnešních dětí a jejich vztahu k médiím, která jsou jeho naprosto nedílnou součástí
7
Terénní sběr a zpracování dat 2013
Panelové domácnosti vlna (70 respondentů) Panelové domácnosti vlna (71 respondentů) Panelové domácnosti vlna (55 respondentů) Kvótní dosběr 15.03. - (509 respondentů) Kvantitativní výzkum metodou F2F dotázáno 716 dětí ve věku 4-14 let (kvótní dosběr 509 dětí) Cílem je popsat dětskou populaci ČR z hlediska mediálního chování a životního stylu Výzkum se obsahově i metodicky liší pro věkové skupiny dětí: 4-9 let (n=435) a 10-14 let (n=281) Výběrové a vážící znaky: pohlaví, věk, kraj, velikost místa bydliště, velikost domácnosti, věk x pohlaví, pohlaví x kraj a věk x kraj Návratnost: 94 % 787 oslovených 718 dotázáno 716 zařazeno do zpracování 7
8
Děti mladšího školního věku a televize
9
Děti a jejich vztah k televizi
Sledování televize patří k nejčastějším volnočasovým aktivitám dětí. Sledování televize patří u dětí mladšího školního věku k nejoblíbenějším činnostem Televizi děti sledují nejčastěji samy nebo se sourozencem Bedroom culture = 44% dětí 7-9 let a 55% dětí 10 – 12 let má ve svém pokojíčku televizi. Děti, které mají televizi ve svém pokojíčku tráví delší čas sledováním televize a také častěji sledují televizi sami. Kontrola mediální konzumace ze strany rodičů postupně roste – obsah i délka sledovanosti. U dětí mladšího školního věku se kontroluje zejména televize – co děti sledují (64% - 68%) a jak dlouho sledují (62% - 55%). 70% dětí 7 – 9 let – 77% dětí let 26% děti s maminkou – 15% s maminkou 31% zcela sám – 40% dětí s maminkou Výzkum opět jednoznačně potvrdil, že pokud děti mají k dispozici televizi ve svém pokojíčku, dívají se výrazně častěji samy než děti, které televizi k dispozici v pokojíčku nemají. Deklarovaná sledovanost = 98min denně Sledovanost v pokojíčku + 19min Neroste dětská televizní sledovanost na internetu = děti sledují videa a filmy jinde…
10
Televize zaujímá v rámci ostatních médií dominantní roli
Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH
11
Obliba televizních stanic
Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH
12
Obliba dětských televizních stanic
Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH
13
Chlapci tráví u televize více času než dívky
Sledovanost televize ATS (hod/den) – věkové skupiny Chlapci tráví u televize více času než dívky Sledovanost televize 1,89 hod a 2,22 hod Dívky 6-8 let Dívky 9-11 let Chlapci 6-8 let Chlapci 9-11 let 1, , , ,24 Jedním z klíčových faktorů, které ovlivňují chování dětí, jsou nové technologie, chytré telefony (tzv. smartphony), tablety a výrazně dostupnější počítače a zejména notebooky. Tyto technologie umožňují a usnadňují přístup k médiím prakticky kdekoli a kdykoli. Důsledkem velice širokého přístupu k mediálnímu obsahu je skutečnost, že řada dětí v dnešní době často ani není schopna řádně rozlišit a správně pojmenovat z jakého přístroje (televize, DVD, internet, MP3, rádio…) sledovali svoji oblíbenou pohádku, poslouchali svoji oblíbenou hudbu nebo hráli elektronickou hru. A je jim to hlavně jedno. Zdroj: TVM data, ATO, MEDIARESEARCH
14
Jak se mění sledovanost v průběhu roku
Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH
15
Televizní sledovanost v průběhu dne - rating
78 % dětí ve věku 6-11 let sleduje televizi ve všední den po příchodu ze školy 12: :00 alespoň jednou týdně 3 minuty v kuse. 49 % dětí ve věku 6-11 let sleduje televizi ve všední den před odchodem do školy v čase 6:00 - 8:00 alespoň jednou týdně 3 minuty v kuse. 66 % dětí ve věku 6-11 let sleduje televizi po 20h alespoň jednou týdně (v neděli - čtvrtek) 3 minuty v kuse. Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH
16
Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH
17
Nejoblíbenější televizní postavičky – hrdinové
Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH
18
Nejsledovanější pořady 6 - 11 let (září 2003)
O cvrčkovi Z deníku žáka III. B aneb Edudant a Francimor Mumie (hraný film) Mach a Šebestová na prázdninách Kamarádi pana Semtamťuka Tajemství štěstí (hraná pohádka) Zázračná láska (hraný film - pohádka) Digimon (americký kreslený seriál) Delfín Flip (americký dobrodružný seriál) Miss aerobik ČR 2003 (zábavné vystoupení) Digimon je japonský anime seriál, obsahující stejnojmenné bytosti různých tvarů žijících v „digitálním světě“.
19
Nejsledovanější pořady 6 - 11 let (září 2013)
Littlest Pet Shop Malvína (hraná pohádka) Mrňouskové My Little Pony: Equestria Girls Pokémon: Černý a bílý Probudím se včera (hraný seríál) Simpsonovi Sportovní noviny Šmoulové Transformers Winx Club IV. Kačeří příběhy Malvína – film Půvabná pohádka o nezvedené víle, kterou královna vil před staletími navždy vykázala ze své družiny. Opuštěnou Malvínu nalezne na vřesovišti mladý poručík. Je jí okouzlen a ani bezbranně působící dívka nezůstává vůči němu bez citu. Poručík ji přivádí do světa lidí. Netuší, že Malvína, která kdekoho přivádí k úžasu svými zvláštními způsoby, umí čarovat. Své umění užívá, cítí-li se ukřivděna, chce-li někoho potěšit, nebo když se jí stýská po poručíkovi. Následky jsou pohádkově katastrofické...48% csfd Probudím se včera 68% csfd Komedie s originální zápletkou, v níž si věčně svobodný profesor češtiny Petr, díky třídnímu srazu uvědomí, že jediná dívka, kterou kdy miloval, byla jeho spolužačka Eliška. Tehdy v sedmnácti letech, nenašel odvahu jí říct, že ji má rád a ona se pak navždy vytratila z jeho života. Petrovi se naskytne jedinečná šance. Cestovat zpět v čase do svých stu-dentských let a vrátit se do června 1989, kdy chodil do třeťáku. Dostane možnost napravit, co promeškal. Jenže zahrávat si s minulostí není jen tak. Návraty nejsou nikdy snadné. Petr se dostává do změti kompla průšvihů, které naštěstí řeší s vtipem, nadhledem a drzostí, kterou dobře zná od svých vlastních studentů. Postačí však tyhle zbraně na to, aby přesvědčil Elišku o svých citech a získal její lásku?… (více) Zdroj: TVM data, ATO, MEDIARESEARCH
20
Nejsledovanější pořady 9 – 11 let (září – říjen 2013)
Pokémon: Černý a bílý Mrňouskové Šmoulové Littlest Pet Shop Transformers Winx Club IV. Malvína (hraný film) Chuck a přátelé Spongebob v kalhotách Kačeří příběhy My Little Pony: Equestria Girls Probudím se včera Výměna manželek (reality show) Simpsonovi (kreslený zahraniční s.) Sportovní noviny (sport - zpravodajský pořad) Alenka v říši divů Mrňouskové (kreslený zahraniční s) Ulice (hraný seriál pro dospělé) Televizní noviny (zpravodajský pořad) Šmoulové (kreslený zahraniční) Agenti v sukních: Jaký otec, takový syn Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH
21
Nejsledovanější pořady
Nejsledovanější pořady uplynulého roku ( v délce alespoň 45 min) : Rating %: Jak vycvičit draka 26,82 Madagaskar 2: Útěk do Afriky 25,21 Dvanáct měsíčků 24,55 Alvin a Chipmunkové 23,39 Kung Fu Panda ,73 S tebou mě baví svět 19,08 Tři oříšky pro Popelku 18,75 Chobotnice z II. Patra 16,71 Madagaskar 16,65 Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH –
22
Děkujeme Vám za pozornost
Tým Mediaresearch Tým MEDIARESEARCH
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.