Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:"— Transkript prezentace:

1 Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP: ---------------- Tematická oblast: Mediální výchova Název vzdělávacího materiálu: Pořad Reportéři ČT. Práce s ukázkami z novin a pojmem investigativní, použit pořad Reportéři ČT. Opakovací test na úvod i na závěr. Kód vzdělávacího materiálu: ICT2-6SY-MV Ročník: sekunda šestiletého gymnázia Datum odučení vzdělávacího materiálu: 20.12.2012 Jméno autora: PhDr. Ivana Syrovátková

2 Seznamte se:

3  Slovo investigativní lze přeložit jako……………….. žurnalistika či publicistika.  Novinář typu „investigativec“musí být silnou osobností – zdůvodni proč:…………………………….  Pro běžného občana je tento druh novinářské práce potřebný– uveď, proč si to myslíme:………  V jaké situaci bys takového novináře požádal o pomoc? ………………………………………………………..

4  „Pořad Reportéři ČT se zaměřuje na tzv. investigativní reportáže redaktorů. Novináři reagují na podněty a tipy o nepravostech nebo problémech v rozličných oblastech, které nás občany trápí, a snaží se tyto problémy a kauzy rozkrýt. Zaměřují se na rozličné kauzy kriminální činnosti, útisku ba až šikany.“  „Každý díl pořadu Reportéři ČT se skládá z několika reportáží. Novináři se snaží reagovat na různé problémy a zveřejnit kauzy, které „obyčejné občany" a jejich zveřejněním tak pomoci k vyřešení problému, který by se samotnému občanovi podařilo vyřešit jen stěží.“  Citováno z: http://www.zdarma.org/435-reporteri-ct-investigativni-porad-ceske- televize-online-ke-shlednuti/

5  Dovedeš vybrat nějaký příklad ze života naší společnosti, který by stál za to, aby se ho reportéři zmíněného pořadu ujali?  Řešili něco takového lidé kolem tebe? Myslíme sousedy, kamarády apod.

6 „  „Pátrající“typ novinářské práce, která odkrývá okolnosti podezřelých případů, kauz a chování institucí i jednotlivců  Jeden díl má 40 minut  V každém díle jsou představeny cca 4 reportáže s různými tématy  Tento pořad má neocenitelnou funkci - informuje širší veřejnost o nepravostech a problémech, o kterých by se jinak dozvěděla pouze stěží. Stejně tak pokud vás něco trápí nebo jste někým utiskováni, můžete se na redaktory pořadu Reportéři ČT obrátit.  Citováno z: http://www.zdarma.org/435-reporteri-ct-investigativni- porad-ceske-televize-online-ke-shlednuti/

7  Na které televizní stanici je pořad vysílán?  Kolik minut z rámce vysílání je mu věnováno?  Kolik reportáží mívá většina dílů tohoto pořadu?  Může se běžný občan obrátit přímo na investigativní reportéry tohoto pořadu?  Tušíš, v který den je pořad vysílán? Nápověda:  lípondě

8  Reportéři ČT dostali další novinářskou cenu  24. 4. 2012 16:35, autor: Veronika Srnová, aktualizováno 24. 4. 2012 20:50  Praha - Reportéři ČT dnes večer převzali další ocenění. V soutěži Novinářská cena 2011 si odnesli cenu za nejlepší analyticko- investigativní příspěvek. Vyhrála ho reportáž Lukáše Landy o pražských předražených jízdenkách. V ostatních kategoriích se dařilo především týdeníku Respekt, ale i Lidovým novinám nebo Českému rozhlasu. Česko-slovenskou cenu veřejnosti, kterou v on-line hlasování vybírali hlavně čeští a slovenští diváci a čtenáři, vyhrála novinářka Sabina Slonková za snahu zjistit platy ministerských úředníků. Soutěž pořádá Nadace Open Society Fund Praha ve spolupráci s českým Googlem a Nadáciou otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation Bratislava.  Citováno z: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/173473-reporteri-ct-dostali- dalsi-novinarskou-cenu/

9  Najděte na internetu stránky pořadu Reportéři ČT a zjistěte jména investigativních publicistů.  Jedno ze jmen si vyber a napiš pár o něm pár vět, které ho budou charakterizovat.

10  http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/173473-reporteri-ct-dostali-dalsi-novinarskou-cenu/  http://www.google.cz/search?sourceid=navclient&aq=&oq=marek+wl&hl=cs&ie=UTF- 8&rlz=1T4ACAW_csCZ451CZ453&q=marek+wollner+&gs_l=hp..0.0l4.0.0.0.4261559...........0. Q5C4ehZwHG8&pbx=1  http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/diskuse/


Stáhnout ppt "Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:"

Podobné prezentace


Reklamy Google