Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Marcela Juraszková České Budějovice, červen 2016 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE

2 Důvody a motivy k řešení této problematiky zájem o problematiku komunikace vedoucího s podřízeným důležitost tématu

3 Cíl práce Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké komunikační chyby dělají řídící pracovníci ve vybrané společnosti a jak tyto chyby ovlivňují podřízené a jejich pracovní výkony.

4 Představení společnosti velký mezinárodní podnik pobočka DURA Automotive CZ, k. s. ve Strakonicích výroba: díly karoserie, skleněné moduly, plastové krytky, práškové lakování

5 Výzkumné otázky 1. Je probíhající komunikace v podniku dostatečná a kvalitní? 2. Uplatňuje manažer zpětnou vazbu? 3. Je manažer schopen projevit kritiku/pochvalu k podřízenému? 4. Motivuje dostatečně řídící pracovník své podřízené? 5. Má řídící pracovník potřebné komunikační vlastnosti? 6. Do jaké míry je ve firmě využívána asertivita a aktivní naslouchání?

6 Použité metody studium odborné literatury dotazníkové šetření řízené rozhovory

7 Dosažené výsledky Výzkumná otázka č. 1: Je komunikace, která probíhá mezi řídícím pracovníkem a zaměstnanci dostatečná a kvalitní? Výzkumná otázka č. 3: Je manažer schopen projevit jak kritiku, tak pochvalu, která se týká práce podřízeného? Výzkumná otázka č. 6: Do jaké míry je ve firmě využívána asertivita a aktivní naslouchání?

8 Výzkumná otázka č. 2: Uplatňuje manažer zpětnou vazbu? Řešení: -zajištění školení -pozitivní i negativní zpětná vazba -včasné podání zpětné vazby Zdroj: vlastní

9 Výzkumná otázka č. 4: Motivuje dostatečně řídící pracovník své podřízené? zjištěné nedostatky v motivaci pomocí kariérního růstu Řešení: -vzdělávací program -najmutí kariérního kouče Zdroj: vlastní

10 Výzkumná otázka č. 5: Má řídící pracovník vlastnosti potřebné ke kvalitní komunikaci s podřízenými? nedostatky v podpoře podřízených, spravedlivosti Řešení: - zhodnocení efektivnosti práce vedoucího ze strany podřízených

11 Závěr zodpovězení výzkumných otázek navržena vhodná řešení cíl práce byl splněn

12 Otázky vedoucí Projevují se u Vaší organizace výrazné případy komunikačního šumu? Pokud ano,specifikujte.

13 Otázky oponenta 1) Proč rozdán právě 101 ks dotazníků a právě ve výrobní hale? Dle jakých kritérií stanoven vzorek respondentů. 2) Ad str. 36: Jakými konkrétními způsoby nadřízení kontrolují, že byly předané informace správně pochopeny? 3) Ad str. 36: Jaké základní zásady by měl vedoucí pracovník ctít při kritizování a při pochvalách svých podřízených? 4) Ad str. 38: ”V tomto případě bych jako vhodný návrh zvolila, aby sami podřízení např. pomocí vyplnění dotazníku, zhodnotili efektivitu práce svého přímého nadřízeného. Nadřízený by se poté mohl podle názoru svých podřízených na určité věci více zaměřit a snažit se v nich zdokonalovat.” Aplikovala jste tento návrh ve sledované společnosti? Proč ano, proč ne?

14 Děkuji Vám za pozornost!


Stáhnout ppt "Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google