Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIvo Müller
1
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační) mix Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 571 Klíčová slova: Propagace, komunikace, strategie, nátroje komunikace. Anotace: Prezentace pro podporu výkladu učitele – téma – propagace a komunikační mix s využitím praktického cvičení.
2
Propagační mix
3
Propagace Je formou komunikace mezi prodávajícím a kupujícím za účelem ovlivnění prodeje výrobků či služeb. Zahrnuje aktivity určené ke komunikaci se zákazníky. Informuje, přesvědčuje nebo připomíná spotřebitelům vlastnosti a dostupnost produktu.
4
Princip marketingové komunikace Podstatou marketingové komunikace je přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem. Charakter sdělení závisí na 3 důležitých faktorech: Příjemce sdělení –Cílové skupiny příjemců – firmy, maloobchod, velkoobchod, kupující. Charakter sdělení –Pokus vzbudit zájem zákazníka a přesvědčit jej ke koupi. Forma komunikace –Reklama, podpora prodeje, publicita, osobní prodej, přímý marketing.
5
Komunikační proces Odesilatel Zpráva Média (šum) Příjemce Zpětná vazba Odpověď Sdělení -) zakódováníPřenos -) dekódování
6
Komunikační proces Zdrojem každé komunikace je jednotlivec nebo organizace -) vytvoření sdělení Zakódování je proces převodu informace do jiné formy srozumitelnou pro příjemce – obrázky, fotografie, slova Sdělení je určité množství informací, které se snažíme sdělit příjemci prostřednictvím reklamy, výstavy, plakátu, tiskoviny
7
Komunikační proces Přenos – je přechod mezi sdělením od odesílatele a příjemcem, uskutečňuje se prostřednictvím komunikačních prostředků =) média (časopis, televize, rozhlas) Dekódování – převod informace do formy srozumitelné pro příjemce Příjemce – osoba přijímající sdělení
8
Komunikační proces Zpětná vazba – forma odezvy příjemce na sdělení, může být pozitivní či negativní Šum – rušení komunikačního procesu, vede k příjmu zkresleného sdělení, může vzniknout ve kterékoliv fázi procesu (rušení TV signálu, příjemce nevěnuje pozornost při vysílání)
9
Cíle sdělení A (awareness) – upoutání pozornosti I (interest) – vzbuzení zájmu D (desire) – vyvolání přání A (action) – dosažení akce
10
Propagační strategie B2B (business to business) Propagační strategie zaměřená na prostředníka. Výrobce se snaží prosadit výrobek do distribuční sítě (velkoobchod, maloobchod) B2C (business to customer) Propagační strategie zaměřena na spotřebitele. Výrobce se snaží prosadit výrobek u kupujících tak, aby jej požadovali u obchodníků.
11
Pojetí komunikačního mixu služeb Komunikační mix je pro marketing služeb nezbytný, jelikož u většiny případů služeb přibližuje nehmotný produkt spotřebiteli, a tím snižuje jeho nejistotu při výběru a nákupu služby. V současné době však producenti služeb nevystačí s tradičními nástroji komunikačního mixu, kdy se rozhodují, zda je účelné využít reklamu či osobní prodej.
12
Struktura komunikačního mixu Prostřednictvím komunikačního mixu se hotel snaží využít možnosti na trhu a stimulovat vybrané segmenty trhu k nákupu produktu. Komunikační mix tvoří: Reklama, Public relations, Osobní prodej, Podpora prodeje, Přímý marketing.
13
Komunikační mix - osmisměrka NOVÍNPČASÓAUTOS KOLOSOBNÍPRODEJ PÉLYADPRAHEASUH ETÉVSPKUŘEYMOTA SAKÓLOVNAŠIZOTE OTTMARKETINGSTO SNOITALERCILBUP TRÁVAPETROLSING RAPSEREKLAMASPC AUONKORTKELESEP VONNEDĚLAROMARU AGNITEKRAMÝMÍŘP AUYNĚJELITOMÁSA UTAHJELATAKSELT V tabulce nalezněte složky komunikačního mixu:
14
Komunikační mix - osmisměrka Řešení NOVÍN P ČASÓAUTOS KOL OS O BNÍPRODEJ PÉLYA D PRAHEASUH ETÉVS P KUŘEYMOTA SAKÓL O VNAŠIZOTE OTTMA R KETINGSTO S NOIT A LERCILBUP TRÁVA P ETROLSING RAPSE R EKLAMA SPC AUONK O RTKELESEP VONNE D ĚLAROMARU A GNIT E KRAMÝMÍŘP AUYNĚ J ELITOMÁSA UTAHJ E LATAKSELT
15
Kontrolní otázky: 1.Co je to propagace? 2.Jaká je podstata marketingové komunikace? 3.Popište jednotlivé fáze marketingové komunikace? 4.Jaké nástroje tvoří komunikační mix?
16
Použitá literatura MOUDRÝ, Marek a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5. KOZÁK, Vratislav a Pavla STAŇKOVÁ. Marketing I: základy marketingu. Vyd. 4., nezměn. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008, 127 s. ISBN 978-80-7318-698-2. KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.