Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarla Vítková
1
(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec
2
(c) Robert Němec, 2006 Obsah přednášky Proč je zaměření se na prodej cestou do pekel Proč je důležité mít strategii Základní strategie positioningu Příklady různého positioningu v rámci jedné „firmy“
3
(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej Prodej odvádí pozornost od zákazníků Pokud prodáváte, jenom násilím nutíte zákazníky koupit si to, co možná ani nechtějí Krátkodobě to může přinést efekt, dlouhodobě je to cesta do pekel Mnohem lepší je zjistit, co zákazníci chtějí a pak jim nabídnout to, co chtějí, způsobem, jaký to chtějí Southwest Airlines: Oddělení pro zákazníky
4
(c) Robert Němec, 2006 Rozdíly mezi marketingovými a prodejními koncepcemi
5
(c) Robert Němec, 2006 Koncepce marketingového řízení 1.Výrobní koncepce – fascinace cenou a dostupností 2.Výrobková koncepce – fascinace kvalitami produktu 3.Prodejní koncepce – fascinace prodejem a podporou prodeje 4.Marketingová koncepce – fascinace zákazníkem 5.Koncepce společenského marketingu – fascinace dlouhodobými zájmy společnosti
6
(c) Robert Němec, 2006 Proč mít strategii Většina bitev je vyhraná/prohraná před tím, než padne první výstřel Na West Pointu vás naučí operovat na úrovni cíle, strategie a taktiky Nejjednodušší odpověď: Protože musíte vědět: 1.Čeho chcete dosáhnout (jaké máte cíle) 2.Koho oslovíte 3.Co jim nabídnete
7
(c) Robert Němec, 2006 Efekt strategie na výsledky firmy Vytvoření strategie je domácí úkol – který se nechce nikomu dělat U společností, které mají formální proces vytváření strategie je 79 % manažerů spokojeno s marketingovou strategií společnosti (zdroj: McKinsey Quaterly Online, 8/2006) McKinsey zjistili, že nejlepší plánování má GE – podle Fortune „Nejobdivovanější společnost na světě“ (zdroj: MQ 2002 SE)
8
(c) Robert Němec, 2006 Strategie positioningu
9
(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování I. Větší užitek za vyšší cenu Velmi dobrá strategie pro dobré časy Ale chvíli trvá, než si vybudujete jméno Když nabízíte vynikající kvalitu, servis a prestiž Příklady: luxusní zboží (skupina LVMH – ale Moet vs. Krug, BMW, mobilní telefon Vertu od Nokie, zmrzlina Haagen-Dazs…), Four Seasons
10
(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování II. Větší užitek za stejnou cenu Když napadáte předchozí strategii Musíte mít inteligentní zákazníky Příklady: Lexus (vs. Mercedes-Benz), Blažek (ne úplně přesný příklad ve vztahu ke světovým značkám), asijští výrobci mobilních telefonů
11
(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování III. Stejný užitek za nižší cenu Každý rád uzavře dobrý obchod Díky nízkým provozním nákladům a objemům prodeje, případně nižší marži mohou firmy nabídnout nižší ceny koncovým zákazníkům Příklady: Amazon.com, AMD, výrobci některých počítačů, Oskar (sic!)
12
(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování IV. Menší užitek za mnohem nižší cenu Když jde zákazníkům hlavně o cenu Velice efektivní strategie, ale musíte: 1.Být finančně hodně silní, velcí a mít vyladěné procesy 2.Nikdy nesmíte od této strategie uhnout Příklady: nízkonákladové aerolinky, diskonty (Lidl), motely a kempy
13
(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování IV. Větší užitek za nižší cenu Obtížná strategie Pokud nabízíte více, zpravidla vás to více stojí Příklady: Brax (vs. Boss), Procter & Gamble (ale ne v ČR, zde naopak mají tuto strategii některé české firmy v oblasti drogistiky) Nejefektivnější jsou dnes strategie Tiffany/Wal-Mart
14
(c) Robert Němec, 2006 Různé strategie pro jednotlivé značky jednoho holdingu
15
(c) Robert Němec, 2006 Positioning značek Volkswagen Group
16
(c) Robert Němec, 2006 Shrnutí přednášky Neprodávejte. Naplňujte přání zákazníků způsobem, jakým to vyžadují. Musíte vědět, kam jdete, koho oslovíte a jakou hodnotu jim nabídnete (proč by měl nakoupit zrovna u vás). Základní strategie positioningu jsou: Více za více, více za stejně, více za méně, stejně za méně, méně za mnohem méně Najděte si čas na formální i neformální plánování
17
(c) Robert Němec, 2006 Děkuji vám za pozornost nemec@robertnemec.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.