Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavla Sedláková
1
Zobrazování
2
Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)
3
Promítání Zobrazení Φ: R n → R k n>k Konkrétní situace pro 3D grafiku Φ: R 3 → R 2 Promítání je určeno –Středem (může být i nevlastní -v nekonečnu) –Promítací rovinou
4
Promítání rovnoběžné Střed promítání v nekonečnu Promítací paprsky navzájem rovnoběžné Směr paprsků určen dvěma úhly (azimut,zenit)
5
Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz
6
Dimetrie Promítací trojúhelník je rovnoramenný
7
Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz) Často ve spojení s azimutem=zenit=45 o
8
Perspektiva Střed promítání vlastní
9
Jednoúběžníková perspektiva
10
Dvojúběžníková perspektiva
11
3-úběžníková perspektiva
12
Drátěný „model“
13
Řešení viditelnosti hran
15
Jak poznám viditelné stěny? Normála směřuje ke stanovišti pozorovatele → stěna může (ale nemusí) být viditelná Normála směřuje od uživatele → stěna není viditelná
16
Malířův algoritmus maluji potencionálně viditelné stěny „odzadu dopředu“
17
Malířův algoritmus Stěna je odvrácená
18
Malířův algoritmus Stěna je přivrácená
19
Malířův algoritmus Stěna je odvrácená
20
Malířův algoritmus Stěna je přivrácená
21
Malířův algoritmus Stěna je odvrácená
22
Malířův algoritmus Stěna je přivrácená
23
Malířův algoritmus Stěna je odvrácená
24
Malířův algoritmus Stěna je odvrácená
25
Malířův algoritmus Stěna je přivrácená
26
Malířův algoritmus Stěna je přivrácená
27
Protipříklad na použití malířova algoritmu
28
Prosté zobrazení všech bodů tělesa
29
Stínování (render) Zdroj světla pozorovatel Promítací rovina Úhel α
30
Stínování
31
Sledování paprsku (Ray Tracing) Zdroje světla Promítací rovina Zrcadlový odraz Difusní odraz Paprsek prochází tělesem
32
Typy zdrojů světla Bodové Bodové se směrovanými paprsky (obvykle do tvaru kužele) Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)
33
Co se může stát s paprskem Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se –Zrdcadlově (lesklost) –Difusně –Kombinovaně Projde tělesem –Rovně (průhlednost) –Se zlomem
34
Ray Tracing
35
Radiozita e i = z i + o i * ∑ j v ij e j
36
Referáty Program Landserf – volně dostupný program pro DMT a jeho analýzy Program AutoDEM – volně dostupný program pro generování DMT (francouzský) Program Kashmir3D – volně dostupný japonský program pro vizualizace DMT Program RAMMS – program pro evidování a predikci pády lavin Program Bryce 3D – program pro generování terénu pomocí fraktální geometrie Systém Grass – rozsáhlý GIS systém z komunity GNU DMT v systému Grass – modul pro DMT v tomto systému Virtual Terrain Project – návrh systému pro modelování krajiny Data o DMT v ČR Data o DMT ve světě ArcGIS 3D analyst – modul velkého GIS sysému pro DMT ArcGIS Spatial Analyst – modul velkého GIS systému pro prostorové analýzy ATLAS DMT – největší český program pro DMT Idrisi – rozsáhlý rastrově orientovaný GIS, asi jen rešerše InRoads – program pro návrh liniových staveb, asi jen rešerše Programy GEO5 – soubor geotechnických programů, včetně modulu pro DMT Aerial model of City – diplomová práce o tvorbě 3D modelu Prahy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.