Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLubomír Procházka
1
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor bakalářské práce: Pavlína Dřevová Vedoucí bakalářské práce:Ing. Renata Vrchotová Oponent bakalářské práce:Ing. Petra Matoušková České Budějovice 2016
2
Vlastní zájem o dané téma Aktuální téma Získání nových zkušeností Možná aplikace v praxi Motivace a důvody zvolení tématu
3
Cílem této práce je analyzovat kulturní odlišnosti, specifické obchodní taktiky ve vybraných zemích a jejich vliv na obchodní jednání. Cíl bakalářské práce
4
Téma č. 1 - Jaká jsou specifika japonské kultury? Jak zasahuje a ovlivňuje současný svět, obyvatele, spotřebitele atd.? Jsou v kulturách obou zemí nějaká specifika, která se sobě podobají? Téma č. 2 - Na jaké úrovni jsou současné znalosti a vyjednávací schopnosti českých obchodníků? Využívají české firmy školicích agentur v rámci česko-japonských obchodních vztahů? Je tato činnost přínosná pro firmu? Je dostačující pro obchod a komunikaci mezi obchodníky? Téma č. 3 - Jací jsou Japonci spolupracovníci (charakteristika jejich vedení, komunikace, styl managementu atd.)? Výzkumné otázky
5
Téma č. 4 - Jakým způsobem je obchodní jednání vedeno a na co by se měl český obchodník připravit? Jaká je charakteristika japonského spotřebitele? Téma č. 5 - V jakém poměru působí firmy těchto dvou zemí na opačném konkurenčním trhu? Proč je zde tak markantní rozdíl? Jaké faktory a skutečnosti můžeme považovat za zdroj nízké aktivity českých obchodníků na japonském trhu? Téma č. 6 - Jaké jsou prognózy budoucího vývoje českých firem na japonském trhu a jaká jsou doporučení pro firmy, které se chtějí prosadit na tomto trhu? Výzkumné otázky
6
Rozhovor Komparace názorů dotazovaných Vlastní hodnocení Použité metody
7
Japonská kultura, odlišnosti mezi Čechy a Japonci Významný vliv čínské kultury, dodržování hierarchie, „multináboženské“ vyznání, konzumní chování – Japonci jsou movití spotřebitelé, výrazně silnější přežívání tradic, Češi a Japonci neradi řeší konflikty přímo, např. ve vědě je to naopak. Výzkumné téma č. 1
8
Znalosti českých obchodníků, služby školících agentur, úvod obchodního jednání Čeští obchodníci umí jednat s japonskými obchodními partnery, doporučení k zlepšení - „perfektní“ příprava k jednání, vzdělávací kurzu dle individuálních potřeb firmy, v prvotních fázích obchodu je doporučován prostředník – s jazykovou vybaveností (čeština, japonština, angličtina). Výzkumné téma č. 2
9
Rozdíly v pracovní mentalitě Japonci řeší pracovní překážky ve skupině, omezování individuality, Češi jsou flexibilnější - samostatně se rozhodují, striktní dodržování podnikové hierarchie, Japonci nechtějí improvizovat – ztráta jistoty!, rozdíl mezi managementem v japonské firmě působící v Evropě a v Japonsku. Výzkumné téma č. 3
10
Doporučení jak vést obchodní jednání, japonský spotřebitel Obchodní jednání je časově náročné, důležitá jsou kladná doporučení, vhodné a nevhodné chování, propracovaná marketingová strategie, japonský spotřebitel – konzumní, náročný – chce TOP kvalitu. Výzkumné téma č. 4
11
Současný stav obchodu mezi Japonskem a ČR – důvody aktuálního stavu 220 japonský firem v ČR/ 5 českých firem v Japonsku, finanční náročnost, neznalost kultury, země, mentality, krátkodobý pohled na vlastní obchodní aktivity, pohodlnost českých obchodníků. Výzkumné téma č. 5
12
Budoucí vývoj obchodních vztahů - doporučení Zájem českých firem roste, účastní se veletrhů (FOODEX, NANO TECH, atd.), využívání podpory organizací exportní příležitosti v oblasti potravin – 39% potravinová soběstačnost Japonska – 4. největší dovozce potravin na světě, napojení se na vhodnou distribuční síť, nastavení vysoké standardu. Výzkumné téma č. 6
13
Interkulturní vzdělávání, maximum informací, oslovení vhodných institucí, kvalitní příprava, dlouhodobá strategie podniku, strategie marketingu, využít pobídek – účast na veletrzích (Photonix, Wine and Gourment, Fashion Week, Medical Japan) neslevovat z kvality – TOP produkt. Návrhy opatření
14
Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Návrhy a rady byly shrnuty. Cíl práce byl splněn. Závěrečné shrnutí
15
Jaké jsou dle Vašeho názoru důvody nízkého počtu českých společností působících v Japonsku? Jakým způsobem může Česká republika podpořit společnosti, které chtějí expandovat do Japonska? Doplňující otázky vedoucího
16
Prostor pro Vaše dotazy
17
Děkuji za Vaši pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.