Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Místní akční plány rozvoje vzdělávání

2 Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací potřeby každého žáka -> přístup ke kvalitnímu vzdělávání pro každé dítě a žáka (na úrovni jednotlivých škol)  Nastavení spravedlnosti ve vzdělávání s cílem rozvíjet potenciál každého dítěte, žáka a studenta  Aktivní zapojení zřizovatelů do rozvoje vzdělávací soustavy  Spolupráce na základě vytvořené platformy (partnerství) aktérů podílejících se na vzdělávání dětí a žáků – samospráva – škola – NNO Rozvoj funkčního partnerství v území, která umožní/usnadní realizaci dalších náročných intervencí v území (inkluze, podpora marginalizovaných skupin, kvalita vzdělávání, spolupráce škol a trhu práce).

3 Význam akčních plánů rozvoje vzdělávání MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev OP VVV  pro plánovanou spolupráci v území (místní sítě a partnerství)  pro plošnou podporu vzdělávání v potřebných tématech  významný podklad pro zpracování šablon pro školy „šitých na míru“ MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev IROP/OP Praha – pól růstu  koordinace investičních akcí a podpora koncentrace a řízení efektivního využití investic v území. V OP PPR i IROP je v oblasti základního školství soulad s akčními plány rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti.

4 Územní vymezení a principy pro tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávání  územím pro zpracování MAP je území v hranicích správního obvodu obce s rozšířenou působností  respektuje již vzniklá partnerství a dohody v území  koordinace akcí a dlouhodobá podpora rozvoje spolupráce v oblasti vzdělávání  principy MAP: Spolupráce, Zapojení dotčené veřejnosti do plánovacích procesů, Dohody, Otevřenosti, Princip SMART, Udržitelnosti, Partnerství

5 Povinná opatření místních akčních plánů rozvoje vzdělávání  Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita  Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání  Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem  Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků o oblasti vědy a technologií – polytechnické vzdělávání  Kariérové poradenství v základních školách Doporučená opatření MAP:

6 Průřezová a volitelná opatření MAP:  Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka  Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků  Investice do rozvoje kapacit základních škol  Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV a IROP

7 Povinné aktivity projektu: 1.Akční plánování: pro projekty preMAP je povinná pouze realizace a dokončení podaktivity a) Rozvoj partnerství - Řídící výbor b) Dohoda o prioritách - vytvoření Strategického rámce MAP do roku 2023 c) Budování znalostních kapacit pro projekty MAP a MAP+ je povinná realizace a dokončení podaktivity a) Rozvoj partnerství – Řídící výbor b) Dohoda o prioritách - vytvoření Strategického rámce MAP do roku 2023 c) Akční plánování – vytvoření Místního akčního plánu d) Budování znalostních kapacit

8 Povinné aktivity projektu: 2. Evaluace – povinná pro všechny projekty, jejímž cílem je vyhodnotit úspěšnost procesů, výsledků a dopadů ročního akčního plánu, a stanovení dalších kroků MAP 3. Řízení MAP – povinná pro všechny projekty – implementační struktura k řízení MAP  Identifikace dotčené veřejnosti  Základní struktura partnerství  Komunikační strategie – zapojení dotčené veřejnosti  Popis fungování MAP 4. Řízení projektu – povinná pro všechny projekty,  žadatel uvede popis realizačního týmu a způsobu řízení projektu

9 Struktura MAP: 1)Analytická část 2)Strategický rámec MAP 3)Opatření Opatření bude zpracováno v následující struktuře:  Odůvodnění výběru opatření na základě místní analýzy  Cíl opatření: čeho chceme dosáhnout v tomto opatření  Popis kroků k naplnění cíle – aktivity Aktivity jednotlivých škol – jaké aktivity poběží ve školách Aktivity spolupráce – jaké aktivity je nutné dělat ve spolupráci Infrastruktura – jaká infrastruktura je potřebná k realizaci aktivit

10 Financování opatření v Místním akčním plánu: Naplňování opatření v Místním akčním plánu Infrastruktura - IROP Aktivity spolupráce – Tematická partnerství a sítě Aktivity škol – „Šablony“

11 Zjednodušené projekty OP VVV pro školy – jednotkové náklady Mateřské a základní školy  Personální podpora MŠ a ZŠ Mateřské školy  Personální podpora MŠ - Chůva  Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů – inkluzivní MŠ  Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Základní školy  Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ  Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ  Spolupráce s rodiči žáků ZŠ

12 Zjednodušené projekty OP VVV pro školy – jednotkové náklady 1.Personální podpora MŠ  Chůva 2.Personální podpora ZŠ a MŠ  Školní speciální pedagog  Školní psycholog  Sociální pedagog  Školní asistent 3.Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ  Tematická setkávání a spolupráce s rodiči  Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností  Individualizace vzdělávání v MŠ

13 Zjednodušené projekty OP VVV pro ZŠ – jednotkové náklady 1.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ  Vzdělávání pedagogických pracovníků 2.Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ  Čtenářský klub  Klub matematické logiky  Doučování pro žáky ohrožené školním neúspěchem 3.Spolupráce s rodiči žáků ZŠ  Tematická setkávání a spolupráce s rodiči

14 Plánovaná podpora školám z IROP  Výzvy na podporu infrastruktury ZŠ – žadatel musí prokázat soulad se Strategickým rámcem MAP do roku 2023  Výzvy na podporu infrastruktury SŠ – žadatel musí prokázat soulad s Rámcem pro infrastrukturu Krajského akčního plánu  Výzva na podporu infrastruktury pro neformální a celoživotní učení – žadatel musí prokázat soulad s akčním plánem rozvoje vzdělávání (MAP/KAP)

15 Podporované aktivity z Integrovaného regionálního operačního programu Stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje žáků v následujících klíčových kompetencích :  v oblastech komunikace v cizích jazycích,  v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd,  ve schopnosti práce s digitálními technologiemi. Cílem je zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce a potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce.

16 Podporované aktivity z Integrovaného regionálního operačního programu  Rozšiřování kapacit základních škol mimo vazbu na klíčové kompetence je možné pouze na území správního obvodu ORP se sociálně vyloučenou lokalitou.  Podpora sociální inkluze prostřednictvím stavebních úprav budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení a kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se SVP, nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám.  Zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu – rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu.


Stáhnout ppt "Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google