Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMagdalena Nováková
1
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: OBN Ročník: 2 Téma: Média III. – síťová média, reklama Tematický okruh : Člověk jako občan Jméno autora: Mgr. Ludmila Klavíková Datum tvorby: duben 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_OBN_KA019 Soubor : 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_OBN_KA019 Anotace: Vliv síťových médií na příjemce, základní funkce reklamy.
2
MÉDIA III. Média tištěná, elektronická, síťová, komerční a veřejnoprávní organizace, virtuální realita, aktivní a pasivní příjemce, reklama a její funkce
3
Masová média Velké mediální organizace, které sdělení produkují, i média jako komunikační prostředek, jsou někdy souhrnně označována jako masová média. Podle použité technologie dělíme tradiční masová média na : a) tištěná – celostátní noviny, časopisy b) elektronická – rozhlas, televize c) síťová – zpravodajské servery
4
Síťová média jsou založena na digitálních technologiích komunikace probíhá v prostředí internetu i prostřednictvím mobilních telefonních sítí patří mezi ně např. webové stránky, zpravodajské servery, sociální sítě jsou komunikačním prostředkem mezi organizacemi (vzájemná spolupráce, předávání informací, hledání zákazníků) jsou zdrojem zábavy (blogy, online hry, diskuse na chatu, sociální sítě, soukromá neveřejná komunikace :e-mail, Skype, ICQ)
5
multimediální síťová média (čtení textu, prohlížení fotografií a zároveň sledování zvukového či obrazového záznamu) interaktivní síťová média (možnost diskuse s dalšími příjemci, zpětná vazba) neustále přístupná – nejsou omezena časem ani prostorem
6
Virtuální realita virtuální realita je iluze skutečnosti simulovaná počítačem nebo mobilním telefonem, v internetové komunikaci mohou vznikat mezi účastníky tzv. virtuální vztahy tzv. kybergroomer – člověk, který chce především v dětech vyvolat falešnou důvěru a setkat se s nimi, často za účelem sexuálního zneužití
7
Komerční organizace, veřejnoprávní organizace mediální organizace jsou většinou firmy, jejich hlavním cílem je zisk mediální sdělení je zboží, které nabízejí publiku – komerční organizace veřejnoprávní organizace, např. Česká televize, Český rozhlas - jsou zákonem zřízené mediální organizace – jejich provoz je hrazen hlavně z poplatků tzv. koncesionářů (majitelů přijímačů) hlavním cílem není zisk, ale zajišťování a předávání vyvážených informací a rozvoj národní kultury či vzdělávání
8
Pasivní příjemce, aktivní příjemce pasivní příjemce – přijímá obsahy mediálních sdělení nekriticky, pasivně, nedělá si na ně vlastní názor aktivní příjemce – cíleně si vybírá mezi masovými médii i jejich sděleními, dohledává si informace, diskutuje o nich, informace porovnává, tzv. si vytváří vlastní kritický postoj
9
Reklama a její funkce reklama je placená propagace zboží, služeb nebo myšlenek převládá funkce přesvědčovací nad informační musí být poutavá a snadno zapamatovatelná (chytlavá melodie, neobvyklý slogan) přizpůsobuje se cílové skupině (děti, senioři) působením na emoce se zvyšuje účinnost reklamy reklama může být manipulativní a klamavá
10
Typy reklamy televizní reklama rozhlasová reklama reklama v tisku reklama na internetu (nabízí spolupráci s příjemcem, je interaktivní) Podprahové vnímání - ovlivňuje lidskou psychiku slabými nebo krátkými zrakovými a sluchovými podněty, které leží pod prahem našeho vnímání, ale přesto mají proniknout do podvědomí a ovlivňovat naše chování.
11
Manipulace v reklamě v reklamě vystupují známé osobnosti, mají přesvědčit, že nabízené je to nejlepší záleží na momentálním emocionálním rozpoložení je využíváno podprahové vnímání, dá se zvýšit stresem, emočním zaujetím, vzrušením, ovlivňuje lidské rozhodování a uvažování, je cíleno na podvědomí člověka využití např. během napínavé scény ve filmu, film je zastaven, je puštěn reklamní blok
12
Literatura, citace BARTOŠEK, Jaroslav a Helena DAŇKOVÁ. Žurnalistika a škola: příručka pro učitele mediální výchovy. Vyd. 2. Frýdek-Místek: Václav Daněk, 2010, 206 s. ISBN 978-802- 5464-595. Adámková, Petra. Český jazyk a komunikace pro střední školy-3.-4.díl- Učebnice.Vyd.1.Didaktis Brno,2012, ISBN 978-80-7358-199-2.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.