Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarkéta Zemanová
1
Setkání s hejtmanem Most, 27.09. 2007
2
Obsah setkání – aktuální témata Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení Cestovní ruch v Ústeckém kraji Příznivé výsledky ve snižování míry nezaměstnanosti v Ústeckém kraji – tisková zpráva
3
Doprava v Ústeckém kraji
4
Řešení dopravy – souběhy tratí Ústecký kraj patří k nejhustším sítím železničních tratí v České republice Krajem prochází železniční koridor Děčín – Břeclav, po kterém je vedena doprava z Berlína do Prahy a do Budapešti Současně s tím je v kraji vedena velmi hustá regionální železniční síť Strategií kraje je provozovat dopravu v relacích s vyšší přepravní poptávkou…. … a současně s tím omezovat dopravu na úsecích, které nejsou efektivní a nevyužívané.
5
Řešení dopravy – souběhy tratí Ústecký kraj je povinen řídit se platnou legislativou, která zakazuje vedení různých druhů dopravy na totožných úsecích –„… kraj musí přistoupit k takovému způsobu zajištění základní dopravní obslužnosti, který bude minimalizovat úhradu prokazatelné ztráty placené z rozpočtu kraje při zachování stejné míry dopravní obslužnosti“ –kraj má tedy ze zákona povinnost nakládat s prostředky daňových poplatníků maximálně šetrně a musí prostředky soustředit do dopravy, která je využívanější a efektivnější Připravuje se proto změna v jízdním řádu od 09.12.2007, kterou dojde k omezení nebo zastavení provozu na některých tratích Hlavní důvody pro změny v jízdním řádu: –nízké využívání těchto tratí (ekonomické důvody) –lepší organizace zabezpečení veřejné dopravní obslužnosti
6
Řešení dopravy – souběhy tratí V trasách, kde vedle sebe vedou dva nebo více druhů dopravy, bude podporován pouze jeden druh (efektivnější) Je vždy nutné zvážit, který z nich je rentabilnější a výhodnější pro cestující Významnou roli hrají kvalitativní podmínky konkrétních druhů dopravy a reálná doba přepravy a její spolehlivost a plynulost Ve většině případů je potvrzen páteřní smysl dopravy železniční –Jde o trasy Ústí nad Labem – Děčín, Ústí nad Labem – Lovosice, Lovosice – Litoměřice, Rumburk – Šluknov a Roudnice nad Labem – Straškov V některých případech, kdy je železniční trať vedena nevhodně, je preferována doprava autobusová –Jedná se o trasy Děčín – Jílové u Děčína – Libouchec, Rumburk – Jiříkov, Lovosice – Třebenice – Libčeves. V jednom případě je dokonce preferována doprava tramvajová, a to v trase Most – Záluží – Litvínov.
7
Shrnutí dopravy v Ústeckém kraji Ústecký kraj úpravou jízdního řádu reaguje na dlouhodobý trend snižování počtu cestujících na zmíněných tratích Průměrná vytíženost spoje je 12,3 osob u vozu s maximální kapacitou 55 osob (trať Chomutov – Vejprty) Průměrné stáří vozů Českých drah je zhruba 50 let, prostředky daňových poplatníků jsou tak neefektivně využívány (investice vysoce přesahují náklady na modernizaci vozového parku Českých drah) Neobjednané vlakové spoje budou nahrazeny spoji autobusovými Na některé železniční tratě plánuje Ústecký kraj vypsat v roce 2008 výběrová řízení - záměrem je porovnat nabídku Českých drah s jinými dopravci a vybrat kvalitativně a ekonomicky nejvhodnějšího dodavatele
8
Redukce na železnici je v kraji potřebná… Objednané kilometry v roce 2007 Celkové náklady kraje ročně (prokazatelná ztráta) Náklady na jeden kilometr Železnice7.781.751 km375.000.000 Kč 48,19 Kč Autobus17.370.410 km309.731.147 Kč 17,83 Kč
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.