Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL."— Transkript prezentace:

1 1

2  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL a dalších revizních zaměstnanců, úroveň znalostí a jejich rozvoj je v gesci jednotlivých zdravotních pojišťoven 2

3  Obecně v principu pravidel pro vzdělávání lékařů v ČR  Nevhodnost vyžadovat specializační vzdělávání po všech RL  Neochota MZ ČR pomoci vzdělávání RL a neznalost kompetencí RL  „Rezervy“ na straně IPVZ Možná cesta?  Zakotvit certifikovaný kurz pro RL do zákona  Stanovit vzdělávací program, akreditovaná pracoviště, garanty - školitele zapojit ZP pod hlavičkou IPVZ ve spolupráci s OS  Zakončení zkouškou, získání certifikátu jako zákonná podmínka pro výkon RL 3

4 Nepochybné kompetence:  Schvalování úhrady zdravotní služby dle delegace zákona/vyhlášky/smlouvy  Kontrola odůvodněnosti poskytnutí zdravotní služby  Kontrola správnosti vyúčtování hrazených zdravotních služeb dle podmínek smlouvy a právních předpisů „Sporné“ kompetence (nemá RL v kompetenci):  Prostá kontrola VTP, ordinačních hodin, podmínek bonifikace (AKORD, apod.), počtu lůžek  Rozhodnutí o uplatnění revizních nálezů, o uplatnění regulačních srážek  Posuzování postupu lege artis  Rozhodování o nasmlouvání zdravotní služby (rozsahu P2)  Zajišťování péče (hledám, nemám, potřebuji)  Řešení stížností proti postupu při poskytování zdravotních služeb 4

5  Zdravotní politika státu - proklientský přístup ZP (informace z call center)  Síť PZS, nastavení smluvních podmínek  Chybějící odůvodněná diferenciace úhrad konkrétních služeb dle „kvality“  Pokřivený SZV, nesrozumitelný systém úhrad  Ne vždy jasná a kontrolovatelná pravidla pro čerpání hrazené zdravotní služby  Chybějící zdravotní osvěta, povinností PZS i pojištěnců  Nevzdělanost zdravotníků (PZS) v pravidlech pro poskytování zdravotních služeb a jejich úhrady 5

6  Nízká prestiž RL na půdě plátců i v odborné veřejnosti  Nereálná očekávání zaměstnavatelů  Pracovní náplně  Nedostatek RL – přetíženost, ale i snižování nároků na vzdělání, praxi, schopnosti, …  Malá ochota RL se kontinuálně vzdělávat (věk), učit se nové věci 6

7  Neochota PZS respektovat pravidla (obecný fenomén)  Základní neznalost pravidel pro poskytování a úhrady  Neznalost kompetencí RL (ZP)  Snaha o individuální prolamování pravidel či o změnu rozhodnutí RL  Komunikační (ne)dovednosti RL, odborné znalosti RL  Hodnocení práce RL ze strany vedení ZP při komunikaci s PZS nebo jejich zástupci 7

8  Nový systém vzdělávání, včetně komunikačních a prezentačních dovedností  Začít u sebe – větší pokora, trpělivost, ochota se vzdělávat, umět komunikovat a naslouchat  Usilovat o společenskou a odbornou prestiž, vzájemná podpora, angažovanost  Osvícenost a podpora na straně zaměstnavatelů 8

9 Zdar naší konferenci 9


Stáhnout ppt "1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL."

Podobné prezentace


Reklamy Google