Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVáclav Moravec
1
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP: ---------------------- Tematická oblast: Mediální výchova Název vzdělávacího materiálu: Typy mediálních obsahů. Seznámení s jednotlivými typy mediál.obsahu a rozlišení práce v publicistice a žurnalistice, na závěr odlehčeno obrazovým testem – poznávání tv studií či pořadů. Kód vzdělávacího materiálu: ICT2-4SY-MV Ročník: sekunda šestiletého gymnázia Datum odučení vzdělávacího materiálu: 13.9.2012 Jméno autora: PhDr. Ivana Syrovátková
2
Typy mediálních obsahů
3
Zpravodajství Základ žurnalistiky Tvůrce=zpravodaj nebo korespondent Základem činnosti je zpráva Nutno zjistit: kdo, co, kde, kdy, jak, proč Zpráva musí být: stručná, jasná, logická, včasná, ověřená, citově neutrální Délka: cca 30 vteřin! Při čtení Typy zpravodajství: seriózní, bulvární a fíčrové (ang.Feature News – lidová, zábavná, zajímavá)
4
Publicistika Typy: analytická publicistika beletrizující publicistika úvahová publicistika manipulativní publicistika blábolivá publicistika Zkus sám/sama popsat, co je obsahem těchto typů publicistiky (řešení následuje
5
Řešení předchozího úkolu: Analytická publicistika provede hlubší rozbor daného problému. Beletrizující publicistika má informační charakter a snaží se nám jej podat formou vypravování, které bude obsahovat jen základní informace o problému, ale lépe a srozumitelně přiblíží situaci. Úvahová publicistika nastíní problém a uvažuje o možných řešeních nebo problémech,které by mohly nastat, pokud se řešení nedostaví. Manipulativní publicistika nás informuje o problému mnohdy takovým způsobem, že se nás snaží ovlivnit a získat pro autorem navrhované řešení, které nemusí být úplně správné. Blábolivá publicistika je mnohdy velmi zavádějící, často mluví o problémech, které jsou nedůležité, řeší povrchní věci a místy se nás snaží odvést od podstatnějších problémů, které bychom měli vidět a řešit spíš.
6
Žurnalistika pracuje pro média Tištěná: Noviny (denní tisk) – jmenuj -………… Časopisy (periodický tisk, periodikum – týdeník, měsíčník, čtrnáctideník, občasník…) – jmenuj - ……………….. Z hled.obsahu: seriózní, bulvární Z hlediska vlastníka: státní (veřejnoprávní) a soukromá (komerční) Elektronická: Rozhlas Televize Multimédia (VHS, PC, internet, nosiče CD, DVD,…)
7
Poznáš, kde jsme? Zkus identifikovat následující fotografie. Č.1 Č. 2
8
Č. 3
9
Č.4 Č.5
10
Č. 6
11
Řešení 1. Prima Family- studio pro publicistický pořad Partie 2. Recepce budovy TV Barrandov 3. Komplex budov ČT1 na Kavčích horách 4. Logo pořadu Evropské události na kanálu ČT24 5. Budova ČT na Kavčích horách zvaná „Rohlík“ 6. Studio TV Nova
12
Zdroje informací a obrázků: http://www.televize.cz/tv-stanice/prima http://www.barrandov.cz/ http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_t elevize http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_t elevize http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ http://wikimapia.org/151374/cs/Rohl%C3%ADk http://technet.idnes.cz/nova-se-stehuje-z-jeskyne- do-kosmicke-lodi-bude-vysilat-ve-vysokem- rozliseni-1sh- /tec_reportaze.aspx?c=A071011_213449_tec_repo rtaze_vse
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.