Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOndřej Bláha
1
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0008 Ing. Andrea Nytrová
2
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji (NatTech MSK) největší krajský projekt v oblasti vzdělávání financovaný z OPVK realizován od 20. 8. 2013 do 30. 6. 2015 celkové náklady cca 195 mil. Kč 16 partnerských SŠ, z toho 13 odborných; 85 ZŠ 60 476 žáků základních a středních škol 1 991 pracovníků v dalším vzdělávání modernizace učeben/dílen/laboratoří, spolupráce se ZŠ, vzdělávání pedagogů, spolupráce se zaměstnavateli, exkurze do podniků, přednášky odborníků z praxe atd.
3
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
4
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu NatTech MSK – aktivity projektu 20 typů klíčových aktivit: modernizace učeben/dílen/laboratoří vzdělávání pedagogů, stáže pedagogických pracovníků SŠ na ZŠ a naopak volnočasové aktivity, zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání žáků SŠ a ZŠ vytváření sítí spolupracujících SŠ, ZŠ-ZŠ, SŠ-VŠ zapojení odborníků z praxe tvorba elektronických učebnic využívání technických památek a interaktivních expozic programy vzájemného učení spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje podpora výuky technických a přírodovědných předmětů na SŠ metodou CLIL, tvorba cizojazyčných slovníků, zapojení rodilého mluvčího/odborníka z praxe do výuky
5
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
6
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Učebny vybudované a inovované Výše investičních prostředků projektu přes 43 milionu Kč.
7
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
8
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
9
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Nejpřínosnější neinvestiční aktivity v povinné výuce Zapojení odborníků z praxe do výuky Sdílení učeben/dílen/laboratoří SŠ pro povinnou výuku žáků ZŠ Programy vzájemného učení, kde žáci SŠ připravují a realizují pro žáky ZŠ vzdělávací aktivity/projekty
10
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
11
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zapojení odborníků z praxe do výuky K rychlému a efektivnímu transferu potřeb zaměstnavatelů zapojeni odborníci z praxe přímo do výuky žáků kurzy přednášky exkurze terénní praxe workshopy Výuka metrologie v souladu s praxí
12
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
13
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje Chemie bez (m)učení Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace bylo podpořeno 232 žáků exkurze soustředění
14
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Příručka dobré praxe
15
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu www.nattech.cz www.nattech.cz Děkuji za pozornost andrea.nytrova@msk.cz www.nattech.cz andrea.nytrova@msk.cz www.nattech.cz
16
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Aktuální informace k odbornému vzdělávání 8. září 2016 Ing. Andrea Nytrová
17
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Demografický vývoj 19letých v MSK dle okresů (zdroj ČSÚ) 16 Zdroj: ČSÚ
18
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Skupiny oborů a obory SŠ, o které je největší zájem Dosažené vzdělání Skupina oborů vzdělání (počet oborů ve skupině) Přihlášení k 31.5.2015 Zápisové lístky 2015 Nově přijatí 30.9. 2015 Obor vzdělání dle RVP (počet SŠ) Přihlášení k 31.5.2015 Zápisové lístky 2015 (Nově přijatí 30.9. 2015 s výučním listem 23 Strojírenství a strojírenská výroba (10) 1 598 781 932 6551H01 Kuchař – číšník (17) 790 400 571 65 Gastronomie, hotelnictví a turismus (2) 924 499 683 2368H01 Mechanik opravář motorových vozidel (12) 600 282 342 69 Osobní a provozní služby (3) 593 272 301 6951H01 Kadeřník (8) 516 226 252 36 Stavebnictví, geodézie a kartografie (10) 438 234 335 2351H01 Strojní mechanik (11) 370 179 209 41 Zemědělství a lesnictví (5) 431 258 308 2356H01 Obráběč kovů (9) 319 149 186 s maturitní zkouškou 63 Ekonomika a administrativa (2) 1 237 575 696 1820M01 Informační technologie (18) 1 187 568 576 18 Informatické obory (1) 1 187 568 576 6341M02 Obchodní akademie (13) 842 380 445 23 Strojírenství a strojírenská výroba (5) 1 069 528 578 2341M01 Strojírenství (7) 553 266 283 78 Obecně odborná příprava (obory lyceí) (6) 1 185 480 563 5341M01 Zdravotnický asistent (6) 456 276 288 65 Gastronomie, hotelnictví a turismus (3) 816 427 473 2641M01 Elektrotechnika (7) 456 250 256 Pozn.: Z analýzy zájmu o obory s maturitní zkouškou byly vyňaty obory vzdělání skupiny 79 Obecná příprava (jedná se o obory gymnázií, o které je největší zájem: přihlášení 5 415; zápisové lístky 2 468; nově přijatí 2 593) 17
19
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu VÝZVA Implementace Krajských akčních plánů I. předpoklad březen 2017- prosinec 2022 Povinné aktivity: Aktivita č. 2: Tvorba školské inkluzivní koncepce kraje – v rámci aktivit bude vytvořen 2 letý plán aktivit vedoucí k podpoře škol rozvíjet potenciál každého jednotlivého dítěte a žáka (vazba na APIV, opatření 2.3) Aktivita č. 3: Implementace plánovaných aktivit k naplnění klíčových témat Krajských akčních plánů. Cílem aktivity je podpora realizace zastřešujících aktivit, které jsou komplementární s aktivitami škol a zároveň s pojetím podpory středního školství v individuálních projektech systémových (jako je například Modernizace odborného vzdělávání) vedoucích k naplnění alespoň jednoho z klíčových témat: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Toho bude dosaženo prostřednictvím následujících podporovaných podaktivit: Např. 3.3 Podnícení zájmu dětí a žáků ze základních škol o technické obory cestou intenzivní spolupráce mezi mateřskými, základními (ZŠ) a odbornými školami (SOŠ/SOU a VOŠ) v regionu s úzkou vazbou na zaměstnavatele. 18
20
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Šablony SŠ I předpoklad listopad 2016 - listopad 2017 např. koordinátor spolupráce školy a firem, tandemová výuka – pedagog SŠ + odborník z praxe, pedagog SŠ + pedagog jiné SŠ/pedagog VŠ, DVPP, stáže pedagogů ve firmách, školní asistent, školní psycholog, sociální pedagog, speciální pedagog, asistent učitele cizích jazyků, technický pracovník - navázáno na SDV (Strategie digitálního vzdělávání) 19
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.